Albumstafetten 30

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Albumstafetten 30

    Dato:
    Artist:
    Album:
    Anmelder:
    Anmelder:
    Nominert av:
    Spotify-link:
    Kommentar:
    1
    1/6Guided By VoicesSandboxREmanGoggen8Towneshttps://open.spotify.com/album/5CLGV4HjEI7IO3zgT8xQgR
    2
    3/6Marilyn MansonThe Pale EmperorjanfrtDazedDrammen Lydhttps://open.spotify.com/album/6TWu9QbAoLeG2pfVl3SRaT
    3
    5/6BellyStarDrammen LydBentmikefishhttps://open.spotify.com/album/5fKe3iL64q97JK9Lgp50vz
    4
    8/6Eddie VedderInto The WildMikefishEviledorfDazedhttps://open.spotify.com/album/0AF0eSjB3atcLpJ7gQBop5
    5
    10/6Crippled Black PhoenixWhite Light Generatorjanfrt (for Thorvald Johan Greverud)TownesEviledorfhttps://open.spotify.com/album/4w0dhgMkHzKfVEtHLlqaA9
    6
    12/6EelsDaisies Of The GalaxyREmanBentThorvald Johan Greverudhttps://open.spotify.com/album/3Zd6PJH2M1UnundwZEVwv8
    7
    15/6Bert JanschL.A. TurnaroundEviledorfTownesjanfrthttps://open.spotify.com/album/7k5Z8RNHGwelF3zhCHL5C4
    8
    16/6Angel CityFace To FacemikefishjanfrtGoggen8https://open.spotify.com/album/3glemtGv1GnRSBPyj5JvHo
    9
    18/6Faith No MoreSol InvictusDazedEviledorf (for Thorvald Johan Greverud)
    Benthttps://open.spotify.com/album/0pmOoQ16XaMwNeSxXAN7q1
    10
    19/6Songs:OhiaThe LionessGoggen8Drammen LydREmanhttps://open.spotify.com/album/0rCkgwhPyKJqoDkmxkFHTn


    Spilleliste:

    https://open.spotify.com/user/steinba/playlist/1bBeW8dJIZJ3XaqruWv8dl
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Begynner knallbra ser eg, og så går det nedover :p

    Mjoa, greit nok dette. Slapp de eg frykta mest.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er på "trygg" grunn, tror jeg. Artister jeg kjenner litt fra gammelt av, men helt ukjente album....
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Er også fornøyd.Eddie Vedder har jeg på cd,og så hadde jeg et ubrukt hundrekroners spotifykort slik at jeg nå kan høre Angel City.

    mvh.s,
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Ser bra ut dette.

    Mikefish: Fant Angel City på Wimp også
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Ser bra ut dette.

    Mikefish: Fant Angel City på Wimp også
    Der kan man se.Skulle ha sjekket det selv,men forsto det slik at den bare var på spotify.

    Pytt,pytt.Får kjøpe et nytt kort senere om jeg trenger det.

    mvh.s,
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Fikk ikke treff da jeg søkte på Angel City, men fikk treff på en av låtene og da dukket hele albumet også opp. Blir ikke helt klok på Wimp. Lurer på om de har noen feilregistreringer.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Fikk ikke treff da jeg søkte på Angel City, men fikk treff på en av låtene og da dukket hele albumet også opp. Blir ikke helt klok på Wimp. Lurer på om de har noen feilregistreringer.
    Fant ganske enkelt Angel Citys plate på wimp.Bruker Sonosapp fra i-pad.Bruker egentlig ikke streaming så mye.Det blir til stafetten og hvis jeg har besøk og noen anbefaler musikk.Ellers går det bare i plater.

