Aftenposten juger om kontorlandskap

Hva synes du om kontorlandskap

• Har cellekontor og flytter aldri ut derfra

Stemmer: 0 0.0%
  • Har aldri prøvd noe annet enn landskap og vet ikke bedre

• Har prøvd begge deler og foretekker cellekontor

• Har prøvd begge deler og foretrekker landskap

• Synes landskap er topp fordi jeg kan følge med på hva andre gjør og bli såpass distrahert at dagen g

• Cellekontor er best fordi jeg kan konsentrere meg om krevende oppgaver,dessuten kan jeg ufortyrret s

• Totalt antall stemmer
    0

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
I dag slås det opp i som førsteside oppslag på Aftenpostens jobbilag ang kontorløsninger at "det er best med fleksikontor"..
Ganske bemerkelsesverdig når undersøkelsens resultater som gjengis inne i avisen konkluderer med at cellekontor er best, med fleksikontor på andre plass, og at tradisjonelle kontorlandskap er en helseversting.

Siden inne i avisen har headingen "Jeg trivs best i øppna landskap".. Gansk utrolig vinkling når når den reelle rangeringen er helt motsatt.

På toppen av det gjengis en person fra Telenor som synes det er strålende å gå fra cellekontor til åpent landskap. Faktum er at mistrivselen er stor på visse av Telenors kontor steder , og at de ansatte hos en viss leietager hos Telenor, nektet å godta de beskrevne løsningene og det ble innført skilleveger og faste plasser.
Siden vi er inne på modernistiske Telenors eksperimenter med sine ansatte så kan det neves at sykefraværet i en Telenor lokasjon i Bergen så steg sykefraværet betydelig ved innføring av moderne landskap.

En før/etter brukerundersøkelse hos en av Norges større arbeidgivere var så kritisk til kontorlanskap at hele saken ble dysset ned og lagt lokk på.

Den siste svenske undesøkelsen som påpeker at folk generelt foretrekker cellekontor og mistrives i landskap er i tråd med andre studier.

Når dette så systematisk underslås både av bedrifter og presse får det meg til å undres over hvilken makt kontorlandskapsmafien har.

Eller er jeg bare en gammal grinebiter fordi jeg er av den siste generasjonen som hadde eget kontor?

Sleiven

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Du er nok en gammal grinebiter, men du har også helt rett!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Den dagen jeg ikke lenger har eget kontor der jeg kan lukke døra og sette på stereoen så pensjonerer jeg meg tvert.

V

vredensgnag

Gjest
Flere studier har påvist at kontorlandskap (kontrollandskap) er meget ineffektivt, og at bedriftens produktivitet blir skadelidende. Men det er investert enormt i slike landskap (også av Aftenposten), så den erkjennelsen sitter langt inne.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Har hatt kontor en stund nå men i forbindelse med jobbskifte skal jeg snart ut i det åpne landskap igjen.

Med en fornuftig plassering av personer i et landskap og kollegaer som har vett til å ta lange telefonsamtaler på engelsk fra et møterom eller stillerom så fungerer det bra.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.301
Jeg har 2 plasser på jobben.
Et rom hvor jeg kan lukke døren og ett i åpent landskap
Effektiviteten min er langt høyere når jeg kan sitte i fred og ro og lukke døren.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Synes textlinja fra svensken med klaustrofobi sier alt...not.

Arne K

G

Gjestemedlem

Gjest
Kommer vel litt an på hvilket arbeid man holder på med? Er det samarbeidsprosjekter som krever hypping interaksjon er sikkert åpne løsninger greit, men jobber man med saksbehandling eller jobber mest på egenhånd så er det vel bedre å være litt skjermet fra omgivelsene. Åpne kontorer blir litt krampeaktig ryanairsk. Jeg vil nok foretrekke egne kontorer, men med åpne dører og gode planløsninger.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Vi sitter i landskap og personlig trives jeg med det, men jeg ser at de som investerer mye tid i dagbladet og solitaire kan ha det slitsomt. Det er i alle fall de som klager mest.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Alt til sin tid, og sitt bruk! Jobber man i team og/eller med prosjektrelaterte ting, er det veldig greit å ha fasiliteter som gjør slik jobbing enkel og effekiv. I min jobbkarriere som landkrabbe, har jeg jobba i organisasjon, offentlig forvaltning, finans- og forsikring. Jeg begynte i finans- og forsikring i 1990, og jobba der til i sommer. Det har heile tida vært en evig runddans med cellekontorer, delåpne og åpne landskap.

Nå snakkes det varmt om åpent landskap uten fast tilholdssted. Man finner seg en plass, plugger inn pc'en og jobber. bildet av gumman, barna og bikkja må lagres i veska til laptop'en. Sånt skal visstnok være toppen på fleksibilitet, kostnadseffektivitet osv. osv. Det menneskelige oppi det heile, trivsel osv., synes å være heilt forlatt som parameter.

Mulig at det er en del miljøer hvor åpent landskap er å foretrekke. Min oppfatning er at så lenge man jobber med personer og personsensitive opplysninger, bør man ha cellekontor. Jeg vil ikke følt meg komfortabel med å legge ut om min privatøkonomi eller mine private forsikringsmessige forhold i et åpent landskap. Greit nok at de ansatte har taushetsplikt, men det har ikke slarvpeisen som sitter hos neste kundebehandler! Ikke det at jeg har så mye å skjule, men... ;D

Det man som ansatt blir møtt med, er bruk av stillerom. Da skal man logge seg ned, ta med kunden, papirer og laptop, vente på et lediig stillerom, innta plassen, slite med å få logga seg på....kunden er garantert drittlei, sur og lite medgjørlig for lengst! Hvor blir effektiviteten av?

Det fatale er at svært mange toppledere ( som selvfølgelig har eget kontor og egen parkeringsplass ) har "kjøpt" ideen om åpent landskap. De har fått styrene sine med på dette med åpne landskap, og har brukt vanvittig mye penger på å bygge om fasilitetene til dette formålet. For så etter noe år, å gå tilbake til cellekontor. Man må tilpasse seg, være dynamiske, kostnadseffektive og konkurransedyktige...har vi hørt den før?

Min tidligere arbeidsgiver, Gjensidige forsikring, hadde flotte lokaler på Lysaker. Så ble det "effektivisert" såpass at lokalene ble alt for store. Man inngikk da en svindyr leieavtale med seg sjøl, dreiv prisen på bygget i været, og solgte bygningsmassen. Nå skal Gjensidige flytte til nærområdet til Oslo S, i åpne landskap uten faste plasser visstnok. Og med 29 parkeringsplasser for 6 - 700 ansatte. Jeg tiviler på at parkeringsplassene blir tildelt ved loddtrekking...

Mvh. VilhelmW

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
VilhelmW skrev:
.....
Nå skal Gjensidige flytte til nærområdet til Oslo S, i åpne landskap uten faste plasser visstnok. Og med 29 parkeringsplasser for 6 - 700 ansatte. Jeg tiviler på at parkeringsplassene blir tildelt ved loddtrekking...

Mvh. VilhelmW
Man driver da ikke et parkering som en av geskjeftene gjør man? Oslo har da så bra kollektivtilbud.. og det er jo en miljøprofil på selskapet å vise til at man nesten ikke har parkeringsplasser.. ergo de ansatte kjører ikke bil til jobben (har ikke mulighet..).

Selv jobber jeg i et selskap med over dobbelt så mange ansatte på kontoret og greit under dobbelt så mange parkeringsplasser (som man må betale for) som nevnte bedrift, men nå er vi heldigvis mye ute hos kunder.. men det gjør ikke nødvendigvis parkering noe enklere da man der som konsulent ikke uten videre kan forvente å få parkering.

Å reise kollektivt ifbm jobben kan ta mye tid, og noen har ikke mulighet til det mtp å få en full arbeidsdag + f.eks barnehagelevering/henting til å gå opp. Å reise kollektivt mellom kunder/møter/og eget kontor stjeler også mye av arbeidstiden, men det er vel det man har taxinæringen til.

Kontorlandskap kan være bra. Om man jobber prosjektrelatert så er det bra, gitt at man kan "isolere" prosjektgruppen i en viss grad og ikke dele plassen med mange andre. Utfordringen med åpent lanskap (gjerne uten faste plasser) er at behovet for møterom/stillerom ikke dekker de peakene som ofte oppstår rundt behovet, og også adhoc behov for stillerom/møterom er vanskelig å dekke. Da blir man gående rundt (fysisk eller i bookingsystemer) og lete etter ledige rom.

Som Ole Brum sier det.. Ja takk begge deler! Jeg synes åpent landskap fungerer bra til sitt, og noen ganger fungerer det bedre å kunne "skjerme seg fra omverdenen.".

EDIT: Som en liten paradoks så har vi ikke samtidig plass på kontorbygget til alle som er ansatte der, men det er nok en av målsettingene mtp effektiv bruk av fasiliteter/ikke fast arbeidsted osv. :)

//Terka

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jo, det er nok forskjell på kollektivtilbudet i de større byene kontra Nord-norge. Etter at jeg byttet jobb, har jeg kontor ( for øyeblikket faktisk et heilt lite kontorlandskap for meg sjøl!), parkeringsplass og firmabil. Det setter jeg veldig stor pris på. Jeg har heile Nordland fylke som arbeidsplass, og er heilt avhengig av bil for å gjøre jobben. Men dette ble litt O.T.

