Amari platespillere

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Er det noen som kjenner til noen av de 5 platespiller modellene som lages av canadiske Amari Acoustics??!!

Jeg tenker her på modellene LP-100, LP-200, LP-300, LP-600 og Charma, jf link til produsentes web side. Av det jeg kan se med det blåtte øye og av web info tiltaler dette meg!! Jeg vil gjerne at de som vet om det finnes importør til Norge/Norden, eller som har hørt noen av disse modellene kommer med noen kommentarer....

http://www.amari-acoustics.com/arcana_lp_300.htm
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Dæven dette var fine saker,har du noe prisformening,eller funnet ut mer om disse? 8)
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har sendt produsenten en e-mail angående skandinavisk/europeisk importør, eventuelt direktesalg fra Canada og priser, men foreløpig helt tyst fra de canadiske skogene.....
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jøss, dette var usedvanlig lekre saker. Dette kaller jeg virkelig gjennomført! Hold oss oppdatert når du hører noe!
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.046
Antall liker
2.990
Torget vurderinger
2


og en lækker platevasker til å matche spilleren..
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Jøss, dette var usedvanlig lekre saker. Dette kaller jeg virkelig gjennomført! Hold oss oppdatert når du hører noe!
Produsenten er i sluttforhandlinger med dansk distributør, som vil bli ansvarlig for hele agenturet for hele Skandinavia. Amari vil gi meg beskjed og nærmere info straks avtale er undertegnet!
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Noen som har greie på hva vaskern koster....
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
High End Sound i Danmark har fått distribusjon/skandinavisk agentur for hele Amari sortimentet.

Har ikke mottatt noen prisinformasjon per produkt enda, men jeg vil komme tilbake med dette straks jeg får ny informasjon/eller det blir lagt ut på distributørens hjemmesider/web
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Noen som har greie på hva vaskern koster....
Prisen for platevaskeren (RW-200) er DKK 5000 fra den danske distributøren High End Sound.
 

HES

Bransjeaktør
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
HEj venner

Vi tager LP-200 med til Horten, samt CD-200 og pladevaskeren.
Vi får også en RIAA PS-100 med, men kender ikke prisen endnu på den
RIAA kommer 3 stk. PS-100, PS-200 og PS-300
De er eneste produkter klar lige nu, men Amari rykker hurtigt.

CD-200 spiller svært fint og LP-200 har overrasket os meget, så blot tallerken leje konstruktionen med magnetleje a la Clearaudio eller Verdier ;)

I er velkomne til at ringe eller maile til mig, bestillinger modtages ;D

mvh Gert
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
quad_lars skrev:
terryboy skrev:
Priser (DKK i Danmark fra distributøren High End Sound) på Amari produkter:

http://www.highend-sound.com/test/files/documents/415_amari acoustics priskalk 2007.pdf
Dette var mye billigere enn jeg hadde tenkt. Røverkjøp!? 8)
LP-600 med to motorer, dual chassis, magnetisk fjæring og 19 kg platetallerken for ca. 20.000 NOK virker svinebillig. Jeg har ikke sett noe liknende til engang i nærheten av denne prisen. Blir spennende å se Amari spillerene i Horten
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
Ja, dette kan lett syne seg å vere ein "sensasjon". Skulle likt å testa ein slik.....
....og jeg skulle gjerne ha sett dine testresultater og vurderinger mot eksempelvis VPI Superscoutmasteren. Amari 600 mot en VPI spiller som allerede bare har fått godord av pressen (og av dine foreløpige indikasjoner??!!) og som i tillegg ligger vesentlig over Amari 600 i pris ville vil gitt en rimelig indikasjon på om de er annet enn "good looks" på denne kanadiske kineseren....
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
terryboy skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Ja, dette kan lett syne seg å vere ein "sensasjon". Skulle likt å testa ein slik.....
....og jeg skulle gjerne ha sett dine testresultater og vurderinger mot eksempelvis VPI Superscoutmasteren. Amari 600 mot en VPI spiller som allerede bare har fått godord av pressen (og av dine foreløpige indikasjoner??!!) og som i tillegg ligger vesentlig over Amari 600 i pris ville vil gitt en rimelig indikasjon på om de er annet enn "good looks" på denne kanadiske kineseren....
Eg gjer med glede samanlikninga, om nokon kan ordne meg ein (helst innspelt) Amari ein fjorten dagars tid (men då må eg få bestemme akkurat når utlån skal skje...)
Har skrive SSM-omtalen så langt eg kan. Men innspelingstida er ikkje ferdig, og eg har berre brukt ein DV10x5 så langt....det vert for lite å publisere på.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Hei.
Plukkar opp at ein gammal tråd her og spør: Er det ikkje high end sound som forhandler desse Amari spillerne lenger? Finner ikkje noke info på produkt sidene deira.
Er det noken som har testa/kjøpt denne spelaren?

