Politikk, religion og samfunn Aftenpostens valgomat

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Ligger på Rødt ennå



    Med FRP som nummer 4

    Forhåndstemte FRP

    Rødt hadde måttet vært betydelig større hvis det skulle ha noen hensikt for meg å stemme dem.

    Andre taktiske valg er også vurdert da jeg endte på FRP

    Ville ikke ha den RødGrønne regjering på nytt, ei heller AP alene med støtte fra andre på Venstresiden - som f.eks. Rødt.

    Vil egentlig ikke ha en Høyreregjering heller - slettes ikke med KRF og Venstre.

    Stemmer da FRP for om mulig gjøre FRP sterkere i forhold til Høyre og KRF / Venstre.
    Håper at det bare blir en FRP / Høyreregjering uten KRF / Venstre hvis det går den veien.

    Forsåvidt enkelt å bli Rødt - velger - jeg var stort sett i mot alt.

    Den som er i mot alt, eller det meste sokner da til Rødt sitt partiprogram - som jeg gjorde.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Whata big surprise .. not ;);)

    Høyre for JackX.jpg

    Og så, langt inne i rødvinståka:

    Bakvendt-Land.jpg
     
    Sist redigert:

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.194
    Den som er i mot alt, eller det meste sokner da til Rødt sitt partiprogram - som jeg gjorde.
    Nei til ja? ;)



    Forøvrig, jeg er skikkelig usikker denne gangen, siden jeg har inntrykk av at alle partiene
    er ubrukelige. Rød er jeg ikke, men det er ingen på høyresiden jeg har lyst til å stemme på heller.
    Hmmmm .........
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Den som er i mot alt, eller det meste sokner da til Rødt sitt partiprogram - som jeg gjorde.
    Nei til ja? ;)



    Forøvrig, jeg er skikkelig usikker denne gangen, siden jeg har inntrykk av at alle partiene
    er ubrukelige. Rød er jeg ikke, men det er ingen på høyresiden jeg har lyst til å stemme på heller.
    Hmmmm .........
    Tror vi er ganske like da. Vurderer noe i sentrum, men "er ikke noe som frister". Så på Venstre en stund, men føler de har mistet litt retningen.
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Nesten nei til alt i såfall.

    Synes FRP tuller mye, og liker ikke deres Israel politikk, liker heller ikke deres såkalte kristelige holdning, som jeg ikke synes går overens med deres alkoholpolitikk.

    På den andre side liker jeg ikke Rødts innvandrerpolitikk - med total frislipp.

    Hadde jeg stemt Rødt som jeg sannsynligvis er mest enig med - hadde jeg som velger ikke oppnådd noe som helst.
    Rødt er for lite til å oppnå noe som helst, SV greide ikke det med over 12% av stemmene i 2005 - hvis de prøvde da -

    Med å stemme FRP kan jeg få ett sterkere FRP som igjen holder KRF og Venstre på en armlengdes avstand fra Høyre.

    Så var det flyfillene SP da, som nå har tonet ett samarbeid med sentrum og Høyre - håper de forsvinner de neste 4 åra.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    ifølge testen så er Trine Skei Grande mitt kandidatur til den store ministerposten...
     

    Balticthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Innlegg
    709
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Er det ikke litt trasig for alle dere som har så jevnt over 20% treff i toppen?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Nettavisen har en av de bedre velgertestene. Bredt utvalg av spørsmål og muligheter for vekting gjør den ganske bra.


    nettavisen.jpg

    Surt tryne på de fleste og en likegyldighet til Venstre... jaja.


    Godt det finnes flere alternativer.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De fleste som tar valgomater bør sjekke hvor V og Frp ender opp i forhold til hverandre. Tror en del Frp-folk til sin forbauselse ville likt Vs program, og at mange Venstrefolk hadde blitt forundret om de leste Frps. Det er en grunn til at disse endte opp ved siden av hverandre i din valgomat-test.
    Ja de sakene Venstre og Frp står sammen om er stort sett saker jeg støtter. Ikke alt, men ganske mye av det. Begge partiene har gode innslag av liberal politikk. Men det er jo ikke det hele bildet heller.

    Frp har noen store problemer med usympatiske politikere, en tea-party-fløy hvis økonomiske politikk er ødeleggende, kraftig motstand mot arbeiderrettigheter og fagbevegelse, et ganske så selektivt syn på hvem som fortjener liberale rettigheter og hvem som bør fratas dem, en verdikonservativ dogmatisme som kan være tidvis stygg og anti-liberal, samt en prinsipiell vilje til å bygge ned og ødelegge gode fellesskapsløsninger.

