Air Force 1 has landed og tatt av igjen

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bare nevner det om dere ikke får slikt med dere.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.574
Torget vurderinger
0
Ait Force 1 has landed

Allerede før Air Force 1 landet varjeg grundig lei av hele besøket og styret rundt Obama. Misforstå meg rett, har intet imot mannen. Sikkert hyggelig og grei og er sikkert en god president, men alt dette mediamaset................... ! Skumpf !

Håper inderlig at ingen prøver på noe faenskap for da vil tjatet bare fortsette i måneder og år! La gubben komme og dra i "størst möiliga tystnad" som det sies på cirkus, slik at livet kan vende tilbake til "normal" så snart som mulig !!

F

fjellvåk

Gjest
Ait Force 1 has landed

Don`t care.

Til og med Kulturnytt på P2 er direkte inne fra Gardermoen. Dårlig vær og E6 er stengt. Dritlei hele greia.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ait Force 1 has landed

dumme meg klarte å avtale et jobb-relatert møte inni byen idag.

tror jeg må ringe og utsette, gitt.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ait Force 1 has landed

Gago skrev:

Men han landet før tiden så han kan sikkert møte deg litt tidligere. Bare ring du. Flyet har landet og mobiltelefonen hans er slått på nå.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ait Force 1 has landed

Kunne foresten banne på at Jack Bauer førte flytet og ordnet resten også.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ait Force 1 has landed

bambadoo skrev:
Gago skrev:

Men han landet før tiden så han kan sikkert møte deg litt tidligere. Bare ring du. Flyet har landet og mobiltelefonen hans er slått på nå.

hakke tid.
får sende en sms.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Ait Force 1 has landed

Får håpe han har børstet nesen etter siste snufset i "melisboksen" da.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ait Force 1 has landed

Oslo sentrum er stengt. Måtte gå rundt halve byen i dag for å komme meg på jobb.
Dette er sinnsykt. Og bort i hampen irriterende.

Neste mann som inviterer Obama til Oslo bør fengsles for livstid.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ait Force 1 has landed

kanke huske at det var samme hysteriet da clinton var her?
ikke det at jeg gadd å bevege meg i nærheten av sentrum den gang heller, men...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.169
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ait Force 1 has landed

En halv time forsinket på jobben i dag.

Blame Omaba!
Blame Omaba!

(Hvor er Cartman når vi trenger ham?)

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.100
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Ait Force 1 has landed

oddgeir skrev:
Oslo sentrum er stengt. Måtte gå rundt halve byen i dag for å komme meg på jobb.
Dette er sinnsykt. Og bort i hampen irriterende.

Neste mann som inviterer Obama til Oslo bør fengsles for livstid.
Synes det er dumt at en fredsprisvinner må ha så mye sikkerhet rundt seg.. Nå leste jeg at Krekar får gå fritt i Oslo, får se hva som dukker opp hvis de to møter hverandre på plata - det er bare plass til en mektig mann på plata, er det ikke..

V

vredensgnag

Gjest
Ait Force 1 has landed

HopeyChangey lander hvert øyeblikk, hører jeg. Helikoptrene har ligget og duret over her under treningen i går, og er begynt å skramle i dag. Sentrum kan man pent holde seg unna.

Torbjørn Jaglands merkelige beslutning har gjort mye ugagn, syns jeg. Selv Obama kunne nok tenkt seg denne prisen på et senere tidspunkt, nå blir den brukt mot ham på hjemmebane.
Hvem vet, kanskje Jagland saboterer Obamas forsøk på å få til en helsereform i USA?

Alle pengene som går til sikkerhetstiltak kunne kanskje også gått til fredsarbeid? Orwell ville skrevet en bitende kronikk om dette som foregår akkurat nå. (Meanwhile, in Afghanistan ...)

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Ait Force 1 has landed

Kunne ha lagt hele greia til indre Troms......

