Aktive ht til PC med blåtann.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Er ei i huset som ønsker seg høyttalere til PCen sin. Er helt grønn på PC ht så håper på hjelp her.. Er et pluss om de har blåtann, og ikke er alt for store 700-1000,- Brukt er uaktuelt i òg med at det er en gave.

På forhånd takk
Mvh Jnordto
 
N

Nyttbrukernavn555

Gjest
Jeg hadde kjøpt en enkel JBL LSR305 og plassert monitoren oppå eller over høyttaleren og koblet den til med en AUX kabel. Dette er løsningen jeg bruker store deler av tiden som PC lyd selv. Fordelen med denne løsningen er at man får god lyd her og nå som nesten er fullfrekvent og til en god pris, men med gode muligheter å bygge videre på dersom man en gang får lyst til det.

Hvis ikke så hadde jeg kanskje sett litt nærmere på Creative T15. Mistenker at den har samme bassdriver som studiomonitoren Tannoy Reveal 402, men en svakere og rimeligere diskant og svakere forsterker. Det positive er den har flere funksjoner i form av Bluetooth m.m. og til prisen kan den kanskje være verdt en titt.

De fleste PC-høyttalere er skrot uansett og Creative T15 er sikkert ikke et unntak. Fungerer bra til sitt bruk, men faller kvalitetsmessig raskt igjennom når de sammenlignes med studiohøyttalere som ofte evner å spille mer fullfrekvent samtidig som de kan spille høyere uten øredøvende og åpenbar forvrenging.
 
Topp Bunn