De siste årene i gjensidige, gikk debatten skyhøgt om kontor kontra åpent landskap. Heilt bortkasta, fordi ledelsen hadde bestemt sitt. Jeg har vært i yrkeslivet i snart 40 år, i forskjellige jobber både maritimt og på land. Noe meir firkanta og topptungt enn finans- og forsikring, skal man leite lenge etter. Takhøyde, pføy!! Demokrati på arbeidsplassen - ja, akkurat så lenge ledelsen vil. Innflydelse..nei. Sandpåstrøing..ja. Jeg kjenner sentrale tillitsvalgte som har brukt årsvis på å drøfte temaet, og på å forklare hvorfor åpent landskap er ineffektivt. Til ingen nytte. Ledelsen har bestemt seg, og da blir det sånn. Det verste av alt, er at når de innser galskapen, er det på bakgrunn av en ny, "innovativ" leder har funnet det ut. Og er man dum nok til å gi uttrykk for "hva var det vi sa"- holdninger, så er man illoyal og lite endringsvillig.

Det er vanvittig mange millioner som er brukt på landskapsendringer, omprofileringer osv. osv. de siste par tiårene, både innen forsikring og bank. Men reklamebyråene og interiørarkitektene skal jo også leve, og pengene skal sirkulere.
Jeg tipper at vi fortsatt må leve noen år til med åpne landskap og også utprøing av landskap uten faste arbeidsplasser, kundefientlighet og uten hensyn til medarbeiderne som skal jobbe der. Så snur det, gjerne med bakgrunn i amerikanske eller kontinentale erfaringer...

Nordahl Grieg's udødelige "ung må verden ennu være", har fortsatt sin berettigelse. I Nord-norge sier vi at den siste idioten fortsatt ikke er født.

mvh. VilhelmW

O

Oblivion

Gjest
Jeg trodde det nå var alment kjent at åpne kontorlandskap reduserer effektiviteten vesentlig.
På "Skavlan" var det en som hevdet at det bare var 30% effektivitet i åpne kontorlandskap..

N

nb

Gjest
Jøgga skrev:
Ja, LAN-party er gøy.
;) Det er tradinggulvet til den sveitsiske banken UBS i Stamford i USA, visstnok det største i verden. "Hangaren" på slang.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.544
Et kontor bør drives billigst mulig og da er jo slike åpne landskap ideelle. Lite investeringer i bygning og lett å overvåke kontorrottene. At noen klager på lite privatliv på åpne kontorlandskap viser hvor ineffektivd det er med vanlig kontor. Privatlivet skal dyrkes utenom jobben.
Jeg tror også at møter hadde blitt mye mer effektive hvis man avholdt møtet stående. Det er ufattelig mye tid som går med til g.p.p. grunnet at man sitter godt og slapper av.

V

vredensgnag

Gjest
"Punchmonkeys" kalles det gjerne, etter apekattene som klatter i vei på skrivemaskiner og begår hele bøker.

Intet nytt under solen. Poenget er å få inn så mange som mulig på så lite plass som mulig.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Nettopp - det er ikeno' nytt i dette, bare en dreining av meir samlebåndmentalitet også for kontorfolk.

Det klassiske eksempelet som har vært flittig benyttet innen finans- og forsikring, er Lloyds London, hvor man har fullstendig åpent landskap. der er en rekke syndikater samlet på forskjellige "floor's". Da jeg besøkte Lloyd's, var ikke effektiviteten mye å skryte av. sånn er det også med meglerdesker som jeg har besøkt - lange perioder med føttene på bordet, dataspill eller tv-titting. så tar det plutselig av - og det er mulig at sånne miljøer kan leve i og med åpne landskap. Men til det jamne arbeidet, tror jeg at cellekontorer er det beste.

Jeg har ikke tid - eller føler behov for - å bruke arbeidstida til å høre på musikk, surfe på nett osv. Jeg er målt på det jeg gjør, og det er ingen andre som gjør jobben for meg. Jeg prater relativt høgt, ler høgt og er nok samlet sett litt høgrøstet av meg, så jeg egner meg veldig dårlig til åpne landskap. Marerittet må være to eller flere sånne klint oppi hverandre.. ;D

Som sagt, om noen år er vi på full fart tilbake. Men først må topplederne finne ut det vi allerede veit. Og det må forskes litt meir på temaet. Så snur det. Vi må bare være litt tålmodige..

mvh. VilhelmW

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.624
Torget vurderinger
0
Min tidligere toppleder ( stabeist av et kvinnfolk som visste best ! ;D ) bestemte seg for at åpnet lanskap var best og hyret butikken inn i nye lokaler fordi det skulle bli "så meget biligere" selv om kvadratmeterprisen var høyere. Rasulatet var ai vi betalte husleie på to steder i 2-3 år. Det viste seg at det ikke var så enkelt å komme ut av den første leiekontrakten! Men pytt san hva er noen mill mellom venner?