    mvh.s,
     
    Ble medlem
    22.04.2015
    Innlegg
    22
    Antall liker
    9
    dette blir kult. kjenner ingen av platene. det liker jeg. bortreist frem til mandag men regner med at nett-tilgangen i Nice fungerer.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Spennende, et album jeg ikke kjenner fra før i hele tatt og en album jeg har hørt noe på.
    Lenge siden jeg har vært med på stafett og kjenner meg skikkelig klar til og bli kjent med noe ny musikk igjen.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Er det mulig å bytte anmeldelsedato, reiser på SwedenRock til uka og er uten nett.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det mulig å bytte anmeldelsedato, reiser på SwedenRock til uka og er uten nett.
    Blir kanskje litt kronglete. Klarer du å skrive noe kjapt før du drar, og sende det til meg i PM, så poster jeg for deg på dagen?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Er det mulig å bytte anmeldelsedato, reiser på SwedenRock til uka og er uten nett.
    Blir kanskje litt kronglete. Klarer du å skrive noe kjapt før du drar, og sende det til meg i PM, så poster jeg for deg på dagen?
    Da sender jeg min anmeldelse til Dazed; er på ferie fra 11. til 23. juni med dårlig nett. OK?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det for sent å nominere "The Purple Album" av Whitesnake? ;)
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Guided By Voices - Sandbox (1987)


    Jeg lar denne anmeldelsen bli ledet av mine indre stemmer for de er ganske samstemte - bortsett fra en og annen outsider...


    Det første stemmen sa spørrende "men dette er jo ikke særlig bra, eller?", en annen fulgte raskt opp "nei, dette var kjedelig og intetsigende". Optimisten fulgte opp med "Det bedrer seg sikkert, mange skiver har en tendens til å vokse". De fleste stemmene slo seg til ro med dette - det var jo tross alt litt spenstige gitarer her og der.


    Etter flere gjennomlyttinger ble det sagt i en alvorlig tone "Dette minner til tider om REM, men uten finessen og de godt sammenskrudde låtene", "Enig, kan minne om The Lemonheads også" istemte en annen. "Se her ja, kanskje det ikke er så gærent?" sa Optimisten. "Men melodiene til Lemonheads er fullstendig fraværende" ble det kjapt replisert. "Men de forsøker sikkert på noe annet, et annet uttrykk" sa optimisten. " Kanskje de prøver, men de får det ikke til", "dette ække' Sonic Youth! Lukter 2'er lang vei" kom det kontant fra fra et samstemt kor.


    Så etter en lytt på torsdag kveld utbrøt plutselig optimisten "Hey!! Nå så jeg at en av dere trampet takten!" "Nei, det var ikke oss!" ble det ropt i kor. "Kom igjen nå, ikke lyv" "Ok da, men det er bare Get To Know The Ropes som er litt kul, resten er drit" ble det mumlet. "Hmmm...tenkte optimisten for seg selv (nesten)".


    Fredag: "Æsj, jeg tror vi må endre på karakteren. Kanskje en 5'er?" kom det trassig fra en stemme. "Ja, vi må vel det. Hater når optimisten får rett og vi må skrive om ferdige anmeldelser". "Hva har skjedd med regelen om at første innskytelse alltid er rett?". "Dette ordner seg gutter. Vi har enda lenge igjen til fristen" sa optimisten.


    Lørdag: "Du optimisten? Noen av oss gutta har pratet litt sammen og vi synes at det er et par låter til som har sneket seg under huden på oss her nå". "Ja, vi må nok justere dette opp litt" sa optimisten.


    Søndag: "Man kan venne seg til det meste, så at låtene oppleves som bedre etter flere gjennomhøringer betyr ikke nødvendigvis at låtene er bra" sa en stemme. "Hvem er du?" ble det ropt i kor. "Jeg er pessimisten" sa stemmen. "For hva er Sandbox, egentlig? Er det ikke en utvanning av punkestetikken med popelementer?" "Den aggressive, skranglete punken som opponerte mot alt blir gjort om til skranglete pop med en navlebeskuende oppgitthet fra besteborgerlig ungdom som er født med puter under armene". "Hva er feil med det da? Romantiserer du ikke bare punkuttrykket, dette er likefullt mennesker med behov for å uttrykke seg?", sa optimisten. "Jo, men når uttrykket handler om meningsløshet krever det mye mer av musikken for at den ikke skal bli meningsløs. Meningløsheten til f.eks. Nirvana var formidlet gjennom sterke låter som man ikke kunne forholde seg likegyldig til". "Hva med Bleach?" sa optimisten. "Jo enig, den lider av det samme som Sandbox. Flere gode ideer, men det virker uferdig, litt som et demoutkast".


    "Ok gutter, her var det mange ulike meninger som ble luftet. Jeg har ikke hørt noen stemmer som har jublet i begeistring så jeg tror vi må utelate toppkarakterene" sa den demokratisk valgte stemmen. "Hva om vi setter en 6'er? Motforestillinger? Nei?".


    Pressemelding: Jeg (vi) klarer bare ikke å bli særlig engasjert av dette.

    Karakter 6.

    Det bør legges til at dette er et tidlig GBV-album, Robert Pollard fant vel mer sitt eget uttrykk litt ut på 90-tallet. Bee Thousand, Alien Lanes og Under the Bushes... er bedre skiver (ikke lydmessig faktisk), men uten at jeg kan si at jeg er spesielt fan av alt. rock/lo-fi rocken til GBV.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre har Thorvald Johan Greverud falt fra, så hvis noen har lyst til å skrive en ekstra anmeldelse av Crippled Black Phoenix eller Faith No More på de dagene de skal anmeldes, ville det være fantastisk.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Dessverre har Thorvald Johan Greverud falt fra, så hvis noen har lyst til å skrive en ekstra anmeldelse av Crippled Black Phoenix eller Faith No More på de dagene de skal anmeldes, ville det være fantastisk.
    Jeg kan ta Crippled Black Phoenix. Der er jo Townes den andre anmelderen. :) Faith No More får andre ta seg av. Fæle greier.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre har Thorvald Johan Greverud falt fra, så hvis noen har lyst til å skrive en ekstra anmeldelse av Crippled Black Phoenix eller Faith No More på de dagene de skal anmeldes, ville det være fantastisk.
    Jeg kan ta Crippled Black Phoenix. Der er jo Townes den andre anmelderen. :) Faith No More får andre ta seg av. Fæle greier.
    Supert! Da gjør du det. :) Setter deg på lista. Takker.

    Noen som vil ta Faith No More, da?
     

    REman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.11.2013
    Innlegg
    78
    Antall liker
    49
    Guided By Voices - Sandbox

    En kjapp tur med tidsmaskinen, og vi er tilbake på 80-tallet. Selv om sjangeren på dette albumet definitivt er innenfor et landskap jeg har vandret mye i , kan jeg ikke huske å ha lånt øre til GBV tidligere. Faktisk litt pussig, da indie og skranglepop/rock har vært på menyen min omtrent så lenge jeg kan huske.

    Med fare for å bruke opp denne spalteplassen på name-dropping, er et lass med referanser de første tankene jeg får. Først av alt er det et tidlig R.E.M.-stempel på ganske mye her - nesten påtrengende på enkelte låter. Jinglende gitarer a la Peter Buck/Roger McGuinn. Jeg hører også noe som minner meg om The Long Ryders, Built To Spill, Husker Du/Bob Mould, Lemonheads, Pixies og 60-tals påvirkning fra Byrds og Beatles. Alt dette er vel og bra, men jeg griper meg i å tenke mer på referansene, enn faktisk å høre på musikken. Dette fører også til at albumet føles som om det spriker litt i flere retninger, uten å gi inntrykk av å vere en helhet, og uten at det gis inntrykk av en egenart.

    Mange av låtene er korte, og gir på en måte en retning og en OK start, men er over før de har festet seg. Igjen lurer jeg på om det mangler litt på låtene og på originalitet. Jeg er litt av den "gamle skolen" i form av at de platene jeg setter høyest gjerne gir en følelse av å henge sammen, og der totalsummen er større enn summen av de enkelte bestanddelene.

    Dette vart kanskje litt negativt? Jeg vil gjerne like dette - og delvis gjør jeg det. Kanskje jeg i rettferdighetens navn bør gi denne mer tid, og det er godt mulig at ting faller mer på plass med flere gjennomspillinger enn jeg har rukket til nå - jeg tror faktisk det. Hvor bra dette er da, gjenstår å se.

    Jeg strekker meg til karakteren 6 / 10
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Thx grabbar!

    Jeg kommer med noen tanker om skrammelet sjøl når eg får en åpning i kalenderen min :rolleyes:
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Guided by Voices er egentlig et band i min gate, men jeg hørte aldri på dem hverken på 80 eller 90 tallet. I stedet for å følge stemmene og leke i sandkassen lekte jeg med små dinosaurer og sonisk ungdom på fortauet. Når jeg setter denne platen på nå, kjenner jeg at jeg er minst 20 år for sent ut til å få et skikkelig kick av den. "Get to know the ropes" og "Long distance man" synes jeg skiller seg ut som låter som har det lille ekstra, men jeg klarer ikke å opparbeide den helt store entusiasmen. Jeg stiller meg bak 6-er karakteren gitt av begge anmelderne. Men klarer ikke å la være irritere meg litt over at ingen nominerte denne for 20 år siden. Da hadde nok karakteren vært betydelig høyere...
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Sændbåks

    Ikke fullt 20 år siden eg oppdaga gbv, men neimen ikke langt unna.

    Husker denne oppdagelsen som det var i går. Hadde hørt om bandet, via et eller annet sted, dette var mens man ennå var en enkel landsens stril, og bestilte i stor stil fra bl.a. compact huset sin enorme cd katalog. Der var det plustelig en gang en 5cdbox med gbv til lusne 300,-. Nysgjerrigheten tok overhånd og den ble bestilt.

    Herreguuuuuuuuuuud for et kick eg fikk. Det var en sommer dette, og gamlingen forventet at eg skulle male huset for ham. Ikkje sjans, sommer og sol til tross - eg barrikaderte meg i kjellerstua og hadde denne boksen på repeat, hele føkkings sommeren. Vi snakker nok blant mine største musikalske kick ever.

    For noen låter, for noen harmonier, og for en lyd! Pollard & co, skramler i vei, sjarmfaktoren sprenger skalaen, og Bob sjøl snekret låter andre bare kunne drømme om. Godt R.E.M referansen kom opp, ventet på den - Everyday fra Sandbox danser i ringer rundt alt R.E.M har gjort imo. Tenk dere den låta i en noe renere produksjon - hadde blitt en monsterhit.

    GbV er nok ofte elsk eller hat, for min del var det kjærleik ved første tone, og det var Sandbox som satt best i denne boksen. Utrolige fengende melodier, de låner det aller beste fra 60 tallet, harmoniene på long distance man er jo uovertruffne, og det tar noen elementer av DIY punken ka attityd og produksjon, eller mangel på sådan, angår. Resultatet blir noe fragmentarisk, halvferdig skrammel, som allikevel, når det først skinner, skinner som 1000 soler og gruser veldig mye av sin samtid. Er sagt mye om Pollard og hans låtskrivning, enig i mye av det. Et kjent sitat går noe sånt som "Pollard has written 4000 songs but only 3000 of them are brilliant".

    Pollard har vel levd etter disse DIY ethosene hele sitt liv, "one take" og ferdig med det - i alle fall helt til slutten av 90 tallet kor de plutselig gikk "major" og skulle bli store. Da gikk alt på tverke. Mag Earwhig er siste virkelig gode plate, Do the collapse er nogenlunde, alt etter det er fra middels ok til kjipe greier. Men på 80 og 90 tallet, ikke minst, snekret de så mange fantastiske låter og album at det er helt utrolig at de ikkje fikk mer anerkjennelse dengang. Alien lanes og Bee thousand er nok de aller skarpeste, men det var med 80s platene eg oppdaga dem, og affeksjonen overfor disse platene er helt spesiell for meg.