    Venstre på sin side legger alt for lite vekt på de liberale sakene, og henger seg opp i uvesentligheter og vyer og søker heller samarbeid med svært anti-liberale krefter som vil nøytralisere det gode de står for. Prinsippløse og hestehandlerske, selv om grunntonen er positiv.

    Hadde man bare hatt innflytelse på hvilke saker en borgerlig regjering ville samarbeidet om, ville det ikke vært mye å frykte. Men vi kan fort ende opp med en situasjon der vi får det verste fra både Krf og Frp, et nøytralisert Venstre og et Høyre som gir blaffen i politikk som angår folk idet daglige bare de får gjennomslag for de store økonomiske linjene.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    De fleste som tar valgomater bør sjekke hvor V og Frp ender opp i forhold til hverandre. Tror en del Frp-folk til sin forbauselse ville likt Vs program, og at mange Venstrefolk hadde blitt forundret om de leste Frps. Det er en grunn til at disse endte opp ved siden av hverandre i din valgomat-test.
    Ja de sakene Venstre og Frp står sammen om er stort sett saker jeg støtter. Ikke alt, men ganske mye av det. Begge partiene har gode innslag av liberal politikk. Men det er jo ikke det hele bildet heller.

    Frp har noen store problemer med usympatiske politikere, en tea-party-fløy hvis økonomiske politikk er ødeleggende, kraftig motstand mot arbeiderrettigheter og fagbevegelse, et ganske så selektivt syn på hvem som fortjener liberale rettigheter og hvem som bør fratas dem, en verdikonservativ dogmatisme som kan være tidvis stygg og anti-liberal, samt en prinsipiell vilje til å bygge ned og ødelegge gode fellesskapsløsninger.

    Venstre på sin side legger alt for lite vekt på de liberale sakene, og henger seg opp i uvesentligheter og vyer og søker heller samarbeid med svært anti-liberale krefter som vil nøytralisere det gode de står for. Prinsippløse og hestehandlerske, selv om grunntonen er positiv.

    Hadde man bare hatt innflytelse på hvilke saker en borgerlig regjering ville samarbeidet om, ville det ikke vært mye å frykte. Men vi kan fort ende opp med en situasjon der vi får det verste fra både Krf og Frp, et nøytralisert Venstre og et Høyre som gir blaffen i politikk som angår folk idet daglige bare de får gjennomslag for de store økonomiske linjene.
    Jeg flyttet min kommentar over i Frp-tråden, men er enig.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Enig med Deph, Nettavisens valgomat var mer fyldestgjørende enn de fleste. Det underlige er dog at jeg viste meg å være svært enig med de fleste politiske partier, (rett nok med unntak av FrP), hvilket enten peker på at jeg er håpløs og ryggradsløs, eller at valgomaten har noen svakheter, alternativt at de norske politiske partier er ganske like hverandre. Det siste tror jeg litt på, ergo er jeg vel nokså glad i "Det Store Norske Sosialdemokratiet", da, tenker jeg.

    Ja, ja.

    Honkey
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Enig med Deph, Nettavisens valgomat var mer fyldestgjørende enn de fleste. Det underlige er dog at jeg viste meg å være svært enig med de fleste politiske partier, (rett nok med unntak av FrP), hvilket enten peker på at jeg er håpløs og ryggradsløs, eller at valgomaten har noen svakheter, alternativt at de norske politiske partier er ganske like hverandre. Det siste tror jeg litt på, ergo er jeg vel nokså glad i "Det Store Norske Sosialdemokratiet", da, tenker jeg.

    Ja, ja.

    Honkey
    Stor overlapp mellom norske partier, som for det meste kjemper i midt. Nettavisens valgomat lider også av det problem at man ikke forteller folk at de godt kan la være å ta stilling til en sak, om den ikke betyr noe for dem. Ved å krysse av på hvert spørsmål, så flagger man en holdning til et partistandpunkt, og dermed blir det litt av alle, i stedet for mye av noen få, i resultatet.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Slik ville Stortinget sett ut dersom dagens Infact-måling blir det endelige valgresultatet:

    Ap: 51
    Fremskrittspartiet: 26
    Høyre: 49
    Kristelig Folkeparti: 13
    Venstre: 9
    SV: 9
    Senterpartiet10
    Rødt: 1
    MDG: 1
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    frp.jpg
    Aftenkampen.




    nettavisen.jpg
    Nettavisen.

    Ingen bombe akkurat, har beveget meg fra langt borte i venstresidetåka til der jeg er nå.
    Ringen er snart sluttet.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Se for dere politikk er som en sirkel, ikke en rett linje. Begynner man i "bunnen" og går til venstre eller høyre møter man motsatt retning på "toppen".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn