Akai platespiller.

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
131
Var på loppemarked i går,kjøpte meg en AKAI AP-B21 med Ortofon FF150 mkII.Glemte igjen strømkabelen så har ikke fått hørt den,er det en ok spiller?Stiften såg litt tvilsom ut,lønner det seg og kjøpe ny,eller skifte hele picupen?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg husker noe liknende fra Akai, men kan ikke si for sikkert at det er samme modeller. For å si det slik; jeg har aldri hørt en slik Akai som ikke har vært veldig uegnet til hifi... selv hadde jeg ikke brukt penger på dyre deler til den.

"Alle" hadde slike spillere da jeg var ungdom, og det var faktisk ikke helt uten grunn at mange syntes 1.generasjons cd-spillere var uendelig mye bedre.

Ikke for å demotivere deg, men det blir ikke godlyd av ALT som har med vinyl å gjøre..

Mvh Vidar P
 

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
131
Oj, det var ikke mye positivt.Og jeg som betalte hele 40.- kr for den.Men den var ikke så verst og se på,tar seg godt ut i hylla,ilag med det andre kjektåha ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Oj, det var ikke mye positivt.Og jeg som betalte hele 40.- kr for den.Men den var ikke så verst og se på,tar seg godt ut i hylla,ilag med det andre kjektåha ;D
Som sagt, ikke for å være slem og demotiverende; husker jeg ikke feil så har du jo et fint anlegg?
Disse Akai'ene (vet ikke om det er samme modell som din) flommet det jo over av, jeg husker det lokale samvirkelaget hadde de også; felles for de var vel at de stort sett var dårlige til å gjengi musikk og de slet uforholdsmessig mye på platene. Derfor hadde jeg vært skeptisk til å spille så altfor verdifulle plater på denne..

Mvh Vidar P
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Om det ikke er en så god spiller som ønsket så kan du ha glede av den. Om du bruker mest CD og bare spiller plater litt i ny og ne kan dette være nok for deg. Så kan du se om vinyl er noe å gå videre med. Tipper du kan få noe vettugt ut av den med en Audio Technika AT 95e. Den får du for 375,- kr hos ljudia.se.
 

Vedlegg

J

jukes

Gjest
:)

Kjøpte en Akai i slutten av 70 tallet og den spilte ok. Hadde den frem til slutten av 90 tallet og den gjorde jobben sin den.

Mvh Jukes
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Var på loppemarked i går,kjøpte meg en AKAI AP-B21 med Ortofon FF150 mkII.Glemte igjen strømkabelen så har ikke fått hørt den,er det en ok spiller?Stiften såg litt tvilsom ut,lønner det seg og kjøpe ny,eller skifte hele picupen?

Guttungen har en Akai AP 001C som også er kjøpt på loppis, men den funker.
Satte på en ny pick up på den, nemlig denne her:TONAR Birdie HiFi til 276 kronor.
Vel, Hiend er det ikke, ganske så flatt lydbilde, men til Maiden og denslags så duger det. ;D

Det er vel kanskje en Audio Technica som sitter på den?
I såfall kan du kjøpe ny stift hos:
http://svalander.se/pickuper/visa.htm?pic=stylus/akai.gif

Ortofon ja! Akkurat. :p
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

husker tilbake til '83 da jeg skulle kjøpe min første platespiller.AKAI'en som stod der var priset til 695 kr.men jeg flesket til og kjøpte Pioneer pl-110 til 715 kr.fikk velge meg ut en LP "på kjøpet". Dylans glimrende "infidels" ;)

mvh. s,
 
Topp Bunn