Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hadde nok jaktet system Audio sine silverback på brukten. Ser de dukker opp der nå og da.

    Ellers så er jo Buchardt lett å anbefale. De er absolutt verdt pengene.
    A700 hadde stått øverst på listen min om jeg skulle gått aktiv. Eventuelt Piega.
    Tror verken A700, eller Piega, er aktuelle. Poenget var å ikke bruke så mye penger, men holde meg mer edruelig. 😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror verken A700, eller Piega, er aktuelle. Poenget var å ikke bruke så mye penger, men holde meg mer edruelig. 😊
    Nei så det :) tror derfor silverback er en gylden mellomting. Samme hub som Buchardt så man slipper kabelsalaten bak høytalere :)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.001
    Torget vurderinger
    4
    Om alt er releativt, og man skal se på bang for buck:

    Er ikke dette et knallanlegg til 45’ fra en og samme selger?
    Du slipper jo i tillegg unna med færre kabler enn om htt skulle vært aktive. 😎

    IMG_5488.jpeg

    IMG_5490.jpeg

    Transmisjonslinje og hdmi på nyeste unitien.
     
    Sist redigert:

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.001
    Torget vurderinger
    4
    Om grensen på 35 er beinhard så kan du plukke opp denne awardvinneren lokalt, som sannsynligvis du vil kunne få overraskende mye ut av. Den har ikke hdmi, men er ellers tilpasset et moderne liv med streaming og apper.



    IMG_5491.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk for alle tips, men loddet er allerede kastet, som man sier på nynorsk.😊

    Og her pakkes det…. Platespilleren er solgt til Nederland, høyttalerene til Polen og mine Gaia III til Finland. Tydelig at hifi er billig her på berget nå. T+A og kabler er imidlertid solgt «lokalt».

    Så da blir det forhåpentligvis prøvekjøring av nyervervelsen i slutten av påska. Før det - tur til Finland i påskeuka og litt ferie. 😊
    IMG_6186.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og DA var påska offisielt åpnet og må nesten legge ut bilde av klassikeren, slik den så ut i dag. Første gang jeg har fri i litt mer enn en helg etter husbyggingen og blir deilig å praktisere husfinsken igjen.

    Dro på meg en liten hilsen fra han Staten i en 50-sone før jeg passerte grensa, men litt svinn må man regne med på lengre turer. Ha en fin påske, de som starter i dag. Og en fin påske til de andre også. 😊

    FullSizeRender.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kjøperne fanger det opp via HifiShark og tar kontakt på Finn. Veldig greit. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Tilbake i gamlelandet igjen og slik var klassikeren i dag, men da selvfølgelig andre vegen.

    IMG_5433.jpeg


    Er jo forøvrig ganske tomt på benken, og har tenkt litt om jeg skulle dedikere tråden mer til hvilke blomster og lys vi bør ha på benken og kanskje litt felles debriefinger etter episodene av Vera.

    IMG_6237.jpeg
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja, darko hadde jo en hel video dedikert til planter og deres audiofile egenskaper.. så kjør på :)
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.688
    Antall liker
    3.561
    Torget vurderinger
    1
    Ah en utpakking alla @ Ragwos, dette blir spennende. ;)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og allerede oppe og går, gikk meget enkelt og smertefritt. 😊

    Skal i første omgang ha de stående slik, men vurderer å kjøpe meg et sett Dynaudio Stand 10 etterhvert dersom jeg finner at det vil være en bedre løsning.

    IMG_6258.jpeg
     
    Sist redigert:

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.001
    Torget vurderinger
    4
    Skal i første omgsng ha de stående slik, men vurderer å kjøpe meg et sett Dynaudio Stand 10 etterhvert dersom jeg finner at det vil være en bedre løsning.
    IMG_0015.jpeg

    IMG_7065.jpeg


    Har noen stødige sandfylte 60cm tresøylers stativer som ikke brukes for øyeblikket om du ønsker låne noe midlertidig. Bare send pm om interessant. Finnes på Sørøya.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 1010937
    Vis vedlegget 1010942

    Har noen stødige sandfylte 60cm tresøylers stativer som ikke brukes for øyeblikket om du ønsker låne noe midlertidig. Bare send pm om interessant. Finnes på Sørøya.
    Tusen takk for tilbudet, settes pris på! Hører uansett etter litt bruk at det vil gjøre seg å få de opp og lengre fra hveranre, så vil uansett ha stativer permanent. Stand 10 - eller 20 - er nok de jeg er ute etter, også av paktiske og estetiske grunner. 😊
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Stand 20 er i allefall enkelt å anbefale. Bred beinføring så ting står stødig og estetisk pene :)

    IMG_0862.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Olafur Arnalds konsert «live from Hafursey» brukes til å spille litt inn. Vet ikke helt om det er musikken, eller det visuelle som er best…Anbefales - igjen. 😊

    Men høyttalerne må opp og fra hverandre. Nå drar de hele benken med seg og blir grumsete.

    IMG_6262.jpeg

    IMG_6261.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nå har jeg gått gjennom de «usual suspects» og jeg får nå ta prisen i betraktning, men her feiler det litt. Ikke det, jeg har hatt høyttalere til mange ganger prisen som har gjort det samme…

    Skal jo ikke gnelle så mye om Olafur Arnalds, men «Remember» er en fantastisk sang og som jeg ofte bruker for å skille klinten fra hveten. Pianospillingen på starten av denne sangen SKAL være utrolig vart og nyansert gjengitt. Pianospillingen skal ikke være flat og på samme nivå. Arnalds er også flink til å spille det inn slik at det er tett og intimt i starten, så bygger det seg opp og så åpner seg i virkelig store og dype landskap, f.eks. opp mot 4.15 ut i sangen. Det skal være høyst merkbart.

    Nåvel. Er vel noe med gull ut av gråstein, tenker jeg, og å slå seg til ro med det man trenger. 😊

     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må teste den en dag her.. mistenker Nico har en magisk evne..
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da har Rialto’ene fått spilt en god del i dag og merker at bassen har løsnet en god del mer og spiller nå med ganske mye mer pondus enn ut av eska, og regner med at det også kan være andre ting som går seg litt til.

    Så for øvrig at det i testen av Stereopluss var anmerket at kontrollen på topp av hovedhøyttaleren var unødvendig, men kan jeg virkelig ikke forstå. Hos meg er den et meget stort pluss og gir rask tilgang til både volum og favoritter når det spilles radio og bakgrunnsmusikk. Slipper å knote med apper og fjernkontroller.

    IMG_6304.jpeg


    IMG_6303.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har for øvrig hatt min spilleliste gående i bakgrunnen i dag og deles for de som har Tidal og kan være interessert. Musikk er jo høyst subjektivt, er en del «audiofile» låter innimellom, men mest bare musikk jeg trives med. De aller fleste har god innspilling også, så kan jo være at noen finner noe nytt og interessant.

    https://tidal.com/playlist/aa30fd26-d563-40e2-adc3-c99b35d37048
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn