AirPort Express er ustabil dritt?

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Streameren min er på verksted og jeg må se meg fornøyd med å bruke en AirPort i mellomtiden, men det er altså mye mer bannskap enn musikklytting her.
Hver eneste j***a gang jeg bytter spor, bytter spilleliste, har vært innom pause osv osv er det stilt når musikken liksom har startet, samt at av og til blir den borte fra nettverket på tross at den står der borte på benken og brøler med den grønne statusdioden sin.
Jeg blir lynings og drar ut strømmen til den, restarter via SW på pcen men ser ingen sammenheng i hva som gjør at den begynner å spille igjen.

Noen som vet råd eller er det bare å sleggeslå den?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.485
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråd flyttet fra hifi-generelt til datahjørnet.
 
W

WayAhead

Gjest
Streameren min er på verksted og jeg må se meg fornøyd med å bruke en AirPort i mellomtiden, men det er altså mye mer bannskap enn musikklytting her.
Hver eneste j***a gang jeg bytter spor, bytter spilleliste, har vært innom pause osv osv er det stilt når musikken liksom har startet, samt at av og til blir den borte fra nettverket på tross at den står der borte på benken og brøler med den grønne statusdioden sin.
Jeg blir lynings og drar ut strømmen til den, restarter via SW på pcen men ser ingen sammenheng i hva som gjør at den begynner å spille igjen.

Noen som vet råd eller er det bare å sleggeslå den?
Sjekk om det finnes en firmwareoppdatering for Airporten. Det vil kunne løse problemet.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Virker som om den logger seg av nettverket. Hvordan har du satt den opp? Eget nettverk eller del av nettverk?
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Det er en problemstilling med disse i "dual network", altså om du har både 2,4 og 5 Ghz nettverk i huset. Har ingen fiks dessverre. Annet enn å koble bort 5 Ghz nettet om du ikke har brukt for det.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Nja, du kan velge vekk uønsket nettverk i setup, så den holder seg til ett. Kan også være verdt å velge en annen kanal om man har dropouts på en bestemt. Har to stk, som kjører problemfritt.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Kobler til et trådløst nettverk, tillater ikke klienter. Drar jeg den optiske kabelen ut av DAC lyser det rødt og fint i den, men det gjør kanskje alltid det?
Det hører til skjeldenhetene at den forsvinner som "kilde" men hver eneste gang jeg feks bytter låt blir det stilt til jeg har ropt til den en stund samtidig som jeg røsker i kablene osv.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Er den tilkoblet et annet nettverk eller lager den eget?
om du bare skal streame musikk til den kan du sette den opp som et eget nettverk og kun for musikk, uten internett.
 
W

WayAhead

Gjest
MAC/Airport kan ha problemer med at enkelte av kanalene opp til 12 ikke er ekte kanaler men "overlap" mellom flere. Finner ikke referansen til dette i farten men tror å huske at "odde" kanaler funker best.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Kjenner meg ikke igjen. Dønn stabilt hos meg og langt bedre enn alt rælet med xxx-antall antenner fra Komplett, merkelig nok. Hvilken variant bruker du? Gamle som du stikker rett inn i stikkkontakten eller den nye varianten som har samme form som AppleTV?
 

MrMarbles

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.02.2013
Innlegg
85
Antall liker
19
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Husk at dersom du har begynt å bruke den på et nytt nettverk, så kan det godt være at du må sette den opp fra børjan av. Altså en fullstendig nullstilling av Expressen. Anbefaler også å ha Ethernet rett i den.

Dersom dette er din eneste trådløse router/trådløse nettverk, så kan det fort bli for mange brukere for den. Den er ikke laget for all verdens kapasitet.
 
Topp Bunn