Alternativ til CCA

ELJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1.119
Antall liker
1.871
Sted
Harstad
Torget vurderinger
23
Hei
Håper på tips om streamer som man kan caste til. Har nå en Yamaha streamer som krever egen app men er ikke så happy med grensesnittet sammen med Qobuz. En annen ting er gjester som er på besøk må laste ned Yamaha appen for å kunne streame deres musikk. Synes det er mye bedre å bruke min gamle Chromecast Audio(CCA)sammen med Qobuz sin app men det hadde vært veldig praktisk med en streamer man kan caste til og som har mulighet for coax ut til min Topping dac slik at jeg kan koble tvǹ til anlegget med toslink(dac har kun en toslink inngang). Budsjettet er lavt da jeg spiller mer vinyl enn streaming og at jeg ikke har så stor tro på at veldig dyre streamere gjør veldig stor forskjell etter å ha benyttet CCA i et høyoppløst anlegg.
Takker for svar og forslag
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Toslink-switch før dac? Har en ubrukt som du kan overta vess det e en mulig løsning

det e noe ala denne
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ELJ

ELJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1.119
Antall liker
1.871
Sted
Harstad
Torget vurderinger
23
Toslink-switch før dac? Har en ubrukt som du kan overta vess det e en mulig løsning

det e noe ala denne
Tusen takk for det. Kan hende jeg kjøper den av deg. Skal se om det kommer inn noen alternativer til CCA først.
Mvh Espen
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Ok,har kjøpt den førr lenge sia på ebay,trur den va latterlig billig. Det blir symbolsk i så fall..
 
  • Liker
Reaksjoner: ELJ

afen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
227
Antall liker
715
Hva med en Topping BC3?
 
  • Liker
Reaksjoner: ELJ

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Tusen takk for det. Kan hende jeg kjøper den av deg. Skal se om det kommer inn noen alternativer til CCA først.
Mvh Espen
Hei,sjekka den nettopp,får ikke liv i fjernkontrollen men e bryter på enheten. Du kan overta den gratis vess du vil ha den.
nienfemsjunullfemsjuto
 
  • Liker
Reaksjoner: ELJ

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.258
Antall liker
9.046
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Hva med å bygge deg en streamer selv med en Raspberry? Ta en titt på youtube så finner du masse.. Darko har laget flere snutter der han bygger og bruker slike streamere.

Har en selv som jeg kjører volumio på og kaster fra Tidal, spotify og qobus :)

Enklere blir det ikke. Og du kjører bare usb inn til topping.
 
  • Liker
Reaksjoner: ELJ
Topp Bunn