    Sandbox har "litt av alt" av det som gjør GbV til det fjåke poporkesteret de er. Superfengende pop-låter som Everyday, kontante tøffe rockere som A visit to the creep doctor og Can't stop, og nydelige akustiske saker som nevnte Long distance man. Og selve prikken over rosinen i pølsen er vel closeren Adverse wind, herregud for en knall-låt.

    Nei, makan til skattekiste for dem der liker en god melodi med en god holdning. 9/10 7 dager i uken til Sandbox. Common rebels trekker den fra 10'ern.

    In Bob we trust
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Det er første gang jeg hører dette albumet.Kan ikke huske jeg har sett det i platesjapper eller i andres platesamling tidligere.Syns det er knalltøft,men det dabbet litt av mot slutten.Må nok lytte mer på det.Selv oppdaget jeg bandet med 'under the bushes..'.I tillegg har jeg 'alien lane' og deres nyeste i samlinga.'Sandbox' får en åtter herifra.

    mvh.s,
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Marilyn Manson - The Pale Emperor (Cooking Vinyl, 2015)


    Marilyn_Manson_.jpg



    Dette blir kort. Det blir det gjerne når det som skal anmeldes ikke holder mål i mine ører.

    Har aldri likt denne karen. En diger dust. Og denne utgivelsen bidrar definitivt ikke til et løft. Det er så masete at jeg blir frustrert og så dårlig at jeg må hente meg en øl.

    Omtrent konklusjonen det der, men her er dog en smule begrunnelse:

    Åpner greit, rocker bra og det er fete gitarer (faktisk gjennom hele platen) pluss potent bass. De to neste kuttene er også bra. MEN, så begynner det å skjære seg. Alt blir veldig likt, kutt for kutt. Variasjonene uteblir og han glemmer at melodier må til.

    Alle kutt bør ha en bærebjelke og være tuftet f.eks. på et riff, noe tematisk e.l. Så ikke her. Vokalen er håpløs. Har på følelsen at denne utgivelsen, som hans øvrige, dreier seg mer om personen Manson enn musikken. Tekstene skjønner jeg ikke en dritt av, de virker bare depressive. Så den øllen ble ikke hentet p.g.a. lykke.

    OK, det er bra spilt, særlig den nevnte gitaren. Men, manglende teft for gode melodier har han alltid hatt og her beviser han det igjen. Fokuset er på meg selv, så meg selv og til slutt meg selv. Det holder ikke i en musikalsk sammenheng.

    Huff. Har heldigvis ikke en eneste skive av ham. Det jævlige er at han er på et bra plateselskap.

    Manson er «pale», men ingen «emperor».

    Verdict: 3/10
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bra! Min anmeldelse vil ikke dukke opp før ut på ettermiddagen, er jeg redd.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Jeg kan skrive en kort anmeldelse av FnM da dette er en plate jeg har hørt litt på i det siste. Men om noen andre vil forfatte et lengre kåseri om platen kan de godt få gjøre det.

    Betraktningene mine om Manson kommer når siste anmeldelse er på plass...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Marilyn Manson - The Pale Emperor



    "The Pale Emperor" er niende studioalbum fra sjokkrockeren Marilyn Manson, "The Vampire Of Hollywood Hills". ;) Det er lenge siden han var på høyden med plater som "Smalls Like Children" og hans magnum opus, "Mechanical Animals", og i mellomtiden har han rett og slett ikke prestert, og jeg sluttet å følge med på han. Med denne plata, og visstnok den forrige, er han imidlertid litt i slaget igjen, og noen av kvalitetene fra sent nittitall er tilbake.

    Det låter ikke like friskt, men melodiene er der, de klassiske hardrock-elementene er der, og jeg innbiller meg at jeg hører ...eh "inspirasjon" fra både Iggy Pop, Alice Cooper og Captain Beefheart (sistnevnte ikke til noen stor glede for undertegnede.) ;) Ingenting her er veldig engasjerende, men ingenting er provoserende kjedelig heller. Godt produsert, brukbart skrevet og greit gjennomført. ...Dette leder vel ikke akkurat mot noen toppkarakter, men likevel en fullt hørbar plate.

    Marilyn Manson virker som han har blitt litt mer "voksen" her, og plata bruker mindre "SE PÅ MEG! JEG ER KLIN GÆREN!"-virkemidler enn før, og den står seg på en måte likevel. Det mest overraskende nye elementet, er at det nesten låter litt blues innimellom. Noe musikken vel har vært kjemisk fri for tidligere. ..Og det funker jo.

    Høydepunktene for meg, er nok "Deep Six" og "The Third Day Of A Seven Day Binge", og resten av plata er ganske jevn, bortsett fra sistesporet "Odds Of Even", som for meg godt kunne vært utelatt.

    Alt i alt en helt OK midt på treet-plate, som dessverre ikke kommer til å få mye spilletid hos meg, men likevel aaaakkurat når opp til en:


    6/10
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan skrive en kort anmeldelse av FnM da dette er en plate jeg har hørt litt på i det siste. Men om noen andre vil forfatte et lengre kåseri om platen kan de godt få gjøre det.

    Betraktningene mine om Manson kommer når siste anmeldelse er på plass...

    Glimrende! Da setter jeg deg opp! :) Takk.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da er det bare å synse i vei om Marilyn Manson, dere! ;)
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Det er lenge siden Marilyn Manson var samfunnsfiende nummer en i USA og det er vel de færreste som lar seg provosere av denne mannen i 2015. Det har han nok innsett selv for lenge siden og har da også laget en ganske så standard rockeplate denne gangen. Jeg har ingen problemer med hverken den karakteristiske vokalen eller instrumenteringen på denne platen, men føler å ha hørt det meste før. Som Dazed skriver er det litt blues elementer her som er litt nytt, men det er ikke nok til at dette blir noen favoritt. Jeg foretrekker da heller å sette på en av de gamle platene. Men er man blodfan (evt blodfattigfan) er nok dette gode greier. Selv gir jeg en 5'er på denne.

    Som nynazist i siste sesong av Sons of Anarchy er han imidlertid god. Det er ikke førstegang en musiker er med i denne seriene. I en tidligere sesong var Henry Rollins med, også han som nynazist.



     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Har ikke fått hørt så mye på denne skiva, men synes den har en del bra låter. Problemet mitt er at jeg sliter med vokalen til mr. Marilyn. Synes det blir litt ensformig og påtatt.

    5-6-7-ish
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har heller ingen plater med Manson,og har hatt liten interesse av å følge med på skandalene rundt denne artisten.Hørte igjennom denne plata et par ganger uten at det fenget meg.

    mvh.s,
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Aldri brydd meg om musikken til fyren, men syns han tidvis kan være en fornøyelig skrue.

    Denne her plata prøvde eg faktisk å høre på da den kom, ettersom singelen (Third day et eller annet) som kom hadde litt Mark Lanegan vibes over seg.
    Den låta er fortsatt ganske kul, resten er ikke det. Ferdig snakka.

    Terningkast Zzzzzzzzzzzzzzzzzzznork
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Drammen Lyd's anmeldelse:

    Drammen lyd skrev:
    Belly - Star


    Belly er et ukjent band for meg, de ble startet opp i Boston i 1991 med vokalist Tanya Donelly, brødrene Thomas og Chris Gorman på henholdsvis gitar og trommer og Fred Ablong på bass.
    Etter første gjennomlytting er jeg veldig usikker på hva jeg skal mene om dette orkesteret, det kan til tider minne om Bjørk.
    Må få si at etter noen runder liker jeg bandet, men jeg har litt problemer med vokalen som til tider
    svever litt langt unna resten av bandet.

    Spor som skiller seg ut er vel Feed the tree, en enkel men fengende poplåt som ikke gjør seg bort i sjangeren.
    Andre låter som jeg vil trekke frem er Full moon Empty heart og avslutningen Stay som er en vakker låt.


    Blir nok ikke et album jeg kommer til å spille om igjen men et par låter havner nok på spillelista under "miscellaneous"
    Tror jeg strekker meg til en 5er.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn