alternativt arbeide

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
388
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Noen som vet hvor man henvender seg når man vil gjøre humanitivt arbeide!
Er ved et punkt i livet at dette føles mest riktig!!!

Dette er gjennomtenkt fra min side så de som tror noe annet kan dra inn årene!!!!!!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Nå er du ganske uspesifisert men kan jo nevne i fleng:

Fredskorpset,
Div misjonsforeninger som driver humanitært arbeide,
Norsk Folkehjelp,
Røde Kors,
Frelsesarmeen.

Det finnes et utall muligheter til å gjøre noe for sine medmennesker. Det er mest et spørsmål om hva du kan, hviken kompetanse du har og hva du ønsker å gjøre. Det eneste som er helt sikkert er at NOEN har bruk for deg!

G

Gjestemedlem

Gjest
R?de Kors organiserer mange forskjellige former for frivillig arbeid. En fin organisasjon i motsetning til misjonaerer og slikt rask som gj?r mer skade enn godt totalt sett.

Z

Zomby_Woof

Gjest
65finger skrev:
Leger uten grenser
Finnes det noe i retning heksedoktorer uten grenser? Homeopater uten grenser?`Bare å svinge innom den lokale helsekosten å ta med noen brosjyrer og lese dem på flyet.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer for leger....

;)

Ellers har jeg veldig sans for Raue krossen. Fine folk som gjør fine ting. Hva med å melde seg som visitor på sykehus eller i fengsel?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gjestemedlem skrev:
65finger skrev:
Leger uten grenser
Má man ikke vaere lege eller sykes?ster for á arbeide for dem da?
De har en del personell som ikke har noen medisinsk utdannelse. En kompis av meg er "leirsjef" Støtter leger uten grenser med et fast beløp i mnden. Ingen organisasjoner med relgiøs eller tydelig politisk tilhørighet er verdt å støtte imo

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Zomby_Woof skrev:
65finger skrev:
Leger uten grenser
Finnes det noe i retning heksedoktorer uten grenser? Homeopater uten grenser?`Bare å svinge innom den lokale helsekosten å ta med noen brosjyrer og lese dem på flyet.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer for leger....

;)

Ellers har jeg veldig sans for Raue krossen. Fine folk som gjør fine ting. Hva med å melde seg som visitor på sykehus eller i fengsel?
snåsamenn uten grenser! trenger bare telefonforbindelse så er det meste fikset ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Norsk Folkehjelp og Kirkens Nødhjelp er de økonomisk mest effektive organisasjonene. Det har vist seg gang på gang at de bruker dramatisk mindre til administrasjon enn de større og mer kjente organisasjonene. Kirkens Nødhjelp driver ikke med misjonering, hvis det skulle være en bekymring.

Hadde jeg valgt utenlandstjeneste tror jeg først jeg ville sjekket om det er mulig å jobbe for en av de to. Det føles alltid mest riktig når størst mulig andel av pengene når fram der de trengs.

U

utgatt60135

Gjest
room skrev:
Noen som vet hvor man henvender seg når man vil gjøre humanitivt arbeide!
Er ved et punkt i livet at dette føles mest riktig!!!

Dette er gjennomtenkt fra min side så de som tror noe annet kan dra inn årene!!!!!!
Jeg har nylig vært der selv med samme følelse, men har gitt opp fordi det er for vanskelig uten spesifike kunnskaper og jeg ville det ikke nok for å gå den lange veien gjennom frivillig arbeid og eventuelt lang utdannelse. Å få seg jobb er svært vanskelig, men har man økonomisk ryggrad til å klare seg selv så er det sikkert mange, mange muligheter. For å få jobb må man ha egnende erfaring som f.eks, økonomi, lege, bygningsingeniør, agronom o.l. Hvis man først får seg jobb så er det lett å holde seg innenfor har jeg blitt fortalt av noen som har jobbet med dette. Så om du ikke har egnet erfaring så må man nok begynne med diverse frivillig arbeid i norge (røde kors o. a) og opparbeide seg kontakter.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.214
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Jeg hadde også en slik (flyktig) tanke...men fant at de "trengende" er utrolig dårlige til å markedsføre seg...

Arne K

Topp Bunn