Problemet ligger i "medhør" når man sitter i åpent landskap. En av våre lokale "småsjefer" i "langt nord i landet" hadde en meningsutveksling med en saksbehandler fra samme landsdel som satt i det "öppna landskapet" der nede i Oslo. Begge ble inspiret på nordnosk vis og brukte sin "lokale dialekt". Etter noen "hælvetes hæstpeis, fommelpung, gårrhysa" og lignende lå det tandre østlendinger avsvimt i 25 meters omkrets fra vår mann der nede. ;D Det ble en hæelvets halloi i etterkant, begge inn på teppet til Madam Divisjonsdirektør. Etter den historien er jeg i allefall overbevist om at landskap er noe dritt! Man må kunne lukke døra bak seg, så det så.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Nå skal man vel være utstyrt med folkeskikk, etikk og moral som er såpass at denslags tone medarbeidere mellom, unngås. Og mellom leder - ansatt, er en sånn verbal utblåsing, heilt forkastelig. Etter min oppfatning. Men ut fra bl.a. hensyn til personvern m.v., mener jeg at man bør kunne lukke døra bak seg. Jeg har flere ganger overhørt samtaler på kundesenter i åpent landskap, og det er MYE rart som kan snappes opp...

Men vi må bruke det lille vi har av innflytelse gjenom fagforeninger osv. og få fram alle uheldige momenter med åpent landskap. vi skal ikke akseptere å bli behandla som kjøtt- eller fjørfe. Punkt slut. Bankene har "oppdratt" oss til å gjøre bankjobben sjøl vha nettbanker. Men jeg kommer ikke til å benytte en bank eller et forsikringsselskap, hvor det ikke er mulig å få et møte med en kunderådgiver, så lenge valgmuligheten er tilstede. Og de møtene skal ikke foregå i åpne landskap. Det samme gjelder offentlige kontorer. Det er nedverdigende å måtte overhøre andres problemer / utfordringer, og enda meir nedverdigende for de som må sitte i i åpne landskap og brette fram sitt privatliv. Og fullstendig ulovlig, mtp personvernhensyn.

mvh. VilhelmW

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.450
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
...

Med en fornuftig plassering av personer i et landskap og kollegaer som har vett til å ta lange telefonsamtaler på engelsk fra et møterom eller stillerom så fungerer det bra.
Hos oss heter det "bråkerom". Dit man går når man skal lage bråk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.575
Torget vurderinger
24
Hørte at ledelsen på Botsfengselet her i Oslo stemte ned forslaget om cellekontorer..
Endte opp med åpent landskap, riktignom med fluktstoler..

Seriøst, jobbet en gang i en vekstbedrift, etterhvert ble adm.avdelingen så stor og mektig at de tok alle beslutninger om organisatoriske rutiner etc. mer eller mindre egenrådig. Deriblant bestemmelsen om flytting til nye lokaler med åpne landskap. I en salgs- og ingeniørbedrift hvor de som skapte verdiene var avhengig av å jobbe i fred!!! To år senere var bedriften oppløst. 220 årsverk.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.430
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jeg liker meg best i åpne landskap, gjerne utendørs.

Fadern har hatt kontor i 33 år før han ble flyttet ut i åpent landskap. Han er visst ganske negativ til det...

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.537
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
kontor er døden for en selskapssyk gammel megler
mvh
Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.575
Torget vurderinger
24
- da stemmer jeg for at flere meglere får kontor :eek: :eek: (ikke du da, Leif)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg flyttet fra eget kontor til åpent landskap på desken før sommeren, og det var definitivt bedre. Jeg kan fortsatt krype tilbake til et kontor når det trengs. Det er bare å dra med seg laptop-en. Men vi som jobber på en desk vet bedre enn å forstyrre hverandre i utide, for vi har jo et produksjonspress med absolutte deadlines. Sett bort fra når det gjøres telefonintervjuer så tror jeg de fleste foretrekker landskapet hos oss, selv om vi skrivende fra tid til annen finner oss et rom med fred og ro.

