Airplay symbol borte fra iPad...

ML

Medlem
Ble medlem
13.02.2004
Antall liker
2
Har stadig problemer med at airplaysymbolet blir borte fra iPaden. Dette gjelder både ved strømming av musikk og film. Tar jeg omstart på Apple-tv kommer symbolet tilbake, men det er en smule irriterende å holde på med dette hele tiden. Både Apple-tv og iPad er satt på samme 5gHz nettverket.
Det virker altså som om Apple-tv på en måte mister nettverket. Ser på support-sidene til Apple at de bl.a. anbefaler å prøve med gjenoppretting av fabrikkinnstillinger på iPad. For meg virker det derimot som om Apple-tv er problemet. Noen tips?
Hva skjer med appene jeg har lastet ned på iPaden dersom jeg gjenoppretter fabrikkinstillinger? Kommer de dalende ned fra skyen igjen av seg selv, eller må jeg foreta meg noe aktivt for å få dem tilbake?
Takknemlig for tips.
mvh
ML

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Er dette et nytt problem?
Har du gjort endringer i nettverk el.l.? Hva slags trådløs router har du?
Er ATV kablet eller trådløst? Om det siste, hvordan er signalstyrken ATV ser?
Har du prøvd 2.4GHz på ATV og/eller iPad?

Du kan prøve en reset av iPad.
Settings -> General -> Reset -> Reset All Settings.
Du vil miste noen innstillinger, naturlig nok, WiFi passord, wallpaper, alarmer og slikt men ingen apps.

ML

Medlem
Ble medlem
13.02.2004
Antall liker
2
Nei, problemet er ikke nytt, og det er ikke gjort noen endringer i nettverket i det siste. Ruteren er en Asus N65U.
Har i tillegg en Asus range extender EA-N66 til å forsterke signalet.
ATV er trådløst. Jeg får mellom 25-30 Mbit/s i hastighet på det trådløse nettverket, og signalstyrkeindikatoren står på 5(maks), så det trådløse nettverket burde være godt nok. På 2,4 gHz nettverket får jeg lavere signalstyrke.
Noen som har noen ide om hvor feilen mest sannsynlig ligger, i iPaden eller ATV'en?

Norway1000

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
51
Fikk tilsvarende problem og løste det ved å sette Apple-TV til å alltid være på. Det skal være en bug i siste firmware oppdatering.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.619
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Sliter selv med at AppleTV av og til ikke slår inn når jeg velger AirPlay på telefonen, og enkelte ganger kommer ikke AirPlay-knappen på telefonen heller...
Mulig det er noe bug med siste update på AppleTVen kanskje..

ML

Medlem
Ble medlem
13.02.2004
Antall liker
2
Fikk tilsvarende problem og løste det ved å sette Apple-TV til å alltid være på. Det skal være en bug i siste firmware oppdatering.
Antar du mener at man slår av dvale-modus? I så fall har jeg prøvd dette uten at det har hjulpet, men takk for tips.

Topp Bunn