Aktive monitorer?

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Har brukt storebroren Adam A7 litt i et studio, og det er i hvert fall fantastiske monitorer å mikse på.
Dønn ærlige (akkurat passe av alt) og lydtrykk så det holder.

C

Cyber

Gjest
Høres meget bra ut, har hatt passive Adam før så vet litt hva man går til.

A5 rekker nok langt for min del vil jeg tro.

C

Cyber

Gjest
Det er jo modellen over de jeg hadde, skal spille litt kraftigere og dypere, men er jo samme suppa - dvs, meget gode til prisen, men mangler endel på lydbildet. Til casual-bruk rekker de lenge, jeg er på jakt etter monitorer som skal gi musikkopplevelser og da ble de litt tynne.

C

Cyber

Gjest
Målet er da nådd, og Adam A5 er i hus. Lyden er bare utrolig bra og de anbefales sterkt. Vi snakker lysår forbedring over Fostex (som også var meget gode).

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Må få gratulere!!

Ønsker meg slike til hjemmestudioet (sikle....)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Du Cyber, spiller de Adam A5 eller A7 så mye og høyt at de fint kunne bli brukt til hjemmekino ? Jeg bare må ha bånd diskant til kinoen også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
@ atonal: Hvis jeg ikke tar helt feil er det Mk. II utgaven av de Fostexene jeg hadde.

Litt pudding, men hyggelig lyd. Best av alt jeg fikk hørt i prisklassen, men 'spist levende' av KRK og Genelec (til dobbel pris).

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Zomby_Woof skrev:
@ atonal: Hvis jeg ikke tar helt feil er det Mk. II utgaven av de Fostexene jeg hadde.

Litt pudding, men hyggelig lyd. Best av alt jeg fikk hørt i prisklassen, men 'spist levende' av KRK og Genelec (til dobbel pris).
Takk for tilbakemeldingen, Zomby_. Det er snakk om en kompis som skal ha seg et lite anlegg til en rimelig pris. Ellers får man det man betaler for, ja.

C

Cyber

Gjest
Leikis. skrev:
Du Cyber, spiller de Adam A5 eller A7 så mye og høyt at de fint kunne bli brukt til hjemmekino ? Jeg bare må ha bånd diskant til kinoen også.
Dette er bedre enn bånd! Tja, alt er jo relativt - hvis du skal ha Transformers så bildene rister på veggen, nei.

Det jeg er imponert over er den generelle oppløsningen og lydkvaliteten som bare er helt utrolig bra. Jeg vil si disse er mye bedre enn f.eks. XTZ 99.26, ser man bort fra bass/lydtrykk, spillestilen er åpen og ærlig og god musikk låter slik det skal. Men de er ikke de som rocker villest i bassen dog, men med en sub er du godt på vei oppover stigen for en meget lav inngangsbillett IMO. :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Nå ser det ut som var noe dyrere en anntat da de prisen på pro lyd var pr stk ::)

Men sub er uansett noe som blir høyt prioritert i kino

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Ser at du har lagt ut en annonse på bruktbørsen. Skal du selge dem allerede? :eek:
Du er virkelig selveste byttekongen ;)

C

Cyber

Gjest
Ja, som sagt så skulle jeg har dem til bruk ved min imac, og jeg sjekket ikke dimensjonene før jeg kjøpte dem og trodde de var nokså knøttsmå - noe som viste seg å være feil. Jeg vurderte å ha dem i stua, men har større modeller fra Adam på vei inn dit og velger derfor å la dem gå. Tabbe av meg, hyggelig for den som er på jakt etter slike.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Fort å bomme i farta. ;)

Adam aktive monitorer er helt konge. Tror mange hadde fått seg et solid hakeslepp om dem hadde hørt et par slike i sitt rette element.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg er spent på Adam Column MK3 som jeg får om ikke så lenge. Ikke akkurat monitorer, men blir artig å prøve aktive proff høyttalere.

C

Cyber

Gjest
SOEDAL skrev:
Fort å bomme i farta. ;)

Adam aktive monitorer er helt konge. Tror mange hadde fått seg et solid hakeslepp om dem hadde hørt et par slike i sitt rette element.
Tja, bommet vel ikke, jeg så på bildene på siden og syntes de så mye mindre ut der, men de er jo faktisk på vanlig størrelse ala vanlig stativhøyttalere.

Oh, yes - jeg fikk og hakeslepp, og selges bånn ærlig kun fordi jeg skal ha større Adam i hus.

C

Cyber

Gjest
orso skrev:
Jeg er spent på Adam Column MK3 som jeg får om ikke så lenge. Ikke akkurat monitorer, men blir artig å prøve aktive proff høyttalere.
De ser utrolig flotte ut, Orso, tror du får fantastiske høyttalere der, selv er jeg meget spent på mine.

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.696
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Det finnes mange step-down trafoer på markedet for en billig penge, i dimensjoner opp til 5000VA som takler å ha belastning 24/7...

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.213
Sted
oslo
Z

Zomby_Woof

Gjest
Peter skrev:
Det finnes mange step-down trafoer på markedet for en billig penge, i dimensjoner opp til 5000VA som takler å ha belastning 24/7...
Men det koster penger. Hvorfor i all verden gjøre seg avhengig av tilleggsutstyr som i utgangspunktet er helt unødvendig?

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.696
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Svaret mitt var ment som hjelp til de som trenger det, du er tydeligvis ikke en av dem.

God kveld! ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
OK. Jeg forsto deg sånn at du syntes det var lurt å kjøpe USA-utstyr og bruke 110-230-trafo på det. Det synes jeg ikke det er. Da er det bedre å kjøpe utstyr som passer rett i våre egne vegger.

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Og da snakker vi om PM0.4 til 2 laken?
Old topic, but here goes.
Jeg kjøpte akkurat Fostex PM 0.4 på Multima i Oslo for 745 kr. / stk.
Er inntil videre stort tilfreds. Neste oppgraderingen blir en DAC (helst med volumkontroll). Hva finnes av gode alternativer her?
-N

C

Cyber

Gjest
Beresford Caiman, men du vil få mer igjen av å bytte ut Fostex med A5 nevnt over. ;)

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
@cybervision_ ; Og jeg trives godt med A5:) Disse spiller bak i kinoen. Litt overkill er det vel kanskje.

Topp Bunn