For oss tror jeg det fungerer best slik det er, med et åpent landskap og tilgjengelige kontorer med dør.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Alle disse smileyene på HFS er en stor ulempe når man sitte i landskap...

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
ikke nok med at ansatte tvinges inn i landskap, og baseskolefiaskoene ikke får byråkretene til å snu. NÅ skal ogå barnehagene bygges uten avdelinger og som basebarnehager.Hvordan kan man stanse denne idiotien...!!!!
Sleiven

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.059
Det er morsom lesning; man argumenterer med fordeler med åpent landskap. Så kommer plutselig en artikkel http://www.aftenposten.no/jobb/article3881552.ece som viser til:
- Mange av de spurte sier at musikk hjelper dem å holde konsentrasjonen oppe. Den bidrar også til å beholde fokus, fordi musikken blokkerer og holder andre impulser ute. Ved å sette på seg hodetelefoner lager man sin egen sfære, forteller Skånland.

Mange av informantene forteller også at musikk i ørene i stor grad er med på å bygge egne rom i store og åpne kontorlandskaper.

Så hvis man skal forstå dette riktig, så er det altså ingen tvil om at cellekontor er det beste mht. produktivitet og effektivitet?

Subjektivt er det ihvertfall ikke tvil om dersom man virkelig skal konsentrere seg for å forstå eller utrette noe, er total stillhet eneste som hjelper!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.744
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Åpent kontorlandskap er et styringsverktøy, ingenting annet. Basert på manglende tillit.
Og det medfører mindre kommunikasjon, fordi folk lærer seg til å ikke snakke. Musikk på øret hjelper den enkelte, men er negativt for arbeidsmiljøet fordi det signaliserer misnøye og mistrivsel.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
ottone skrev:
Åpent kontorlandskap er et styringsverktøy, ingenting annet. Basert på manglende tillit.
Og det medfører mindre kommunikasjon, fordi folk lærer seg til å ikke snakke. Musikk på øret hjelper den enkelte, men er negativt for arbeidsmiljøet fordi det signaliserer misnøye og mistrivsel.
Tiltredes!

mvh. VilhelmW

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Åpne kontorlandskap er håpløst når man skal gjøre noe som krever konsentrasjon. Men dessverre er cellekontorene i moderne bygg så dårlig lydisollert at man må fram med hørselvern der også. Og raklingen fra tastatur er ofte mere irriterende enn samtaler.

N

Nifelheim

Gjest
Om åpne landskap er best eller kontorløsning kommer helt an på hva behovet er for noe.

Snakker vi om arbeid som går ut på å yte tjenester til kunder på et teknisk plan er åpent landskap en god løsning. F.eks 2. linje it-drift er perfekt for landskap. Kompetansespredning og oppfølging av saker. Man snapper opp forskjellige løsninger fra sine kollegaer eller man kan hjelpe dem hvis de står fast, og omvendt hvis du selv står fast.

Å se kollegaer er ikke uviktig det heller. Kontorløsninger innebærer at alle sitter på hvert sitt kontor og sturer. Sosiale arbeidsmiljøet er viktig det også.

Det er fordeler og ulemper ved absolutt alt. Man må finne løsninger som passer sine muligheter og begrensninger.

At et menneske etter 35 år i kontor skal elske åpent landskap sier seg selv at ikke skjer. Mennesket er per def. imot forandring.

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Jeg er en av de som trenger stillhet rundt meg for å kunne konsentrere meg maks. Jeg er en relativt rolig person som lett blir distrahert/irritert av støy.

Ergo går effektiviteten helt klart ned når arbeidsdagen er en endesløs orgie i tastaturknatting, skravling, ringetoner og latter. Hvor mye det koster arbeidsplassen er det vel umulig å komme med noe enkle tall på, og jeg innser at andre takler det bedre enn meg.

Har løst det med lukkede hodetelefoner og Spotify, men det er ikke like behagelig å ha på seg i lengden. Kan ikke ta hjemmekontor hver dag heller. Håper vel egentlig på at dette "åpent kontrolandskap" fenomenet skal bli en døgnflue, men jeg holder ikke pusten....

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Sitter i åpent landskap selv, og hater å bli avbrutt. Spesielt når man blir dratt ut av «zonen». Har prøvd å løse dette med headset og musikk, men sidan landskapet er så fordømdt vidt så blir det til at eg sitter med settet på eine øyret. Ofte mange jobber på gang samtidig og beskjedene kommer gjerne muntlig samtidig. Hadde vore plutoniumnais å hatt eit eige kontor eg kunne sette meg på og sette musikken på høgtalere. Så fikk heller masekråkene banke på eller sende epost.

Topp Bunn