Diverse Akseptabel ventetid ved garantisak hifi

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
474
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Har en pågående garantisak som medfører ventetid på ny erstatningsmodul fra selger/importør. Forhandler vet ikke når de kan forvente den på lager. Er det i det hele tatt noe norm på hvor lenge kunde må vente på produktet i en allerede godkjent garantisak?? Hvis selger innenfor rimelig tid ikke forespeiler noe leveringstidspunkt - kan jeg kreve refusjon av kjøpsbeløpet?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.052
Sted
Holmestrand
Har en pågående garantisak som medfører ventetid på ny erstatningsmodul fra selger/importør. Forhandler vet ikke når de kan forvente den på lager. Er det i det hele tatt noe norm på hvor lenge kunde må vente på produktet i en allerede godkjent garantisak?? Hvis selger innenfor rimelig tid ikke forespeiler noe leveringstidspunkt - kan jeg kreve refusjon av kjøpsbeløpet?
Nå er vel rimelig tid kjernen i spørsmålet ditt?
Hva synes du selv er rimelig tid?

Sist redigert:

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.287
rep.jpg

husker jeg ventet nesten et halvt år på en TV, den kom tilbake "reparert" med samme feil 🤣

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
474
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Vis vedlegget 1146485

husker jeg ventet nesten et halvt år på en TV, den kom tilbake "reparert" med samme feil 🤣
I mitt tilfelle er det ingenting som skal repareres. Det lønner seg ikke for selger, så de skal sende meg en ny modul. Her er det leveringstid på nytt produkt som gjelder.

Topp Bunn