Affa?

S

Slubbert

Gjest
Wiesenthal-senteret bør finne seg noe bedre å gjøre enn å løpe etter alle 90-åringer som kun har tangentiell relevans ift. holocaust.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Hehe. Men sånn blir det når man er medlemmer av para-militære organisasjoner.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Affa hadde kvite foringer rundt vinduene sine på bildene av "mitt anlegg". Disse er brune.

Affa var aktiv i tråden "HFS-partiet" på sin siste tid på sentralen, hvor han konsekvent omtalte Komponenten som "Fører".

Det siste han skrev var:

1 Off-topic / Off-Topic Hjørnet / Re: HFS partiet 12/08/06 klokken 13:51:37
Jeg forlater regjeringen.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Affa hadde kvite foringer rundt vinduene sine på bildene av "mitt anlegg". Disse er brune.

Affa var aktiv i tråden "HFS-partiet" på sin siste tid på sentralen, hvor han konsekvent omtalte Komponenten som "Fører".

Det siste han skrev var:

1 Off-topic / Off-Topic Hjørnet / Re: HFS partiet 12/08/06 klokken 13:51:37
Jeg forlater regjeringen.
Regner med at det ble siste sitat fra den gamle.....

Bildet av F. Jensen m ledsager tror jeg er tatt i en leilighet Spania.

K

kbwh

Gjest
Jeg tror også at Affas kjennskap til The Grateful Dead er bedre enn Jensens (men det hadde jo vært festlig om så ikke er tilfelle!).

At Affa kan ka brukt Jensen som kilde for sine virtuelle eskapader på østfronten kan man ikke utelukke.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dette er nok ikke Affa, men er nok kanskje hans forbilde, muligens også en slektning.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Affa presenterte seg som troppsjef og Untersturmführer (var det vel). Han som er omtalt i linken var kompanisjef. Det dreier seg altså tilsynelatende om en 'eldre' soldat enn Affa. Denne karen var 86 da artikkelen ble skrevet, Affa 83 eller 84. Hvis jeg ikke husker feil fortalte Affa at han ble tatt til fange av russerne på østfronten, mannen i artikkelen ble tatt til fange av amerikanerne. Affa fortalte om landssvikoppgjøret og, hvis jeg ikke tar feil, en straff på et eller to år. Mannen i artikkelen 3 mnd.

Alt det øvrige sammenfaller ikke mer enn det som er å forvente. Det var mange nordmenn i det firmaet.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Affas rollefigur var mye basert på tegneserien "Kampmagasinet" Pluss inspirasjon fra O.J.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Waffen skrev:
Pink_Panther skrev:
Affas rollefigur var mye basert på tegneserien "Kampmagasinet" Pluss inspirasjon fra O.J.
Kampmagasinet ? Aldri hørt om. Er det kampserien du mener ?
Jadda, Kampserien mente jeg. Lettfordøyelig lektyre for en enkel sjel.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Waffen skrev:
Pink_Panther skrev:
Kampmagasinet ? Aldri hørt om. Er det kampserien du mener ?
Jadda, Kampserien mente jeg. Lettfordøyelig lektyre for en enkel sjel.
Ahhaaa..
Det er derfor jeg er blitt så enkel.....leste masse av dette bladet i min barndom. ::) ;D

K

kbwh

Gjest
Jeg også! Og Biggles!

Da jeg ble stor gutt på elleve fikk jeg Pierre Clostermanns "Luftens Ørner" av hele nabolagets gamle tante. Med kapitteltitler som "Mine første" og "Skyer, snø og Focke-Wulfer" var unge Valentino oppslukt alt for sent på natta.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Luftens ørner har jeg også. Kjempebok, i allefall når man er 11-12 år gammel. ;D Ikke så mange årene siden jeg leste den sist, og den var god da også, - men jeg er jo "litt" forutintatt. En evigvarende kjærlighet til verdens vakreste fly, Supermarine Spitfire ble resultatet av den boka.:D

K

kbwh

Gjest
Den ble gjenutgitt i 2004 i en utvidet utgave. Tror jeg må se etter en kopi av The Big Show på Amazon, gitt. Fransken min er non, så noen Le Grand Cirque blir det ikke.
Clostermann døde i fjor, leser jeg på Wikipedia. Skitgod sportsfisker, visstnok.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Nyutgivelsen visste jeg ikke om, samme tittel ?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Valentino skrev:
Jeg også! Og Biggles!

Da jeg ble stor gutt på elleve fikk jeg Pierre Clostermanns "Luftens Ørner" av hele nabolagets gamle tante. Med kapitteltitler som "Mine første" og "Skyer, snø og Focke-Wulfer" var unge Valentino oppslukt alt for sent på natta.
I en av Biggles-bøkene foregår handlingen i Norge. Forfatteren har nok aldri satt sine bein i Kongeriket, det går frem av handlingen, men er det noen som vet hva boken heter?

K

kbwh

Gjest
Biggles defies the swastika, oddgeir. Google og Wikipedia er gode å ha.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Valentino skrev:
Biggles defies the swastika, oddgeir. Google og Wikipedia er gode å ha.
Fusk og fanteri. ;D
Jeg mener at denne boken er en del av almennutdannelsen. 8)

K

kbwh

Gjest
Jeg lånte disse bøkene på biblå i Egersund. Vel har jeg nerdehusk, men ærlig talt. ;D

Har bestilt meg en ny kopi av Clostermannboka. £6 inklusiv forsendelse.

Topp Bunn