Mvh
TAF
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.443
Antall liker
450
Torget vurderinger
2
Disse spillerne så jo lekre ut :eek: Kan det stemme at de leveres til disse prisene med speedcontrolleren,VTA-justeringen,platestrammer osv?
mvh Filip
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7


Etter hva jeg jeg forstår så kommer Highend sound til å markedsføre Amari under et annet navn.
Hva og når aner jeg ikke. Jeg snakket med Hans på messen i Horten, og forstod at de prismessig kom til å være omtrent samme som tidligere, men ingenting er fastsatt enda.
Den "tidligere" toppmodellen het LP600 og kostet rett i overkant av 20K. Dette fremstår som et regelrett kupp.
Etter surfing rundt på nettet så forstår jeg også at de fleste delene er produsert av samme fabrikk som Clear Audio.

Om andre har noe mer konkrete fakta så spytt ut!! ;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Tatt fra Highend sounds hjemmesider:

http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=40&iAd=213

PRISLISTE

17500,- uten arm?! :eek:

Plinten
Plinten er fremstillet af et dobbelt chassis med hver sit sandwich af 2 lag anodiseret aluminium og akryl, henholdsvis 4 + 20 + 4 og 10 + 20 + 10 mm. Det øverste chassis huser tonearmene fuldstændig uafhængig af driv motorerne, tallerken og leje. Fordelene ved sandwich konstruktionerne er at øge plintens dæmpning og vibrations egenskaber. Aluminiums pladerne er behandlet med en ”langsom afkølings proces” for at øge deres stivhed og modstandsdygtighed mod ridser. Plint konstruktionen er monteret med 3 resonans dæmpende aluminium fødder, der yderligere kan justeres i højden, og låses i position.
Tallerkenen er placeret på sin egen stabile aluminiums base, der yderligere er forsynet med et leje system.

Centerlejet
Keramisk kugle med keramisk trykplade, forkromet og poleret lav-friktions føring.

Pladetallerken
Tallerkenen er præcisions fremstillet på CNC maskiner, efterfølgende er overfladen anodiseret og hårdheds behandlet for at øge dens hårdhed og modstand mod slidtage, og forbedre dens dæmpende egenskaber. Tykkelsen er efter bearbejdning og efterbehandling 200 mm med en vægt på 19 kg.

Motor
1 stk. AC synkron motor fremstillet I Europa efter Amari’s specifikationer. Motoren står I sit eget fritstående hus, således eventuelle vibrationer ikke forplantes til plinten og dermed tallerkenen.

GRS System
LP-600 er standard forsynet med Amari’s GRS System (Generate Rotate, Synchronize), som er en kombination af ren regenerativ kraft og præcis måling af tallerkenens omdrejning. Samlet kan den stabile strømforsyning og det optiske måle system, blive låst i en præcis og konstant roterende bevægelse, fri for el-nettets støj og spændings udsving. Motorerne er yderligere forbedret med keramisk aksel for at nedsætte mekanisk støj og for at øge momentet for opstart af den tungere tallerken

LP-600 er også monteret med mulighed for at benytte 2 tonearme i hver sit justerbart system, der gør det muligt at benytte tonearme med en effektiv længde mellem 210 og 230 mm, samt det højde justerbare system, hvilket gør det let at indstille den højde tonearmen er låst til, samt manuelt kan justere tonearms højden yderligere.






http://www.amari-acoustics.com/arcana_lp_600.htm
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Sjå der ja. Nå er vist siden oppe igjen. :)

Hadde vore kjekt å testa ut dennespilleren ja.

