Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Perfect Sense er det aldri et vondt ord om. Virkelig noen jeg hadde stolt på om jeg skulle kjøpt haifai i nabolandet.
    Nå har jeg sett den Lou Reed platen i et par tråder allerede, og kjenner den må på spillelisten i morgen når jeg skal bestemme om også jeg skal skifte RIAA.
    Jeg har handla med Marcus på PS et par ganger. Veldig bra kommunikasjon og service. Alt har gått knirkefritt hver gang.
    Dessuten fabelaktig utvalg. Ikke minst av brukte ting av høy kvalitet.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg har handla med Marcus på PS et par ganger. Veldig bra kommunikasjon og service. Alt har gått knirkefritt hver gang.
    Dessuten fabelaktig utvalg. Ikke minst av brukte ting av høy kvalitet.
    Svenske og Stockholmare itillegg burde ha oddsene imot sig da :rolleyes: nå får jeg Figge på meg snart🤔:ROFLMAO:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har du denne cash?
    "A Perfect Night in London", heter albumet.
    Vinyl er bare gitt ut på RSD, men både CD og streaming låter også bra.
    Usedvanlig mye nerve og dynamikk på dette konsertopptaket. Han gjør stort sett kjent stoff også. Reed var kjent for å gi mildt sagt variable konserter gjennom hele karrieren.
    Ofte gjorde han ingen av de kjente låtene.
    Han kunne være en skikkelig vrang jævel.

     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har du denne cash?
    "A Perfect Night in London", heter albumet.
    Vinyl er bare gitt ut på RSD, men både CD og streaming låter også bra.
    Usedvanlig mye nerve og dynamikk på dette konsertopptaket. Han gjør stort sett kjent stoff også. Reed var kjent for å gi mildt sagt variable konserter gjennom hele karrieren.
    Ofte gjorde han ingen av de kjente låtene.
    Han kunne være en skikkelig vrang jævel.

    Den har jeg ikke bluesb, på vinyl er den sjelden ser jeg får finne ett ex på ølbrikke, streaming kan jeg ikke 😛
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Min gamle barndoms venn og punk kompanjong Larsa Smås (sanger i Bad Boo Band) sendte meg ett bilde på en obskur norsk singel som han har i samlingen.
    Denne er ikke lett og finne idag Jan Teigen sitt ex gikk for 4.7k
    Du ett svin=God save the Queen😎😁
    IMG_03901(1).jpg


     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Når vi i G5 hade lønsj treff idag passet jeg på og levere Oliver til hundeklipp på anbefaling, det var mye jobb med pelsen som hade knuter og rett og slett ustellt, den tar vi på våres kappe😝
    Ett yngre polskt ektepar som startet opp i Lillestrøm dem gjorde en virkelig god jobb i 3h til en veldig hyggelig pris.
    Uten polakker og svensker måtte dere tatt ett tag🤔😄
    20211001_142536.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Wow, den RIAA’en der er noe av det tøffeste jeg har sett på en stund. Cayin er sjelden feil, tvert i mot.
    Grattis, Cash.

    Har ikke fulgt helt med, men hvorfor akkurat den?
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Wow, den RIAA’en der er noe av det tøffeste jeg har sett på en stund. Cayin er sjelden feil, tvert i mot.
    Grattis, Cash.

    Har ikke fulgt melt med, men hvorfor akkurat den?
    Tja hvorfor? Har vært litt på riaa jakt i det siste, jeg fikk interesse for Allnic H5500 men litt over budsjett, en brukt Musical Fidelity Nuvista Vinyl hos Mala forsvannt før jeg rakk og kjøpe 😛 Men leste meg opp på Cayin CS-6PH og var i dialog med NAT om hjemlån(y) Så når den igen var i butikk var det bare og hente hjem og teste helt uten og føle noe kjøpepress fra forhandler, Morten på NAT er en drømme hifi-forhandler skall sies:)

    Skriver ikke mer om CS-6PH for den har sine 100h men har defenitivt ikke skuffet over vad den presterer intill nå. Du må gjerne ta turen og lytte og komme med ev gode rør alternativer til fremtiden.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med ny, smellfeit riaa, cash.
    har endel rør du kan låne og teste.
    både e88cc, 12at7 og 12ax7/5751.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Hei på deg! Har fulgt litt med på tråden din og har lyst til å komme med et (egentlig to 😁) rørforslag til 12ax7 posisjonen i RIAA’en din. Selv bruker jeg en AudioValve Sunilda som bruker 12ax7 og ecc88, 12ax7 posisjonen gir absolutt størst utslag i lydkvalitet ved rørbytte, og gitt at din RIAA også bruker samme rørtype vil jeg anta det samme gjelder der. Ecc88 rørene glødes med 6,3 volt og dermed har man latt 12ax7 rørene gjøre det samme i Sunilda ved å paralellkoble glødeelementene. Antar det samme vil gjelde din RIAA. I så fall åpner det for to interessante muligheter utover 12ax7/ecc83, nemlig ecc808 og e283cc. Pinouten på disse er forskjellig fra hverandre og også i forhold til 12ax7. Adaptere finnes på eBay. Etter å ha testet mange forskjellige og dyre 12ax7 varianter prøvde jeg de to nevnte og begge typene var bedre enn alle de jeg tidligere hadde prøvd. Ecc808 ble lagd av Telefunken og Valvo, det finnes også Valvo med Philips og Siemens merking. E283cc ble så vidt jeg vet kun lagd av Siemens uansett merking og er et frame grid rør likt Telefunken ecc803s. I min RIAA synes jeg Telefunken ecc808 var det beste og jeg sluttet å lete etter alternativer. Kan du bruke ecc808 og e283cc vil jeg anbefale å prøve de, ønsker du å låne rør og adaptere for en liten periode er du hjertelig velkommen til det.

    Mvh
    Geir
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei på deg! Har fulgt litt med på tråden din og har lyst til å komme med et (egentlig to 😁) rørforslag til 12ax7 posisjonen i RIAA’en din. Selv bruker jeg en AudioValve Sunilda som bruker 12ax7 og ecc88, 12ax7 posisjonen gir absolutt størst utslag i lydkvalitet ved rørbytte, og gitt at din RIAA også bruker samme rørtype vil jeg anta det samme gjelder der. Ecc88 rørene glødes med 6,3 volt og dermed har man latt 12ax7 rørene gjøre det samme i Sunilda ved å paralellkoble glødeelementene. Antar det samme vil gjelde din RIAA. I så fall åpner det for to interessante muligheter utover 12ax7/ecc83, nemlig ecc808 og e283cc. Pinouten på disse er forskjellig fra hverandre og også i forhold til 12ax7. Adaptere finnes på eBay. Etter å ha testet mange forskjellige og dyre 12ax7 varianter prøvde jeg de to nevnte og begge typene var bedre enn alle de jeg tidligere hadde prøvd. Ecc808 ble lagd av Telefunken og Valvo, det finnes også Valvo med Philips og Siemens merking. E283cc ble så vidt jeg vet kun lagd av Siemens uansett merking og er et frame grid rør likt Telefunken ecc803s. I min RIAA synes jeg Telefunken ecc808 var det beste og jeg sluttet å lete etter alternativer. Kan du bruke ecc808 og e283cc vil jeg anbefale å prøve de, ønsker du å låne rør og adaptere for en liten periode er du hjertelig velkommen til det.

    Mvh
    Geir
    Takk for ett veldig fint bidrag i tråden RC30🙂👍 dette sier manualen om rørene i CS-6PH
    20211002_202248.jpg
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Hei igjen,
    det ser ut fra beskrivelsen ut til at ECC88 rørene i RIAA'en din kan være de viktigste rørene gitt at du bruker MC pickup. I min RIAA utgjør det ikke så store forskjeller når jeg bytter rundt på den typen så jeg har ikke så mye å komme med der :) Selv bruker jeg Siemens Cca mest for peace of mind. Har en del forskjellige varianter av den typen også, f. eks Siemens e288cc (ca 50 % høyere glødestrøm), Telefunken e188cc, Amperex 6922 Holland og 7308 USA. Valvo (Philips Holland) e88cc og Tesla e88cc og ecc88. Puh! Du må gjerne låne noen av de også for utprøving.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Enig Roger(y) Skal jeg være kritisk så kunne jeg ønske meg litt mer atmosfære og publikums nærvær, spesielt på Steely Dan skiva. Kommer sikkert av at publikumet på konsertene er så oppe i årene og siviliserte at de ikke orker å engasjere seg mer:LOL:👏👏
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.694
    Antall liker
    37.929
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Enig Roger(y) Skal jeg være kritisk så kunne jeg ønske meg litt mer atmosfære og publikums nærvær, spesielt på Steely Dan skiva. Kommer sikkert av at publikumet på konsertene er så oppe i årene og siviliserte at de ikke orker å engasjere seg mer:LOL:👏👏
    Du er nok inne på noe der :ROFLMAO:

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Enig Roger(y) Skal jeg være kritisk så kunne jeg ønske meg litt mer atmosfære og publikums nærvær, spesielt på Steely Dan skiva. Kommer sikkert av at publikumet på konsertene er så oppe i årene og siviliserte at de ikke orker å engasjere seg mer:LOL:👏👏
    Då får du låne denne live plata her hører man mer fra publikum enn bandet🤔😄
    Opptak utstyret som blitt brukt gir noe av den dårligste lyden jeg hørt🙄 men en kul plate er det😎
    20211003_143306.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tja hvorfor? Har vært litt på riaa jakt i det siste, jeg fikk interesse for Allnic H5500 men litt over budsjett, en brukt Musical Fidelity Nuvista Vinyl hos Mala forsvannt før jeg rakk og kjøpe 😛 Men leste meg opp på Cayin CS-6PH og var i dialog med NAT om hjemlån(y) Så når den igen var i butikk var det bare og hente hjem og teste helt uten og føle noe kjøpepress fra forhandler, Morten på NAT er en drømme hifi-forhandler skall sies:)

    Skriver ikke mer om CS-6PH for den har sine 100h men har defenitivt ikke skuffet over vad den presterer intill nå. Du må gjerne ta turen og lytte og komme med ev gode rør alternativer til fremtiden.
    Vi får vente til de (selv)pålagte 100h har gått, så får du fortelle hva du ønsker mer/mindre av. Finner alltid et rør som kan gjøre jobben, og det trenger nødvendigvis ikke å være dyre NOS heller :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.029
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel noe kaos underveis på den konserten? Jeg såg dem -81 på Göta Lejon Stockholm
    pønkerne (?) stormet flere ganger scenen og tok fra dem gitarer, mic'er mm. Bandet blei vettaskremte, de var litt 'puddinger', syns jeg. Men ville vel gjort det samme, hehe.
    Ramones hadde sagt noe ganske så politisk ukorrekt en stund før konserten, var det noe positivt om Reagan eller Nixon?

    Uansett, musikken var bra nok den, kanskje var framføringa noget uinspirert, men var det virkelig nok musikk til å fylle en hel LP?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn