Akustikk i "furtebua"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skummelt stramt sier du. Ser skummelt bra ut den frekvens og vannfall målingen. Målinger og inntrykk av bass henger veldig ofte sammen. Du er meget høyt oppe på listen over steder der det er et ønske om en lytt
    Hvor høyt Tor Arne:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Det er jo bare å slå av bassene bak, å måle på nytt, så ser dere forskjellen.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Det er jo bare å slå av bassene bak, å måle på nytt, så ser dere forskjellen.
    Ja vi kan gjøre det neste gang jeg er innom.

    Det var et gigantisk søkk fra 25-45hz på ca -25Db som gikk til å bli en flat strek ved å koble inn tårnet. Responsen på vannfallet i tid viste at det var like lite volum på resonansfrekvensen som før dippen ble hevet.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Kjappe spørsmål til dere med teknisk innsikt;

    Hvis man skal bruke bass i motfase som aktiv bassfelle, har det noe å si hvor man har lytteposisjon i forhold til hvor bassfellene er?
    Kan man ha lytteposisjon ved bakvegg og plassere aktive bassfeller langs samme bakvegg uten at det er noe problem?

    Med de resultatene der ser jeg jo at det er latterlig idiotisk at jeg ikke har noe lignende selv. :D
    De må stå der trykket er høyest. (Altså behandles på samme måte som en trykkbasert bassfelle.)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    8 EQ er brukt.
    REW regnet de ut.
    Litt snodig, den brukte 6 av de til å trekke ned. Så brukte den 2 til å glatte ut alt etterpå.
    Bra ble det jo:)
    imorgen skal jeg kjøpe en usb kabel for å se om jeg får kontakt med serveren.
    Mulig jeg kjøper inn noen nye disker som jeg setter rett i den dedikerte maskinen til rommet+ en oppdatering av Jriver.
    Mindre med ting på den måten.
    Har jo denne kneppingen på Spotify som ikke blir borte. Vi har jo prøvd alt mulig nå, så det er det neste.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    De må stå der trykket er høyest. (Altså behandles på samme måte som en trykkbasert bassfelle.)
    Skjermbilde (1).jpg


    Kanskje dette bildet forklarer spørsmålet på en bedre måte? Dette er rommet og høyttalernes plassering, hodet sitter på en sofa inntil bakvegg. Det er to subber tegnet inn, en i hjørnet bak sofa og en ved siden av venstre fronthøyttaler, dette gir jevnest respons ifølge simuleringen.
    Men hvordan tenker REW her? Skal den bak sofa da stå i motfase?

    Det opprinnelige spørsmålet var egentlig om det kunne funket med en eller to subber på hver sin ende av sofaen til å kansellere resonansen i tid eller om dette ville blitt hørbart gitt plassering :)

    En siste ting, vil slik aktiv kansellering likevel høres ut som dobbelt spetakkel for mine naboer? :D
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Men du har fortsatt noen kubikk med Glava, har du ikke..?

    Imponerende resultat, men det ligger vel litt mer innsats enn å sette opp en aktiv absorbent her.

    Mvh
    OMF
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er det med livlighet i toppen i rommet ditt, steinost? TrompetN presenterte en interessant graf her som fikk meg til å tenke på viktigheten av stigende livlighet oppover i frekvens.
    Har du erfaringer og synspunkter i forhold til dette? :D
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Hvordan er det med livlighet i toppen i rommet ditt, steinost? TrompetN presenterte en interessant graf her som fikk meg til å tenke på viktigheten av stigende livlighet oppover i frekvens.
    Har du erfaringer og synspunkter i forhold til dette? :D
    Det er ikke mye tegn til livlighet på det vannfallet og det ser vel likedan ut på mitt..... men jeg plages ikke av det, heller tvert om

    Edit: Nå gikk ikke det vannfallet høyere enn 500 Hz men jeg har en anelse av at det ser ganske dødt ut helt oppe Mener jeg har sett et tidligere
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Med såpass omfattende bruk av glava vil jeg tro at det ikke finnes etterklangstid oppover, men det var ikke før TrompetN sitt innlegg jeg begynte å legge merke til at de fleste akustikkprodukt-produsenter nå lager produkter som blir reflekterende/mindre absorberende over sånn ca 5 khz. Mange av produsentene er jo også på forskjellige forum og prater med oss dødelige, og det går vel igjen at folk flest foretrekker mer liv helt der oppe.

