Høyttalere Altec

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.066
Antall liker
3.484
Torget vurderinger
8
Har så vidt hørt lascala og vet ikke hvilken model, men det første jeg tenker er at Model 19 har bedre horn, bedre driver og at jeg liker bassen bedre - dvs. en fyldigere og dypere bass. Dette er heeeelt subjektivt og andre må bare arrestere meg hvis de er uenige.
Mvh
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.917
Antall liker
2.495
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Har så vidt hørt lascala og vet ikke hvilken model, men det første jeg tenker er at Model 19 har bedre horn, bedre driver og at jeg liker bassen bedre - dvs. en fyldigere og dypere bass. Dette er heeeelt subjektivt og andre må bare arrestere meg hvis de er uenige.
Mvh
Takk for svar.
 

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
666
Antall liker
972
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
5
Hvordan låter disse kontra la scala2 ? Noe i samme sjangeren? Vis vedlegget 830026
Ulovlig sent og sikkert irrelevant nå, men jeg har hatt både Klipsch LaScala II og Altec lansing model 19

LaScala II synes jeg låt skuffende tynt. Prøvde også å gi de drahjelp med Velodyne DD18, men klarte aldri å like lyden i de.

Model 19 derimot var nydelig! Herlig fyldig lyd med masse punch og moro uansett volum. Kan til tider angre på at jeg solgte dem, da lyden de ga var verdt mye mer enn prisen de gikk for.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.066
Antall liker
3.484
Torget vurderinger
8
Faen, nå må dere slutte!
Jeg angrer enda på jeg byttet bort mine. Heldigvis er de i et godt hjem. Eieren kaller de gøytalere…
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Jotakk, M-19 er ikke den mest "HiFi-aktige" htt jeg har... MEN, de spiller MUSIKK. Og de blir brukt som tiltenkt; til underholdning.
= GØYtalere :cool:
(Og ikke til å avsløre eventuelle feil med pick-up-innstilling mm..) :)
Derfor har jeg også AudioVector - mer som et verktøy. IMG_8922.JPG

M-19 - under test med "alternativ" bass
(BTW; Funker med 515, men det er ikke samme lyd som 416)
 
Sist redigert:
Topp Bunn