En reise hjem til familie og venner og kjente i gamle landet blev gjort forrige helg.
Ett besøk hos polar'n Per som var over hit og handlet Monitor audio 5.1 system tidl i vinter hade fått opp Silver 6 systemet i hans fantastiskt gode musikk rum.
Høyt i tak stort luftigt rom tipper ca7x6m i eldgammel Dalastyle

En insteg mod fra Project spillte vinyl overbevisende godt her! disse små tassene fra Monitor fyller også rummet meget godt

Men som sagt dette rummet har virkelig potensial

Hel renovert hus fra midt 1700t
På Lørdag bar det av på eftermiddag rock-festival

Mine gamle polare fra Dala-rock tiden har dratt igang ett arr som prøves genomføres ca en gang i måneden Out'loud på stadens stadshotell bar/pub utesevering.
Arrangeres så att band stiller gratis men varje gang en større gjest artist mot ett litet gage sk reise boutgifter! Og min gamle vapendrager Stefan"Cuba"Arnesson har kontakter i hela Sveriges musikkverld så han maser seg til att få dit gode artister
GENIALT
Denne gangen var også en gammel utflyttet kjenning på plass og solgte sign ex av sitt nye alster "En skivsamlares memoarer" Fantastiska historier om konserter og plate handel, bla om den legendariska Bob Marley spelningen på Gröna Lund -77

en røkig afton

og hur man kom seg til Molde jazz-festival -82 fra Gøteborg for og høre Lester Brown og Bill Frisell. samt ett litet kapitell om våra Punkband i staden 79-81 og mye mye mer
Det var vel en 6-7 band som spillte denne dagen, ett band som jeg fikk opp øyene for var 3manna settet Hungry Joe fra Örebro, disse tre unge guttene kunde virkelig spille og influensene var fra rockens -70t djävlar va tighta de var!
Dagens gjest artist var Papa Dee med Conny Blom med som gitarist i deres samarbeid projekt Ringo Franco
Ringo Franco
Knalltøft og Bælbra
Dagen etter bar det av hjemover igen, men denne gangen hade jeg bestemmt meg for og gjøre ett stop der poeten og diktern Dan Andersson hade sitt hjem, langt inne skogarna utenfor Ludvika.
Har vid senere tid vart tolket blandt mange vis-sångere i Skandinavien visor som Jungmann Jansson, Jag väntar och Helgdags kveld i timmer kojan bla
Dan Andersson - Wikipedia
Vi avslutter med en Dan Andersson visa.