Diverse Aldri, aldri, aldri velg KVIK kjøkken!!!!!!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Heh, heh.... Jeg husker en sånn fra oppveksten, om ikke hele oppveksten, så hele den delen jeg husker.

unnamed.jpg

De laget ting for å vare en gang i tiden.

Jeg tror forresten ikke nødvendigvis at siste batch hvitevarer kommer til å leve like lenge som den forrige. Spesielt komfyren virker mindre solid enn den forrige, men så kostet den meg like mye, altså like mange kroner. Med 13 års 'inflasjon mellom der så er det nok ikke blitt dyrere pr. forventet leveår, snarere tvert i mot.

CC61231

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2014
Antall liker
180
Sted
Malmö
Og??

Jeg har monteret 4-5 andre køkkener og kvik var langt det bedste.

Dine frustrationer kan jo bero på andet end køkken producenten...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.308
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Og??

Jeg har monteret 4-5 andre køkkener og kvik var langt det bedste.

Dine frustrationer kan jo bero på andet end køkken producenten...
Helt enig - vi er ikke skrudd sammen likt. Noen har det i henda , andre i hodet - de færreste begge steder.;)

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Haugenial: For min del er Askoen fortsatt som ny, og går på sjuende året. Samme med Boschene på badet. Har du noensinne rensa oppvaskmaskin/vaskemaskin/kaffetrakter? Hvis ikke, begynn med det. Da holder de lenger. Ovnen er en innbygd Husqvarna Reginett fra 1982. Med massivplater i toppen. Meget godt tatt vare på. Utmerkede resultater både på steik, kok og bak. Knall gjærbakst. Ingen pyrolyse på ovnskuben, kun månedlig rens. Moccamasteren får rens to ganger i mnd..Den holder resten av mitt liv, iallefall. For ikke lenge sia var det dog en av Moccaene våre som ga opp -etter 35 år i daglig drift, 2-5 kolber pr dag. 24/7-365, Den gjorde seg med andre ord fortjent til sin pensjon. Og eieren bytta ut i en ny Clubline fra Nederland. Finnes ikke bedre kaffetraktere å få kjøpt , imo..Men det eldre designet med litt "feitere" kolbe, åpent håndtak og avtagbar, kombinert kolbetopp og nedløpspipe er bedre enn det nye. Noe mer ergonomisk. Dagens lukkede håndtak og flipptopp på kolben er ikke helt meg.
Notert, takk for tips. Renset nok ovnen men var flink til å bruke pyrolyse. Spørs om det var det...

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Haugenial: Da drar du til butikken snarest. Hent med deg Omo/Sun Maskinrens pluss Clean Drop trakter-/kapselmaskinrens. den står ved kaffen.

Maskinrens, Omo: Ha i rensepulveret i hovedkammeret på såpeskuffa, kjør lengste kokevaskprogram på TOM maskin.

Maskinrens, Sun (oppvask) Tøm maskinen og filteret. Sett filteret på plass. Rensepulver skal i skuffa til oppvasktablettene, IKKE glansemiddelet. Kjør maskinen tom, på høyeste temperatur, kjeleprogram.

Trakterrens: Fyll opp vanntanken, ha i en pose av såpa der. Rør om, slik at evt kaffe løsner fra veggene i tanken. Kjør standard trakteprosess UTEN papirfilter. Med filterholderen på plass. Husk å åpne evt dryppstoppknapp. Slå ut det resulterende vannet, men skrubb kolben med det først. For å få ut såpa helt kjører du fire traktere med rent, kaldt vann etterpå. Har du kapselmaskin? Da er prosessen nesten lik. Fyll opp vanntanken, ha i såpe, kjør flere bryggeprosesser til tanken er tom. Deretter kan jeg garantere bedre kaffe og lengre levetid på hvitevarene. Enkelte ovner tåler forresten ikke bruk av ovnsrens på spray. Følg anvisningene på pakka!!!

