Diverse Aktive delefiltre.

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Antall liker
265
Sted
Nesodden
Jeg kjører Magnepan .7 med Adyton Cordis 1,8 + dipol bassystem med Adyton XP-3 på dette.I dag bruker jeg ett pro filter på bassene og Magnepan spiller fullrange.Har lyst på å prøve en aktiv løsning etter hvert for å avlaste Magnepan men har ikke lyst på DSP digital løsning.Så vidt jeg vet finnes det ikke så mange analoge filtere for hifi bruk på markedet og ikke mange har balansert inn\ut heller.Det eneste jeg kan tenke på er Dynamic Presicion EC-502 som jeg har hørt mye bra om.Noen her som har hatt dette filteret og om det farger lyden noe særlig grad og er disse vanskelige å få tak i?.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.699
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte nettopp 2x DP EC-502 her på sentralen, de lå lenge ute, og jeg syntes det ble for galt :).

Jeg har ikke rukket å prøve de veldig mye men kan si allerede nå at de absolutt ikke farger lyden.

Jeg kunne kanskje ønske meg et bredere utvalg av delefrekvenser, men nå har jeg noe å jobbe utfra, et slags fastpunkt.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.726
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Antall liker
265
Sted
Nesodden
Aoda vs STK

Aoda er et filter jeg har hatt en stund.Dette er ett filter som spiller ganske bra men det støyer noe (suser)på mid\topp.Har STK liggenes også men det låter ikke spesielt bra.Hører likevel at en aktiv løsning er noe å se etter og har sine fordeler.Blr vel en jakt på EC-502 utpå høsten.
delefilter.jpg

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.559
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Aoda er et filter jeg har hatt en stund.Dette er ett filter som spiller ganske bra men det støyer noe (suser)på mid\topp.Har STK liggenes også men det låter ikke spesielt bra.Hører likevel at en aktiv løsning er noe å se etter og har sine fordeler.Blr vel en jakt på EC-502 utpå høsten. Vis vedlegget 450995
Flere amper, Jriver og en Lynx Aurora.
En ok pc til å kjøre det fra, er lykkelig som bare det jeg:)
Da kan du fjerne delefilteret i høyttalerne, null tap.
Gikk inn i dette med skrekkblandet fryd, angrer ikke et sekund.

Steinar.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.640
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16