    Men det er vanskelig å finne ut av om det gjelder i forholdsvis normale rom hvor man bare demper litt eller om det også gjelder i ekstrem-dempede rom som deres hvor all demping er bredbåndet fra topp til grav. Frustrerende å lese så mye forskjellige teorier og variabler uten å ha noen steder å gå for å finne ut av det selv! :mad:;)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    De må stå der trykket er høyest. (Altså behandles på samme måte som en trykkbasert bassfelle.)
    Vis vedlegget 475923

    Kanskje dette bildet forklarer spørsmålet på en bedre måte? Dette er rommet og høyttalernes plassering, hodet sitter på en sofa inntil bakvegg. Det er to subber tegnet inn, en i hjørnet bak sofa og en ved siden av venstre fronthøyttaler, dette gir jevnest respons ifølge simuleringen.
    Men hvordan tenker REW her? Skal den bak sofa da stå i motfase?

    Det opprinnelige spørsmålet var egentlig om det kunne funket med en eller to subber på hver sin ende av sofaen til å kansellere resonansen i tid eller om dette ville blitt hørbart gitt plassering :)

    En siste ting, vil slik aktiv kansellering likevel høres ut som dobbelt spetakkel for mine naboer? :D
    Det vil ikke bli dobbel spetakkel siden det generelt er de stående bølgene som bråker mest ut.

    Jeg kan ikke si hvor den skal stå. Det må du finne ut av selv. Det hjelper ikke å sette den motfase subben bak sofaen sin, om hovedoppsamlingen av resonansen ligger i venstre hjørne foran..
    Som sagt. Den må stå der trykket er høyest. Om du har masse oppsamling av stående bølger bak sofa vil den fungere helt fint der :)

    Så lenge du deler bratt så fungerer det fint opp til minst 60-70hz før du klarer å høre noe.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Hvordan er det med livlighet i toppen i rommet ditt, steinost? TrompetN presenterte en interessant graf her som fikk meg til å tenke på viktigheten av stigende livlighet oppover i frekvens.
    Har du erfaringer og synspunkter i forhold til dette? :D
    Oppleves ikke dødt overhodet. Det oppleves mye livligere med tykk demping i refleksjoner fremfor tynn. Siden du demper mye jevnere og ikke bare "trekker ned toppen"
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja det er her folk tar feil 9m3 med isolasjon skader ikke oppover i frekvens.
    Derimot lite og hard isolasjon demper bare oppover.
    Skal prøve å ta noen nye målinger når tiden tillater, med og uten motfase og eq.
    Det morsomme er jo rommet slik det er uten noe annet en isolasjon, så tiltakene etterpå.
    Ta ut isolasjonen kommer ikke på tale:)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Men du har fortsatt noen kubikk med Glava, har du ikke..?

    Imponerende resultat, men det ligger vel litt mer innsats enn å sette opp en aktiv absorbent her.

    Mvh
    OMF
    Nei ikke Glave, det klør og støver som fanden.
    Bruker denne.
    Klør ikke og støver så og si ikke.
    https://www.byggmax.no/isolasjon/mineralull/isolasjon-plate-lambda-37-p16270
    Ja stemmer, poenget mitt var bare at man får ikke et slikt vannfall med å sette opp en aktiv absorbent. Den blir jo litt som prikken over I-en i ditt rom, hvor det er gjort mye med akustikken.

    For de som ikke har gjort så mye med rommet - så vil jeg nok si at førstevalget bør være passive absorbenter, før aktive.