Sist redigert:

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
309
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Bar god erfaring med kvik. Enkelt og sette opp ett kjøkken til ca 100k. Mulig jeg var heldig men alt gikk knirkefritt

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Det jeg liker veldig godt med IKEA er deres utvalg i diverse inventar som passer i skuffene, som f.eks. sidedeksel, inndelinger, bokser som passer, avfallsystem, osv. Har kvik og andre kjøkkenleverandører like stort utvalg med sånt? Eller tenker andre leverandører slik som man gjør på Audi/Møller bil: Koster en formue hvis du skal ha noe ekstra "attåt"?

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
839
Kjøpte Huseby for noen år siden. Alle skrog ferdig montert, bare å sette på dører, anbefales....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Det jeg liker veldig godt med IKEA er deres utvalg i diverse inventar som passer i skuffene, som f.eks. sidedeksel, inndelinger, bokser som passer, avfallsystem, osv. Har kvik og andre kjøkkenleverandører like stort utvalg med sånt? Eller tenker andre leverandører slik som man gjør på Audi/Møller bil: Koster en formue hvis du skal ha noe ekstra "attåt"?
Epoq hadde veldig bra utvalg og gode priser på alt mulig tilbehør.

Ikea sin store fordel er det at de har ting på lager i Norge men det er ikke det billigste alternativet.

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Antall liker
832
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Kjøpte Huseby for noen år siden. Alle skrog ferdig montert, bare å sette på dører, anbefales....
Enig. Eneste ulempen var at monteringsanvisningen var plassert i skapet med høyest nummer, dvs det siste som ble montert.

Kunne vært kjekt å ha underveis.....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
En kveld å montere skrog, såpass selvforklarende at man knapt trenger bruksanvisning. IMG_20170526_234009.jpg

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
CC61231: Som sagt: Ikea har blitt standarden, det slår negativt ut for enkelte.:rolleyes:

C

cruiser

Gjest
Hvis det slår ut for noen som helst så må det jo være produsentene. Hvorfor gjøre det mer komplisert enn nødvendig?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Cruiser: Fordi ikke alle gjør alt likt. Jeg har andre måter å se på verden enn du har. På spissen: Det finnes andre måter å løse verdensfreden på enn å legge opp alt etter Vladimir Putin/Trumpster, for å si det sånn. Ikeafolket tenker Ikea- og kun Ikea. Det ender med at de KUN KLARER å tenke seg montasjen av- you guessed it- I-f...ing..kea! Og rett og slett blir så håndverksmessig sløve at det ristes på hodet av noe annet. Det er feil. Kvik er like enkelt, men altså sammensatt på annet vis, med andre smarte løsninger. Som om hele Norge skulle hatt AKKURAT samme anlegget i stua, det.. Eller at Toyota var eneste tilgjengelige bilmerke i verden.Feil!!! Det blir faktisk mer som i Ceaucescus Romania: De få som fikk tillatelse til å kjøpe bil ble fortalt hvilken rumensk bil de skulle kjøpe. Og ventelista var årelang..Standarder er greit, men det ER både grenser og utvalg til å passe alle. Motsatsen så vi i Østblokka i sovjettida. Det er ingen holdbar løsning i et fritt marked.

Sist redigert:

CC61231

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2014
Antall liker
180
Sted
Malmö
Takk, enig...

Cruiser: Fordi ikke alle gjør alt likt. Jeg har andre måter å se på verden enn du har. På spissen: Det finnes andre måter å løse verdensfreden på enn å legge opp alt etter Vladimir Putin/Trumpster, for å si det sånn. Ikeafolket tenker Ikea- og kun Ikea. Det ender med at de KUN KLARER å tenke seg montasjen av- you guessed it- I-f...ing..kea! Og rett og slett blir så håndverksmessig sløve at det ristes på hodet av noe annet. Det er feil. Kvik er like enkelt, men altså sammensatt på annet vis, med andre smarte løsninger. Som om hele Norge skulle hatt AKKURAT samme anlegget i stua, det.. Eller at Toyota var eneste tilgjengelige bilmerke i verden.Feil!!! Det blir faktisk mer som i Ceaucescus Romania: De få som fikk tillatelse til å kjøpe bil ble fortalt hvilken rumensk bil de skulle kjøpe. Og ventelista var årelang..Standarder er greit, men det ER både grenser og utvalg til å passe alle. Motsatsen så vi i Østblokka i sovjettida. Det er ingen holdbar løsning i et fritt marked.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Mulig dette er av ren frustrasjon, men maken til håpløst opplegg ved mottak/montering/ sortering gjør at hårfestet kryper innover og merkelige drømmer om IKEA sine bruksanvisninger forekommer ofte og kan tolkes som lengsel. Vi kjøpte dette #*%#* kjøkkenet pga dansk design ref. Kona.

Kort sagt med forskjellige punkter;

*For de som tenker KVIK er en økonomisk kjøkkenløsning kan man gange kjøkkenprisen X2 grunnet monteringstid, vi bruker erfaren snekker som har satt opp Ca 300 kjøkken og han sier det tar ca 3-4 ganger så lang tid å montere KVIK. Sa kjekk i kjeften at jeg kunne montere skrog........ IDIOT

*Alt kommer i en haug på pall og må sortere alt selv ned til små (!!) enkeltdeler som er u-nummerert og ikke gjenkjennelig i forhold til brukerveiledning. WTF!!!!

*Bruksanvisning kommer på Mail, og da ikke som veiledning per del men som generell misvisende anvisning med ett forslag på innmat, som overhodet ikke stemmer med utvalgt og når man da skal montere innmaten først og al kommer løst..... igjen: ##*%*##

*Mange deler kommer uten emballasje noe som betyr at det selvfølgelig er transportskade med runde hjørner på enkelte plater osv..

*Det må påberegnes å leve uten kjøkken i lang lang tid... Plastbestikk blir en venn som du lærer å hate.

*Take-away blir en del av hverdagen

*Fikk faktisk advarsel fra tidligere KVIK ansatt... !! Tenkte; det kan da ikke være så ille? JO DET ER DET!!!

*Kommer til å hate kjøkkenet for alltid og ser frem til å rive det i stykker med slegge når den tid kommer, som jeg forøvrig ser på som det eneste lyspunktet.

*Tidsplanen kan du krølle sammen og hive i dass

**SKULLE ALDRI GJORT DET, IKKE GJØR DET!!!!!
Er det dette som kalles kvikfix?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
CC61231: Bare hyggelig!! Sovjetiske tilstander skal vi ikke ha, selv om feks bilmarkedet i Norge- gjennom nordmenns konstant DØDkjedelige bilvalg- kunne tyde på det her oppe. Enkelte merker tapetserer våre veier på samme måte som Ikea gjør i kjøkkenet.. Og det er vanskelig å ikke tenke seg at noen av dem drar tildels ekstreme fordeler av det norske politiske tankesettet i så måte. Noen områder av norsk , traust folkesjel er faktisk så gale at man blir sett merkelig på dersom man våger å gå andre veier enn dem ALLE ens naboer har valgt. Opplever du det i Malmö? Eller er svenskenes forhold til sine gode, danske naboer over Broen ordentlig??:rolleyes: Noe foresvever meg at du egentlig er dansk--

Sist redigert:
C

cruiser

Gjest
Alt trenger ikke å være likt, men noen kan ha en bedre patent enn andre

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.231
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Den tråden her begynner å bli mer enn merkelig. Hva er egentlig problemet ? Jeg monterte et Kvik kjøkken i 2012, i år har jeg lekt meg meg et IKEA prosjekt og nå monterer jeg et Epoq kjøkken fra Elkjøp. Alt dette er jo helt greit. Og biler? Jeg synes vi har et bra utvalg biler i Norge jeg.
Vi har et variert utvalg kjøkkeninnredninger som ser relativt like ut og som har sine små forskjeller akkurat på samme måte som biler og hifi.

