Skrev "apekister" som har blitt bruket litt humoristisk om vanlige kabinett høyttalere fordi det kunne vært interessant å prøve noe alternativt men det er ikke noe absolutt krav. Jeg har 2 sett med Spendor nå,og har hatt KEF/Piega tidligere, og kunne meg tenk å prøve noe litt mer "rocka" i stua. Et annet alternativ er å flytte Spendor s8e ned i stua som ikke er så dempet som musikkrommet er. S8e er ikke så mye mer rocka en s3e, men de er litt fyldigere i lyden.Eg er eigentleg litt usikker på omgrepet "apekiste", då uttrykket i seg sjølv ikkje er særleg forklarande..... snakkar vi om trykkammerhøgtalarar, eller er det alle slag høgtalarar med kabinett?
Uttrykket "monkey coffin" kommer fra Peter Aczel i The Audio Critic. Han bruker begrepet om alle typer kassehøyttalere:Trur "apekiste" kom frå dansk High Fidelity, men det kan hende eg hugsar feil, og det oppstod her på sentralen. Var det du Minutten som tok omgrepet i bruk?
Det er sjølvsagt ein humoristisk måte å rakke ned på konvensjonelle høgtalarar, men dette med apar er ikkje nødvendigvis forklarande...og så var det dette å definere. Er ein trykkammerkonstruksjon ei apekiste? Og kva med ein bassrefleks og liknande konstruksjonar? Kva med transmisjonslinjer? Er vi ute etter å beskrive kabinettresonans som eit problem der ein elles brukar dette som ein aktiv del av høgtalaren?
Eg tenkjer kabinettlause høgtalarar som motstykke til omgrepet. Og då er det fleire hornkonstruksjonar som må seiast å vere kiste-klare.