Alle placeboers mor!

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
309
Snickers-is skrev:
realist skrev:
Ingen hadde direkte treff denne gangen, selv om Gjestemedlem hadde jomfru maria som egentlig ikke var så dumt ;).

Min facit på denne var:

Med to fisker og fem brød mettet han 5000!

.........Vanskelig å tro på noe sånt, hvis det ikke var hvaler man snakket om ;D, men altså jeg har som utgangspunkt at det var vanlig fisk, 10 kg-+ skulle vær rimelig raust...og rimelig placeboaktig.

Så var det vinen ;D. Denne går denne gangen til meg selv! Det jeg ønsker fra dere andre er tips på god vin. Den type jeg liker er for eks, Bristol Cream sherry (blå flaske), altså ikke nødvendigvis matvin. Siden jeg bor i rimelig nærhet av et vinmonopol, så er ikke transportkostnader noe tema....
Nei, her vil jeg hevde at du ikke har sjekket kildene dine skikkelig. For det første står det i fasiten (bibelen) at det skjedde (noen grunn til å tvile da liksom?), dessuten avhenger jo dette av flere faktorer:

Hvor sultne var de egentlig?
Hvor store var de?
Var dette særdeles finspiste mennesker?
Likte egentlig noen av dem fisk?
Hadde de glutenalergi hele hurven?
Var de kanibaler, altså var det fortsatt 5000 mennesker igjen etter måltidet?
Hvor store var brødene og fisken som en var inne på her?
På hvilket tidspunkt var fisken tilgjengelig? Var det 5 fisk som 100 år før var blitt puttet i et oppdrettsanlegg, samt tre-fire kilo korn, grovt regnet noen få brød, som ble sådd, høstet, sådd høstet osv i en periode på noen år?
Selv om jesus hadde lite mat, var det nødvendig vis slik at 5000 mann hadde glemt å smøre niste?
Hva hadde man av tilbehør? (13. tonn russisk kaviar, 8 lastebiler (trukket av kameler selvsagt) med loff, 3 reketrålere, 218 nyslaktede sau osv) Du har vel hørt historien om suppe på en spiker du også?
Kan de ha møtt isbilen eller Peppes' nye mobile festivalpizzabakeri?

Jeg tror du simpelt hen må innse at her er det så mange variabler at hele oppgaven faller i fisk... og brød...

Forøvrig tror jeg et godt tips er å kjøpe imsdal for 300kr og begynne å be. Det kan bli jævlig mye vin av sånnt ;D
Snickers, med sånn en frodig fantasi, så overgår det i allefall min fantasi hvorfor du ikke kan nyte en god vin til 300 kr fritt tilsendt. ;D

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.898
realist skrev:
Med to fisker og fem brød mettet han 5000!
Når 5000 mennesker sier: "Dette var kjempegodt, men nå jeg er sprekkmett" - etter kun å ha luktet på maten, så vitner det om kokkefaglig lavmål og kollektiv høflighet - begge deler av historiske dimensjoner ;D ;D

Topp Bunn