Bil, båt og motorsykkel Alternativer til Kia Picanto?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
I jakten på en ny 5 dørs konebil seiler Kia opp som en favoritt da de virker ganske romslig i kupeen (faktisk bedre plass til fører enn i Mito) og så har den noe som ligner bagasjeplass i motsetning til for eksempel Aygo.

Med en pris på 130k for en 15 modell med 7 års garanti synes jeg det høres bra ut.

Er det en god ide eller er det noen 2014-2015 modeller i segmentet sub 150k som fremstår som bedre kjøp?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Fin den og bare litt over budsjettet men tydeligvis ikke populær når overliggere fra 2013 fortsatt finnes hos forhandlere ref finn.no

Hvordan er prutningsmonnet på småbiler hos Opel forhandlere mon tro?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Det burde aj82 kunne svare på da han inntil nylig jobbet med Opel før han hoppet over på Audi. Han dukker nok opp i denne biltråden..
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Fiesta er veldig fin men startprisen er 163k så det blir jo ca 170 ferdig levert med vinterdekk.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hei. En av småbilene med aller minst feil er faktisk en Mazda 2. Du får dem brukt med fin km.stand til en god pris.
Med en gang du kjøper en nesten ny Kia, ja så må du forberede deg på stort verditap. Slik er det dessverre.
En Mazda 2 som er gjerne inntil 3 år med alle servicer holdt har du et problemfritt bilhold. Ikke heng deg alt for
mye opp i garanti. Hold Mazdaen vedlike hvert år med nødvendig service og den vil være trofast :) Der er meget
sjelden noe tull med dem som sagt. Ser de ligger ned mot 100.000 kr for 2012 modeller på finn.
Velg bensinmotor, det er det mest safe du kan ha i en slik bil.
Jobber med bil selv så jeg har litt grunnlag for min anbefaling ;)

Skal du ha siste som ble laget i 2014 er det en til 159.000 kr (sikkert rimeligere med litt pruting)
En 2013 til 139.000 kr.

Mvh Øyvind
 
Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.511
Antall liker
7.848
Torget vurderinger
0
Hvis man er "ikke interessert i bil" er KIA et greit valg det. Du bør kanskje koste på den et tectylbehandling med en gang du får den. Ikke alle asiater er like gode på det. Prisen er grei og garantien super, så hvorfor ikke?

Et enorm verditap får du uansett hvilken nybil du kjøper så der tror jeg ikke det skiller så mye. Bil er den nest dyreste investeringen vanlige folk gjør, ( bortsett fra oss som leker med båter da! ) og bil er definitivt den dårligste investeringen man gjør, så enkelt er det. men man MÅ jo ha bil i dette landet så enkelt er det! Det beste er vel å ha bilen helt til den er brukt opp, da merker du ikke det første årets prisfall så brutalt.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Er ikke Mazda 2 og Ford Fiesta egentlig samme bilen bare med litt forskjellig "skall"?

Jeg synes den Aston Martin -aktige grillen på nye Fiesta er litt kul. Det er litt mere stil enn Kia i mine øyne.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Handlet Kia i dag siden det ser ut som om det ikke er så mange konkurrenter jeg har oversett.

Ble en ny 2014 modell Sport Edition (parallelimport fra Sverige) så jeg fikk med ganske mye utstyr også (delskinn, sota ruter, alufelger, aircondition) uten at bilen ble noe dyrere enn en basismodell fra lokal forhandler.
 
Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Etter 1 uke med Mini cooper på Mallorca er ikke jeg lengre i tvil om hvilken bil jeg ville valgt, men den koster jo endel mer enn de nevnte og er nok litt mindre praktisk også ( men akk så morsom på svingete fjellveier )
 
Topp Bunn