    Mvh
    OMF
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vil ikke det være en mer effektiv strategi å gå for aktiv bassdemping opp til ca 70-80 hz og så gå over til passiv demping derfra med forskjellige bassfeller og bredbåndet demping? Er jo nesten umulig å få kontroll på bass under 75 hz med standard kjøpevarer. Blir ekstremt dyrt, ufattelig omfattende eller begge deler ;)
    Den siste uken har gått med til å lese om akustikk og eq, både forskning og forum, og det er i mine øyne overraskende stor enighet blant profesjonelle om hvem, hva, hvor og hvordan.
    Få kontroll på bass er vel tommelfingregel nr 1 etter hva jeg har fått med meg.

    Men selvsagt, det ene er meningsløst uten det andre!
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ikke ekstremt dyrt eller omfattende.
    Isolasjon er ikke dyrt, billige elementer og en amp på 2x250w (lc audio ZapPulse)
    Kan tenke meg att alt i alt innen Akustikken har jeg brukt rundt 10 frognertiere.
    Men ja man er avhengig av eget rom for å få til dette, og det ser da heller ikke galt ut.
    Motfasebassene står bak forhenget bak i rommet, så de ser jeg ikke engang.
    Resten taler jo for seg selv:)
    Får du full kontroll på bassen og første ref på siden og tak kommer mye av seg selv.
    Men dyrt er det ikke hvis man tar egeninnsats inn.
    Motfasebasser trenger ikke å være kvalitetsbasser, hører de jo ikke.
    1500,- for de brukt +amp 3000,-
    Men dæven hvor morro dette har hvert.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Men du har fortsatt noen kubikk med Glava, har du ikke..?

    Imponerende resultat, men det ligger vel litt mer innsats enn å sette opp en aktiv absorbent her.

    Mvh
    OMF
    Nei ikke Glave, det klør og støver som fanden.
    Bruker denne.
    Klør ikke og støver så og si ikke.
    https://www.byggmax.no/isolasjon/mineralull/isolasjon-plate-lambda-37-p16270
    Ja stemmer, poenget mitt var bare at man får ikke et slikt vannfall med å sette opp en aktiv absorbent. Den blir jo litt som prikken over I-en i ditt rom, hvor det er gjort mye med akustikken.

    For de som ikke har gjort så mye med rommet - så vil jeg nok si at førstevalget bør være passive absorbenter, før aktive.

    Mvh
    OMF
    Har du det i en stue så er det ikke så lett å få til det med passive, da tror jeg det er lettere med aktive.
    Blir litt gi og ta.
    Bassfeller tar ekstremt med plass for å virke skikkelig.
    Min felle er 60x470x240 cm.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Så nå på noen av de gamle målingene, men med den store bassfella, etter 100Hz og opp til 20 000Hz er etterklangen jevnt på ca 100ms
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Så nå på noen av de gamle målingene, men med den store bassfella, etter 100Hz og opp til 20 000Hz er etterklangen jevnt på ca 100ms
    Du er inne på noe viktig der. Skal det inn med en del demping bør en følge med på om det dempes lineært. For min del, og min musikk, blir det da nok opplevd luftighet i lydbildet. Synes det er vanskelig å bevare mye refleksjoner i de øverste frekvensene uten at dette blir et forstyrrende element.
    For det som skjer over 14k Hz har jeg et innebygd filter i øremuslingen :)

    Min forholdsvis habile kontroll i rommet ned til 60 Hz. Er satt en tykkere strek på 100ms og fallet er rundt 30 db
    homogent vannfall.jpg
     
    Sist redigert:

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    100ms ned til under 40dB...helt ned til ca 60Hz...hva skal man si? Dette var jo imponerende og demotiverende på en gang. Det som er sikkert er at slike resultater krever mye jobbing. Uansett om man er heldig med rommet, og gjerne har litt kvadrat å gå på. Vil tippe at dette høres tørt og stramt ut, med alle nyanser av bass lett hørbar. Kanskje litt lite bass for en bassfrik (oppleves kanskje ikke slik med en slik kontroll), men nå vet jo ikke jeg hvordan det ser ut under 60Hz, og hvor "vått" det evt er der. Hadde vært interessant å høre litt tung bassgang, gjerne med elektronika, i dette rommet.

    Har ett spørsmål, er dette et kjellerrom/første etasje, med betong i gulvet? Det er ikke så lett å få god kontroll på et tregulv, i de helt nedre frekvenser under 50Hz. Det er utrolig stor forskjell på lyden i mine to rom, og rommet med tregulv vil antakelig trenge massive tiltak for å oppnå samme grad av kontroll. Man må inn med flere lag gulvplater, trinnlydplater og tetting for å komme i nærheten av resultatet jeg får i rommet med betongulv... :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Ikke meningen å kuppe tråden din Steinost, men du tåler vel noen målinger rundt akustikk.

    Hunsbedt, hvis det var mitt innlegg du refererte til, så er resten av vanfallet her. Selvfølgelig noe mer rusk, men helt levelig;) Går helt ut til 260ms

    Har betonggulv
    homogent vannfall 2.jpg
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar, Tor. Var ikke så mye rusk i bunnen der heller, ser jo helt utrolig bra egentlig, med et fint løft nederst. Helt sikkert absolutt levelig! Nyt musikken, for her er det ikke mye rom som høres!
    Var heller ikke meningen å kuppe tråden din Steinost. :D
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ikke ekstremt dyrt eller omfattende.
    Isolasjon er ikke dyrt, billige elementer og en amp på 2x250w (lc audio ZapPulse)
    Kan tenke meg att alt i alt innen Akustikken har jeg brukt rundt 10 frognertiere.
    Men ja man er avhengig av eget rom for å få til dette, og det ser da heller ikke galt ut.
    Motfasebassene står bak forhenget bak i rommet, så de ser jeg ikke engang.
    Resten taler jo for seg selv:)
    Får du full kontroll på bassen og første ref på siden og tak kommer mye av seg selv.
    Men dyrt er det ikke hvis man tar egeninnsats inn.
    Motfasebasser trenger ikke å være kvalitetsbasser, hører de jo ikke.
    1500,- for de brukt +amp 3000,-
    Men dæven hvor morro dette har hvert.
    Tenkte omfattende hvis man skal prøve å dempe med passive absorbenter og dyrt hvis man skal kjøpe trykkbaserte bassfeller istedenfor å bruke aktive bassfeller som du nå har gjort :)

    Uansett er det helt åpenbart at fokuset vi har vi vanlige audiofile er helt på trynet. Hvilken streamer, dac, kabel og forsterker? Helt irrelevant hvis bedre lyd er målet og man ikke har lagt litt omtanke for akustikk inn i regnskapet.

    Det er inspirerende å se hvor lite som skal til med litt egeninnsats for å få uvanlig gode resultater! Kudos til dere som har klart å holde øynene på ballen og kudos til dere som villig vekk deler og forteller hva som skal til og hvordan dere har gjort det! :D
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er helt lov å kuppe litt, får mer fokus på området ang akustikk. Det er noe Osten liker.
    Vannfallet til Tor Arne er jo helt rått.
    Men du har noen søkk du må prøve å kvitte deg med.
    Men innenfor 300ms ned til 20Hz er skremmende bra.
    Da med støygulvet helt nede på 35db.
    Dette er langt over hva jeg har klart.
    Du snakker om høyt oppe på listen til å høre på Tor Arne, kremt det er det flere som har noen ønsker om andre steder også:)
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Det er helt lov å kuppe litt, får mer fokus på området ang akustikk. Det er noe Osten liker.
    Vannfallet til Tor Arne er jo helt rått.
    Men du har noen søkk du må prøve å kvitte deg med.
    Men innenfor 300ms ned til 20Hz er skremmende bra.
    Da med støygulvet helt nede på 35db.
    Dette er langt over hva jeg har klart.
    Du snakker om høyt oppe på listen til å høre på Tor Arne, kremt det er det flere som har noen ønsker om andre steder også:)
    Må jobbe litt mer med ujevnheten i middbassen - de jobber i området 60-500 Hz. Kan pynte veldig på dette med Audiolense, men ser på det som en dårlig snarvei. Jeg vil ha mer kontroll på høyttaler/rom før siste finpuss med Audiolense.
    Snart kommer en ny og fintrimmet hekk:cool:
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er helt lov å kuppe litt, får mer fokus på området ang akustikk. Det er noe Osten liker.
    Vannfallet til Tor Arne er jo helt rått.
    Men du har noen søkk du må prøve å kvitte deg med.
    Men innenfor 300ms ned til 20Hz er skremmende bra.
    Da med støygulvet helt nede på 35db.
    Dette er langt over hva jeg har klart.
    Du snakker om høyt oppe på listen til å høre på Tor Arne, kremt det er det flere som har noen ønsker om andre steder også:)
    Må jobbe litt mer med ujevnheten i middbassen - de jobber i området 60-500 Hz. Kan pynte veldig på dette med Audiolense, men ser på det som en dårlig snarvei. Jeg vil ha mer kontroll på høyttaler/rom før siste finpuss med Audiolense.
    Snart kommer en ny og fintrimmet hekk:cool:
    Tviler ikke et sekund;)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Vil ikke det være en mer effektiv strategi å gå for aktiv bassdemping opp til ca 70-80 hz og så gå over til passiv demping derfra med forskjellige bassfeller og bredbåndet demping? Er jo nesten umulig å få kontroll på bass under 75 hz med standard kjøpevarer. Blir ekstremt dyrt, ufattelig omfattende eller begge deler ;)
    Den siste uken har gått med til å lese om akustikk og eq, både forskning og forum, og det er i mine øyne overraskende stor enighet blant profesjonelle om hvem, hva, hvor og hvordan.
    Få kontroll på bass er vel tommelfingregel nr 1 etter hva jeg har fått med meg.

    Men selvsagt, det ene er meningsløst uten det andre!
    Ja, god strategi :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da var endelig serveren oppe igjen.
    Var ikke der problemet lå men Windows som hadde slått av en funksjon.
    Da er det kun oppdatering av Jriver igjen, så er det vel mulig att denne helvetes knitringen fra Spotify blir borte også.
    Høres ut som bittfeil, att den rett og slett ikke klarer å klokke riktig.
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er du sikker på et det er riktig, hvorfor ikke her: Forum: Mitt anlegg og billedtråder ???
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    I kveld tror jeg at jeg skal sitte og furte litt i bua mi.
    Etter at taco og gullrekka er ferdig, roen senker seg og alle uten om meg har krøpet til køys.
    Helt stille med en kaffe og et glas Cognac tenker jeg.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal søke tilflukt litt tidligere, fruen er ute og reiser og poden hjelper til på nyttårsball:)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan gikk det, er du støl i takttrampefoten?:)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en flott lyttesesjon osten! Det låt akkurat slik jeg vil at det skal låte hjemme hos meg, etter hvert, når bassene mine blir ferdige. Nå skjønner jeg hva Thomas snakket om, når han sa at jeg vil oppleve hva bass betyr for helheten i et musikk anlegg. Man kan rett og slett ikke ha for mange basser! Jeg, og mange med meg (tror jeg) tenker at det er "overkill" med så mange basselemeter, men det er slettes ikke riktig. Det er jo ikke snakk om at det blir for mye bass! Det blir bare rett og slett riktigere, fyldigere, og deilig å lytte til. Ingen romling, bare stram og herlig basstrykk og et herlig stereoperspektiv! Og, for ikke å snakke om hva du har fått til for en "slikk og ingenting" ! At et anlegg, med den prislappen, kan låte sånn, det er noe flere burde streve etter.
    Fy fae... jeg gleder meg til å få bassene mine oppe å gå!!

    mvh
    Lars
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn