Aikido støy

pHryed

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
33
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
1
Har nettopp fullført bygget av en aikido 5687 forforsterker med ps-3 strømforsyning. Den låter meget bra og er en stor oppgradering fra grounded grid forforsterker jeg hadde før.
Sliter dog med støy. Det kan høres fra lytteposisjon, men forsvinner litt når det er musikk i anlegget, men kan med fordel reduseres. Har tenkt 2 tiltak først: skjermet signalkabel og metal skillevegg mellom transformator og krets. Noen som kjenner til konstruksjonen som har annet å anbefale.
Jeg har prøvd 2 jording konfigurasjoner. Den en at jeg brukte den tilhørende hus jord krets som stjerne jordpunkt til chasi, og iec jord til chassi .
Den andre er hus jord krets direkte til iec kontakt og strømforsyning sin jordings uttak til chassi. Opplever ingen forskjell i lyd.
De 12V til gløding er referert til en 1/3 del av B+ som Broski anbefaler.

kjartanb

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2009
Antall liker
687
Sted
Os
Torget vurderinger
1
Jeg har en all in one Aikido with tube rectifier og 4 stk 6CG7 rør. Har ingen støy og bruker høyttalere som er rundt 100db/w. Får du brum inn fra Source - dvs støyer den uten souce tilsluttet? (shorted inputs)

pHryed

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
33
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
1
Jeg har en all in one Aikido with tube rectifier og 4 stk 6CG7 rør. Har ingen støy og bruker høyttalere som er rundt 100db/w. Får du brum inn fra Source - dvs støyer den uten souce tilsluttet? (shorted inputs)
Har ikke testet uten kilde, men vil ikke tro det kommer derifra da støy er der uavhengig av volum input.

Topp Bunn