ALU-front.

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Heisann.
Er det noen der ute som vet hvor man kan få laget/bestilt en pen børstet aluminiumsfront med mulighet for å frese ned bokstaver mm. Trenger dette til en dac som jeg gjerne skulle hatt sølv/alufront på. Er det noen firmaer som utfører slike jobber uten at det koster skjorta?

Geir.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
I Horten området er det firma(er) som gjør slikt. Jeg kjenner ikke navnene (eller hva det koster), men Gule sider kan sikkert hjelpe deg med navn og nummer.
Litt solid aluminium med gravert tekst, glassblåst og eloksert tar seg flott ut som front.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Jeg tror du ganske fort vil finne ut at du kommer bedre ut ved å lage en papirmal som du sender til www.vt4c.com i Hong Kong, og får dem til å lage for deg.

Selv med frakt og mva på toppen, kommer du billigere ut slik.

Jeg har bedt om priser fra lokale aluminiums-verksteder ved to anledninger, og svaret jeg har fått er helt hensides all fornuft!
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Erland skrev:
Jeg har bedt om priser fra lokale aluminiums-verksteder ved to anledninger, og svaret jeg har fått er helt hensides all fornuft!
Det betyr bare at de ikke er interessert.
Med litt flaks kan en finne en som både er interessert i HiFi og kan gjøre denne jobben. Hvis han også er så belastet at han røyker, får du det hele for ei pakke Petterøe #3. :)
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Glimrende!
Her har det kommet inn flere gode tips som jeg kan sjekke ut videre.
Prisen på fronten bør jo helst ikke overstige prisen på hele dac'en!!!

mvh Geir.
 

Animal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
239
Antall liker
0
Audiomix skrev:
Erland skrev:
Jeg har bedt om priser fra lokale aluminiums-verksteder ved to anledninger, og svaret jeg har fått er helt hensides all fornuft!
Det betyr bare at de ikke er interessert.
Med litt flaks kan en finne en som både er interessert i HiFi og kan gjøre denne jobben. Hvis han også er så belastet at han røyker, får du det hele for ei pakke Petterøe #3. :)
Du får ikke mye gjort om du behandler fagfolk slik.
Mest sansynelig en pekefing som viser veien ut av lokalet.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.110
Antall liker
4.961
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Knutanimal skrev:
Du får ikke mye gjort om du behandler fagfolk slik.
Mest sansynelig en pekefing som viser veien ut av lokalet.
Jeg har god erfaring ;)
 
Topp Bunn