Strøm relatert Akiko Audio

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Jeg har prøvd utrolig mye av strømrensprodukter, men Akiko Audio er en av de få kjente aktørene jeg fortsatt har til gode å prøve. De pirrer min nysgjerrighet da de får mye og utrolig god omtale, ikke bare fra presse, men også div fora internasjonalt. Da jeg er «hekta» på kabler og strømrens og mener det har mye å si for anleggets ytelsesevne, så er jeg interessert i høre om det er noen der ute med erfaring med f.eks. Corelli eller Minelli eller noen av de andre produktene Akiko har i sitt sortiment? Og gjerne da med referanser mot produkter som selges her på berget, f.eks. Isotek, Nordost, Furutech, Ansuz, Transparent, Synergistic for å nevne noen?

ps. La oss ikke kjøre strømdebatt i denne tråden, altså om strømrens har noe for seg eller ikke, men la den være forbeholdt disk. av Akiko produkter
 

VB

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2009
Innlegg
1.808
Antall liker
1.379
Mannen spør på en ordentlig måte. Hvorfor dette enorme behovet for å være besserwissere og drittsekker? ikke spesielt imøtekommende for nye medlemmer ihvertfall.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Jeg tror VB skrev det han gjorde fordi du hadde en litt sarkastisk tone, og antydet at jeg måtte se meg om noe annet fordi ingen strømrens jeg har til nå virker eller er bra nok. Det er ikke slik. Jeg har også testet ut og forkastet en del strømprodukter oppigjennom, så sluker ikke alt rått. Alt jeg har er vel utprøvd og skal ikke byttes ut, men det som er så spennende er at de gjør forskjellige ting og utfyller hverandre. Derfor er jeg også litt nysgjerrig på produktene fra Akiko, og om de - på toppen av hva jeg har fra før - kan gi et ytterligere løft:)
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
716
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Strømrensdebatter kabeldebatter, Donald Trump debatter og religiondebatter er like betent. Her kan de samme nettrollene, skeptikkerne og kranglefantene henge seg på. Ikke hør på dem.

Skaff råd fra folk som har peiling fordi det er så mange potensielle problemområder. Forsterkervalg og strømrens går hånd i hånd.

Akiko høres ikke norsk ut og er sikkert ikke laget med tanke på norske forhold. Det kan føre til at man brenner seg. Men jeg kjenner ikke til Akiko.
Du nevner andre produkter også. Noe av det er laget med tanke på norske forhold. Andre, virker motsatt av ønsket og tilfører støy.
Ikke forvent magi og plystrende fuglesang. Det er kun støy som kan fjernes og du får renere lyd. Begynn med egen kurs til anlegget. Det tipset fikk jeg.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Takk. Jeg har egne kurser. Det er der man bør begynne, ja, enig i det.

Akiko er et nederlands skepskap. Deres produkter skal ellers ikke være tradisjonell strømrens, men sender strømmen gjennom div eksotiske materialer. Jeg har noen lignende plugin strømrens produkter fra Vortex og som fungerer veldig bra, men Akiko er større/kraftigere.

Nå har jeg flere produkter på gang fra Add Powr i USA, det selskapet som står bak QRT produktene til Nordost, men de har utviklet nye produkter som nå selges under eget brand, så det skal bli spennende det og!
 
Topp Bunn