Diverse Akustisk gitar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    21.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Men, med din "hang" til Blackmore - og sikkert en liten inflytelse på podens valg, så er det vel en Alvarez fra (Kazuo) Yairi Series eller en Lakewood som det bør siktes mot ;) .

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.683
    Torget vurderinger
    2
    Men, med din "hang" til Blackmore - og sikkert en liten inflytelse på podens valg, så er det vel en Alvarez fra (Kazuo) Yairi Series eller en Lakewood som det bør siktes mot ;) .
    :D
    Han har et stående tilbud om NOK 5000,- rett på konto den dagen han drar soloen på "Highway Star", og faktum er at jeg tror han er klar for det nå, det er bare snakk om å gidde, egentlig.
    Men akkurat på klassisk gitar tror jeg ikke jeg skal plage ham med noe, annet enn å være sjåfør samt komme med muntre tilrop. :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    21.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    :D
    Han har et stående tilbud om NOK 5000,- rett på konto den dagen han drar soloen på "Highway Star", og faktum er at jeg tror han er klar for det nå, det er bare snakk om å gidde, egentlig.
    Ikke så enkel - egentlig, men man får "trøste" seg med at Blackmore ikke spilte den så klokkereint live han heller;) - og, jeg har tilgode å høre et liveopptak der han spiller første delen av soloen - som jo på Machine Head var doble gitarspor.

Men, nå er det vel litt OT:)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.683
    Torget vurderinger
    2
    Ikke så enkel - egentlig, men man får "trøste" seg med at Blackmore ikke spilte den så klokkereint live han heller;) - og, jeg har tilgode å høre et liveopptak der han spiller første delen av soloen - som jo på Machine Head var doble gitarspor.

Men, nå er det vel litt OT:)
    Ot er helt på sin plass.
    På Made in Japan gjorde han i allefall arpeggio'ene klokkerent, og hurtigere enn originalen, det rekker for meg... Han har tross alt lov til å ta seg visse kunstneriske friheter...
    Og ellers kan jeg tenke med glede tilbake på den dagen han spilte bottleneck i Drammenshallen med ei flaske Aass pilsner, oh, det var tider!! 🎸

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.683
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en flott gitar!
    På 4Sound viste det seg at utvalget var klart større enn nettbutikken viste, og da poden fikk denne i hendene, var det gjort:

Det hører med til historien at han også prøvespilte et par håndbygde gitarer i 100 000-kroners klassen (ute å ane prisnivået på dem), men det var Manuel Rodriguez-gitaren som var hans gitar, for så snart han slo an strengene hørte man at det var en match mellom de to. Ganske spesielt å oppleve. Denne er bygget i kun 162 eksemplarer, og har en moderat pris (rett under 16 000,-), og han fikk dessuten en god pris på den, ettersom en eller annen fjott hadde prøvespilt den med plekter, og laget merker på fronten nedenfor strengene.
    Etter å ha spilt på denne gitaren, fant han ingen grunn til å spasere ned til Hornaas i det hele tatt, valget ble tatt der og da. Så han blir neppe mye å se utendørs denne helga! :)

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    17.302
    Sted
    Almost there
    Gratulerer, tipper det er et godt valg! Ser ut som en virkelig flott gitar. (y)

Jeg er superfornøyd med min Manuel Rodriguez Magistral (ute av produksjon nå tror jeg), heltre gitar til under 8.000,- for et par år siden da jeg kjøpte den.
    Det er nok den gitaren som får mest spilletid her, kvalitet tvers igjennom.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn