Politikk, religion og samfunn Alderssamansetning

Kva er din alder

  • under 20

    Stemmer: 0 0.0%
  • 20 -29

    Stemmer: 2 1.8%
  • 30- 39

    Stemmer: 16 14.0%
  • 40 - 49

    Stemmer: 38 33.3%
  • 50-59

    Stemmer: 39 34.2%
  • 60 - 69

    Stemmer: 19 16.7%
  • 70+

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    114

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.718
Antall liker
7.976
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ja, det var alt for mange som var tidleg oppe i dag, så vel som i går. Så stunda til ettertanke (og fabulering) vart det lite av. Mange ting er framleis uvisse:
- Kvifor er musikkreproduksjon eit mannleg fenomen?
- Kva skjer når vi fyller 70?
- Kvifor er dei under 30 så tvilsame?
- I kva grad har det vore motiverande for nye rekruttar å høyre om dei enorme skilnadane når det gjeld kablar, rør, transistorar, vinylplater, cd, strøymetenester og allting?
 
W

WayAhead

Gjest
Mht de under 30. Det er jo etterhvert blitt så mye "lyd" til enhver tid - over alt så det spørs om fasinasjonsfaktoren er vanskeligere å trigge nå enn før. Synes å se at musikk på boks er greia og gjerne sammen med og integrert i en ofte tung datasammenheng hvor "deres musikk" er tilgjengelig hvor som helst fra. Tilgang til egen musikkserver plassert hjemme, fra hvor som helst de måtte befinne seg bare internettet er tilgjengelig. Mange bruker sikkert og ekstern lagring et eller annet sted. Noen er selvsagt på vinylhøvlen (også) men selv disse likevel bærer seg vel i hovedsak på digi teknikk og tilgang.



My 5€
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.718
Antall liker
7.976
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er ein del musikk som er "konstruert" slik at han ikkje utfordrar anlegget på nokon måte. Og då treng ein ikkje eit kvalitetsanlegg, naturlegvis. Det er ikkje alltid dei unge som spelar slikt heller, sjølv spelar eg gjerne digitalt frå strøymetenestar i veka, medan godsakene kjem på i helgene. Og mange anlegg er skrudde så lågt ned at det er krevjande å få med seg noko særleg musikalsk informasjon (men det gjeld ikkje her i huset)
 
W

WayAhead

Gjest
Glemte å legge til at "de" kan streame både lyd og video lagret på egen server samt ha tilgang til innhold fra film på nett, TV leverandører osv fra "husholdningen" der serveren står. Ny tid, nye muligheter. Det er jo lenge siden alt teknisk sett er tilgjengelig på portable enheter men de andre løsningene jeg beskriver er alt overveiende (nesten) gratis. Ikke spør meg om akkurat hvordan det gjøres men jeg har fulgt med på "byggeprosjektene" :)
 
Topp Bunn