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Antall liker
832
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Den tråden her begynner å bli mer enn merkelig. Hva er egentlig problemet ? Jeg monterte et Kvik kjøkken i 2012, i år har jeg lekt meg meg et IKEA prosjekt og nå monterer jeg et Epoq kjøkken fra Elkjøp. Alt dette er jo helt greit. Og biler? Jeg synes vi har et bra utvalg biler i Norge jeg.
Vi har et variert utvalg kjøkkeninnredninger som ser relativt like ut og som har sine små forskjeller akkurat på samme måte som biler og hifi.
Tror dere må behandle det nye kjøkkenet bedre enn de to forrige :rolleyes:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.231
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Tror dere må behandle det nye kjøkkenet bedre enn de to forrige :rolleyes:
Har fortsatt Kvik fra 2012 i heimen:)

CC61231

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2014
Antall liker
180
Sted
Malmö
Dansk er korrekt (beklager), men har ikke boet i Danmark i tæt på 15år nu (Tyskland & Sverige).

Triste biler er ikke mig, og hvad naboen (eller andre tænker) interesserer mig absolut ikke...

Uden at kende andet end salgs statistikker så tænker jeg at det Norske bilsalg jo er relativ frit, om du ikke har penge til en Tesla går du til Møller eller Toyota :) Sverige er måske billigere, men tror nu at VAG på 2. år er større end Volvo.

For at komme retur til køkken, så har jeg ikke monteret mere end 8-9 stk og bare 1 fra Kvik, hvilket på ingen måde falder igennem i forhold til andre. IKEA er OK, men stadig det eneste der har formået at melde udsolgt af dele midt i leverancen (vi skulle aldrig have avcepteret del leverance) og så i 3 1/2 måned...

:)
Chris

CC61231: Bare hyggelig!! Sovjetiske tilstander skal vi ikke ha, selv om feks bilmarkedet i Norge- gjennom nordmenns konstant DØDkjedelige bilvalg- kunne tyde på det her oppe. Enkelte merker tapetserer våre veier på samme måte som Ikea gjør i kjøkkenet.. Og det er vanskelig å ikke tenke seg at noen av dem drar tildels ekstreme fordeler av det norske politiske tankesettet i så måte. Noen områder av norsk , traust folkesjel er faktisk så gale at man blir sett merkelig på dersom man våger å gå andre veier enn dem ALLE ens naboer har valgt. Opplever du det i Malmö? Eller er svenskenes forhold til sine gode, danske naboer over Broen ordentlig??:rolleyes: Noe foresvever meg at du egentlig er dansk--

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Greiest å få hele kjøkkenet levert på samme tid, CC..:cool:

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Dansk er korrekt (beklager), men har ikke boet i Danmark i tæt på 15år nu (Tyskland & Sverige).

Triste biler er ikke mig, og hvad naboen (eller andre tænker) interesserer mig absolut ikke...

Uden at kende andet end salgs statistikker så tænker jeg at det Norske bilsalg jo er relativ frit, om du ikke har penge til en Tesla går du til Møller eller Toyota :) Sverige er måske billigere, men tror nu at VAG på 2. år er større end Volvo.

For at komme retur til køkken, så har jeg ikke monteret mere end 8-9 stk og bare 1 fra Kvik, hvilket på ingen måde falder igennem i forhold til andre. IKEA er OK, men stadig det eneste der har formået at melde udsolgt af dele midt i leverancen (vi skulle aldrig have avcepteret del leverance) og så i 3 1/2 måned...

:)
Chris

Tja, Dette går vel mer i sammenheng av empati og selvinnsikt.
Jeg har for min del montert KUN 2 kjøkken der det ene var Ikea og det andre var Kvik der KVIK faller fulstendig igjennom (ref åpnings innlegg) og der Ikea fremstår i forhold som ryddig og greit. Andre kjøøkken har vert ferdig montert uten innblandelse fra min side.
Jeg, forøvrig GODTAR at vår Dansk/Svenske venn har andre ytringer vedr. temaet.

Topp Bunn