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ait Force 1 has landed

nå skal jeg kjøre e6 og ring 3 på jobb.
ser jeg "the beast" gir jeg fart.
11 år gammal bmw mot pansret cadillac.
det blir stygt.

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
998
Sted
Oslo
Torget vurderinger
126
Ait Force 1 has landed

Gago skrev:

god ide...btw så mye kaos for 26 timer er latterlig

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.567
Torget vurderinger
24
Ait Force 1 has landed

Legg slike freak-shows til Hellerudsletta, subsidiært noen større partytelt direkte på innleid jorde ved Gardermoen.
Ta PC'en fra Jagland.
Ta bartene fra de innleide trønder-stålstein-cromagnon politifolkene
Klipp fingrene av helikopterpilotene. Det har vært rene Vietnam en uke nå her på Høybråten og Karihaugen
Ja til nei
Nei til alt

V

vredensgnag

Gjest
Ait Force 1 has landed

DET MÅ VÆRE JÆVLIG VANSKELIG Å SNAKKE SAMMEN NEDE PÅ NOBELINSTITUTTET NÅ! VI ROPER TIL HVERANDRE HER VI ER.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ait Force 1 has landed

Slapp av folkens, er det ikke bare å sette på en plate eller to?

Så mye PMS blant voksne (?) mannfolk??

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.781
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ait Force 1 has landed

blir hjemmekontor idag, gitt.
etter 20 min på 200 meter i køen ute på e6 snudde jeg og kjørte hjem igjen. ;D

så nå blir det kaffe og klassisk musikk i ro og mak foran pc'n.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ait Force 1 has landed

Gago skrev:

You got it!! :D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ait Force 1 has landed

Gago skrev:

Ingen problemer med turen fra Bestum til Lysaker i dag. Dessverre trengte jeg ikke snu. Pulverkaffe og klassisk leses som noe jeg kunne tenkt meg

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Ait Force 1 has landed

RBN skrev:
Sytpeisa!! Akkurat som om dåkker ikke er vant til kaos og køkjøring!! De har jo gravd, bygd om og styra med veinettet i og rundt Oslo i årtier for å gjøre det bedre for dåkker å komme til og fra jobbene til sånn høvelig rett tid. Ta buss eller trikk..

Og Obama, eller framtidas kommende fredsprisvinnere, kan dere sende hit til Bodø! Vi skal ta imot han med åpne armer, godt humør osv. Vi har forøvrig et strålende vær...litt østavind, sånn at "Airforce One" hadde fått rista litt på seg under innflyginga, men man skal jo kjenne at man flyr... Jeg skal foreslå for Lundestad at han utøver et visst press til fordel for heimbyen sin, sånn at dere Oslofolk kommer dere pent på jobb i sånn høvelig rett tid.

Håper Obama får et ok opphold. Bare så trist at han har det så steike travelt, når han først er på disse kanter. Han kunne jo tatt en tur til Hafjell og samtidig droppa innom Telemarksbataljonen på Rena...bare sånn for å motivere litt.

Nå må dere Oslofolk komme dere i fakkeltog utpå efta'n og vise Barach at vi er et fredselskende folk som setter pris på at hyggelige mennesker som han, besøker oss. Hils han og si at han må roe litt ned og ikke stresse så forbaska. Det er ikke sundt!

mvh. VilhelmW

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ait Force 1 has landed

To hjulvisper foran kontorvinduene her nå. Bråker infernalsk.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Ait Force 1 has landed

Var det i dag jeg skulle rusle ned Karl Johan og vifte med vannpistolen min?

S

Slubbert

Gjest
Ait Force 1 has landed

Underholdende pressekonferanse, Jens Stoltenbergs engelskuttale får Petter Solberg til å høres ut som en professor fra Oxford.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.871
Torget vurderinger
1
Ait Force 1 has landed

RBN skrev:
Der er vi vant med både helikoptre, jagerfly, militært personell overalt (inkludert inne i fjøsen der det til tider ligger frosne og stakkarslige US Marines, Royal Marines, Nederlendere, Tyskere, italienere og andre som aldri har ligget sammenhengende i snø mer enn 10 minutter før -slik sett var canadierne morsommere, de likte bare ikke å bli våte) og kjøretøyer som prøver å lukeparkere langs E6. "Emma, komm med kaffi, vi har masser me besøk utpå tunet, æ trur dæm har tænkt å cæmpe på gårsplassen i natt".