TAF
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
fine spillere , men har amari bytta navn....til hanss... ::)hvorfor ?

centerleie står vel direkte på underlaget , iallefall på toppmodellen , det ser ut til at de nå benytter to drivbelter fremfor en tidligere....ganske bra det da.

tøff spiller , til en overkommelig pris egentlig(ref de gamle amari prisene) vel 29k for den dyreste....

noen som vet hvilke meatriale tallerken er laget av....(gummi?)

es
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Nettopp dette jeg frykta/regna med kom til å skje...

Eks; forhenværende Amari LP-600, som nå heter Hanss Acoustics T-60, har fått en prishopp fra estimerte 17.500 Dkr, til å i realiteten (pr idag) bli kostende 55.600 Sek. Omregnet til Nok, er dette en prisendring på ca 220%. (begge prisene er uten arm). For de som hadde sett fram til lanseringen, inkl meg selv, kan vel dette beskrives som en aldri så liten nedtur... Undertegnede slår seg til ro med at skepsis ble til realitet, og heller nyte bilder av vakkert stykke audioprodukt...



mvh Kai
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hadde også regnet med at de skulle stige i pris, men dette er jo :eek: :eek: :eek: ??? ??? :-\ :-X

Mvh Jan I
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
He he , dette er helt latterlig rett og slett . Heldigvis finnes det mye annet å kjøpe. :D
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
LP-600/T-60 gikk dermed fra å være meget interessant (og rimelig) til relativt uinteressant og priset i samsvar med masse annet fra mer anerkjente leverandører. Det er spesielt lite attraktivt å betale 50K for noe som for kort tid siden gikk for 20K.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
rett og slett tullete....Ikke syntes jeg det ser så smart ut at centerleie , er en del , mens armbasen er en helt annen , dessuten kommer man borti ramma som armene sitter på , må alt innjusteres på nytt.....

det ble ett dyrt navnebytte , håper de går konk! dette er useriøst , med sånne prisøkninger over natta.

Kanskje high-end sound har igjen noen amari for dere som vil ha......bør kjenne sin besøkelsestid nå-.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Var i kontakt med high-end sound i høst, og de fikk ikke inn noen spillere, før etter at produktene var "relansert", slik jeg forsto det. Så det trolig at ingen fikk en rimelig Amari. Forsåvidt enig at det kan i tilfeller var ugunstig med adskilt centerdel, men med en totalvekt på 60kg, hvorav det virker som bortimot 30+30, så skal det samtidig noen til for å at en av delene rører seg. Klart, snubler man i gulvteppet og man griper tak i den første og beste platerspiller man har, så ..... :p :D
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Som trådstarter på en spennende produsent/leverandør fra Canada med produksjon i Kina, må jeg si at navneskifte og skifte av PRISNIVÅ faktisk gjør disse lite interessante i forhold til de litt mer etablerte produsentene! Jeg har hatt en del dialog med High End Sound og det er blant annet ikke state of the art motorer (selv om de er produsert i Tyskland - og da hjelper det lite at det er 3 av dem på 600/60T modellen). Jeg har fra god kilde (som JEG stoler på) og som har hørt Amari 600 med Graham Phantom armen og eksempelvis hørt TW Acustic Raven AC med samme arm, sier at tyskeren er langt bedre (større ro i lydbildet med svartere bakgrunn og langt bedre dynamikk)!! Fra å være interessant til out of scope for min del på disse spillerene (som stadig lages i lavprislandet Kina). Hyggelig at tyske og amerikanske produserte produkter holder seg prismessig godt mot de pent utseende Kinavarene, og lydene i de fleste ører er langt overlegen Amari/Hanns
 

HES

Bransjeaktør
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
I har ganske ret i at pris og navn skaber forvirring, men Amari er blevet til Hanss og prisen er steget for meget til at jeg syntes de er interessante, f.eks. er LS-600/T-60 steget fra 20.500 NOK til 35.000 NOK (begge priser uden arm) det er 70%. Amari/Hanss var meget interessante til de gamle priser, men til priser der ligner tilsvarende produkter produceret i Europa er det ikke. Der er ikke nogen forhandlere/distributører der har fået mere end 1 pladespiller, alle venter, måske er det bare en kinesisk and (eller Peking duck).
Jeg har forsøgt at få kineserne til at forklare prisstigningen, men uden held. Kina er og bliver ikke hverken TW/Amazon/Transrotor/Clearaudio/Brinkmann og hvad nu alle de gode hedder, desværre - det kunne have været godt.
 
Topp Bunn