Digitale avspillere Alternativer til Cambridge DacMagic Plus?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Holder på å skaffer meg utstyr til et lite datahjørne og trenger en dac med usb inngang (helst asynkron) og forforsterker. Har ikke tv så den kommer til bli brukt sammen med en macbook air og 27" ekstern skjerm til å se fotballkamper/film. Skal brukes med gode aktive høyttalere (Beolab 3) men er i utgangpunktet ikke tenkt brukt til "seriøs" lytting på musikk. Til mitt bruk så virker Cambridge DacMagic Plus som et fornuftig kjøp, men jeg har ikke følgt med så mye i det siste, så det er kanskje andre jeg burde se på i samme prisklasse?

Takker for forslag.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Har lagt til Parasound Zdac til på listen. Er vel strengt tatt litt overkill til et pc (mac) system, men da får jeg ihvertfall brukt BeoLab3 som har samlet støv en stund nå. Har nå koplet det opp med lyd ut fra hodetelefonutgangen og inn på Beosound 3000 men vet det er mye mer å hente fra Beolab3.

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
114
Sted
OSLO
Torget vurderinger
12
Sikkert ikke optimalt men hva med å starte med å bruke hodetelefonutgangen på macen og la den styre volum? Kan funke om gain i beolab er høy nok.

ellers bør nuforce icon hdp være en het kandidat. Da får du en meget god hodetelefonforsterker på kjøpet.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Overkill blir det aldri! Cambridge kommer ikke opp mot disse. Jeg gir 2 alternativer herfra:

Musical Fidelity VDAC2/VPSU2/VCAN2

Audiolab Qdac

D

Desillusjonert

Gjest
Både Abrahamsen, HRT, Arcam, Hegel (litt dyr kanskje) og ikke minst Musical Fidelity har DAC'er som etter mitt skjønn er bedre enn DACMagic, som etter mitt skjønn har fått et litt vel godt rykte uten å egentlig ha prestert... :) Men det er rart, det finnes jo fremdeles de som tror at Hifi Klubben faktisk er en klubb også.....

Det finnes også noen mindre godt kjente merker som er presentert her på forumet. Bare søk i tråder.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Takk for forslagene, må presisere jeg må ha variabel linjeutgang (helst med "analog" volumknapp)

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Sikkert ikke optimalt men hva med å starte med å bruke hodetelefonutgangen på macen og la den styre volum? Kan funke om gain i beolab er høy nok.
Har vurdert dette og har en kabel som skal fungere, men tror ikke jeg tar sjansen.

D

Desillusjonert

Gjest

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Analog volum = potmeter? MF-pakka har det- Qdac bruker knapper. Men en Mdac har det du vil ha- og tar rotta på ALLE alternativer!

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Vil helst ikke ha knapper på volum og Audiolab M-DAC passer jo perfekt, men da begynner det å bli litt for dyrt. Beolab3 er jo råflott som pc høyttalere men det er jo bedre å bruke dem til dette en at de stå å samler støv.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Du får en brukt Mdac til den prisen!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Nix..men søk en, og tilby mellom 4 og 5.. da får du!! NAD HAR NULL SJANS PÅ DEN..

kanaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Antall liker
1.545
Sted
Fetsund
Syns nok jeg må nevne Beresford Caiman, har brukt en sånn i et par år nå.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Burde kanskje hørt på Auditor? Fikk hjem en Nad i går og den spilte veldig bra rett ut av boksen, men jeg leste tydeligvis ikke spesifikasjonene godt nok når jeg fikk forslaget her. Utgangsignalet er fast og volumknappen påvirker kun hodetelefonutgangen! Får nå se hvor bra kundeservice Hifi-klubben har da jeg har spurt om å levere den tilbake og få pengene igjen. (skulle jo ha lånt den først, ikke kjøpt, da hadde det jo ikke vært noe problem)

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
114
Sted
OSLO
Torget vurderinger
12
Burde kanskje hørt på Auditor? Fikk hjem en Nad i går og den spilte veldig bra rett ut av boksen, men jeg leste tydeligvis ikke spesifikasjonene godt nok når jeg fikk forslaget her. Utgangsignalet er fast og volumknappen påvirker kun hodetelefonutgangen! Får nå se hvor bra kundeservice Hifi-klubben har da jeg har spurt om å levere den tilbake og få pengene igjen. (skulle jo ha lånt den først, ikke kjøpt, da hadde det jo ikke vært noe problem)
Mener da at HIFIklubben har 14 dagers full returrett.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
De har det ihvertfall på nettbutikken (men det er vel norsk lov), fant ikke noe spesifikt om butikkjøp på websiden deres.

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Finner bare "Du har 14 dages angrerett/returrett på varer kjøpt i Hi-Fi Klubbens Nettbutikk"

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
114
Sted
OSLO
Torget vurderinger
12
Vi hjelper deg å unngå feilkjøp

I motsetning til hos de fleste av konkurrentene har du i Hi-Fi Klubben muligheten til å få produktene demonstrert under realistiske forhold. Samtidig gjør vi alt det vi overhodet kan for å gi deg best mulig rådgiving. Derfor vil du sjelden dra fra oss med et feilkjøp.

I noen tilfeller – spesielt i forbindelse med høyttalere – kan det være vanskelig å forutse hvordan produktet vil høres ut hjemme i din egen stue. Derfor tilbyr vi 14 dagers åpent kjøp slik at du kan få en realistisk lytteopplevelse i ditt eget hjem før du gjør tar et valg om å beholde varene.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Ingen krise, om jeg ikke får pengene igjen så bruker jeg den i anlegget der jeg har en RME som er koblet til Sonos. Har en Musical Fidelity V-Link på vei så da blir RME'en brukt ved Mac'en.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Det var ikke noe problem å få igjen pengene. Veldig synd at det ikke var variabel utgang på denne da jeg liker at den er designet for å stå på høykant (kildevelger på toppen) så den tar lite plass på pulten, samt at lyden var bra med Beolab3. Blir nok til at jeg leverer den tilbake i morgen om jeg ikke ombestmmer meg ang. bruksområdet.

Topp Bunn