;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Ait Force 1 has landed

Jeg så den korte talen han holdt. Selvfølgelig mye skamros av Norge, men ellers lite nytenking å spore. Missforstå meg rett, Obama er lysår forran mange av de foregående presidentene med tanke på innsikt og handlekraft. Militærlobbyen i Washington er desverre mer mektig enn Obama og det ser ut som om vi kan vente en eskalering av innsatsen i Afghanistan. Mon tro om 2010 tar oss inn i Iran også?
Jeg noterte meg også hvor ekstremt dårlig Engelsk Jens Stoltenberg prater, er det virkelig for mye forlangt å få statsministeren og andre i stortingsapparatet som jobber mye internasjonalt til å ta et skikkelig Engelskkurs?
AT hele sentrum må stenges av for to dager er lite praktisk, kan de ikke heller ha slike møter omborg på et militærfartøy ute i Oslofjorden eller noe slik?

V

vredensgnag

Gjest
Ait Force 1 has landed

Torbjørn Jagland demonstrerer sine ekstreme engelskferdigheter ... han har uttalt Obamas navn på fire forskjellige måter, etter ett minutt.

Tips til nordmenn - det er forskjell på v og w i engelsk. Og man får mye utbytte av å lære seg å bruke frikativ mot overleppen og tennene i overkjeven i ganske mange ord. ;D

Dose eller those?

"economies are intertwinned" er et fint nyord.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.871
Torget vurderinger
1
Ait Force 1 has landed

wotg skrev:
Jeg så den korte talen han holdt. Selvfølgelig mye skamros av Norge, men ellers lite nytenking å spore. Missforstå meg rett, Obama er lysår forran mange av de foregående presidentene med tanke på innsikt og handlekraft. Militærlobbyen i Washington er desverre mer mektig enn Obama og det ser ut som om vi kan vente en eskalering av innsatsen i Afghanistan. Mon tro om 2010 tar oss inn i Iran også?
Jeg noterte meg også hvor ekstremt dårlig Engelsk Jens Stoltenberg prater, er det virkelig for mye forlangt å få statsministeren og andre i stortingsapparatet som jobber mye internasjonalt til å ta et skikkelig Engelskkurs?
AT hele sentrum må stenges av for to dager er lite praktisk, kan de ikke heller ha slike møter omborg på et militærfartøy ute i Oslofjorden eller noe slik?
Det er ikke noe feil på ordforrådet og forståelsen hans av engelsk. Uttalen er vel som den pleier å være med østlendinger: forferdelig.

V

vredensgnag

Gjest
Ait Force 1 has landed

Men nå spiller Lang Lang Chopin, og jeg kan prøve å fortrenge den umusikalske Jagland.

Fulgt av Esperanza Spalding - med meget god lyd. Mmmmm.

Som leverte årets musikalske høydare, uavhengig av genre - du milde!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ait Force 1 has landed

Contribute = kååntri-bjuut ihht Stoltis. ;D

S

Slubbert

Gjest
Ait Force 1 has landed

wotg skrev:
Militærlobbyen i Washington er desverre mer mektig enn Obama og det ser ut som om vi kan vente en eskalering av innsatsen i Afghanistan.
Hva får deg til å tro at Obama har en annen agenda enn militærlobbyen? Hvorfor tar du det for gitt at Obama er en "good guy" mens disse andre er "bad guys"? Igjen skinner det todimensjonale tegneseriebildet media har malt gjennom, Obama har aldri gitt uttrykk for å ville noe annet enn å eskalere i Afghanistan.

Topp Bunn