Affa er faktisk i live

G

Gjestemedlem

Gjest
Affa er faktisk i livet

Parelius skrev:
Har OT gått inn i nostalgimodus? Urovekkende!
Vi kan jo bare spekulere på hans virkelige identitet mens vi venter på hans komme.

Kanskje han kan lokkes frem hvis man setter ut en øl på låven på julekvelden:

Eller kanskje er det for sent og Mossad har funnet mannen før oss?

O

OldBoy

Gjest
Affa er faktisk i livet

Parelius skrev:
Har OT gått inn i nostalgimodus? Urovekkende!
Neida, vi bare følger trenden fra resten av HFS. Rør, vinyl, FM, vintage....

Homo Nostalgicus, det er oss, det.

:) :) :)

K

kbwh

Gjest
Affa er faktisk i livet

Eg har vore på sjøen i fire veker og eg vil til sengs! Over!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

Barbaresco skrev:
KW skrev:
Barbaresco skrev:
KW skrev:
Barbaresco skrev:
KW skrev:
Komponenten skrev:
Det heter i live.

..han slet også litt med og/å til tider...
Pussig at du skriver dette.
Jeg husker godt den tråden og sjekket hans påstander med korrekturleser i avisa jeg jobber, fordi jeg mente at affa tok feil, han hadde i følge vår korrekturleser rett, så der fikk jeg meg en lærepenge (i fleisen).
Hans proffesjon er (nå) imo. hverken historie/norsk foreleser eller det du har nevnt, men det er på universitetsnivå :-X

Mvh.KW
Det heter også "profesjon" når vi nå er inne på flisespikkeri. Jeg er oftest overbærende, men ikke når det gjelder folk som kritiserer andres ortografi.
Jeg er også overbærende, men hvor har jeg kritisert andres ortografi.
Det vil jeg vanligvis være svært forsiktig med nettopp med grunnlag i din påpekning ;)
Mvh.KW
Er det ikke det det står da: "sjekket hans påstander med korrekturleser i avisa jeg jobber, fordi jeg mente at affa tok feil" ????? :eek:
Hei!
"sjekket hans påstander med korrekturleser i avisa jeg jobber, fordi jeg mente at affa tok feil"
Dette dreier seg om en gammel tråd om å/og, jeg mente at affa tok feil, noe han ikke gjorde og det var heller ikke noe jeg den gang kritiserte affa for men derimot spurte k.leser på jobb som bekreftet at affa hadde rett.

Hans proffesjon er (nå) imo. hverken historie/norsk foreleser eller det du har nevnt, men det er på
universitetsnivå :-X

Dette i blått har jeg skrevet og jeg har skrevet feil, noe du har påpekt og jeg har tatt til meg ;)
Men igjen hvor har jeg kritisert noen for dårlig norsk eller ortografi ???
At jeg for noen år siden mente at affa tok feil (og ikke kritiserte han for noe), noe han ikke gjorde, er en sak men hvor har jeg nå kritisert noen for dårlig ortografi, det tror jeg faktisk at jeg holder meg unna med god grunn.
Bare lim inn setningen du så får jeg se om jeg kanskje burde ha lagt meg ;) ;D
Mvh.KW
Nei det var bare det, jeg kalte det kritisere, du kaller det noe annet, og mer er det ikke.
Hei igjen!
Dersom du på den ene siden sier du vanligvis er overbærende , og på den andre siden kaller min mening (som i tillegg var feil) for å "kritisere" så er vi nok bare uenig om definisjonen/betydningen av både ordet overbærende og ordet mening ;D

Om andre her mener at affa tar/tok feil i diskusjonen rundt å/og så kom med det konkrete eksemplet så skal jeg forelegge Per Egil Hegge det konkrete eksemplet så får vi se, jeg er ikke språkekspert ei heller skrivende journalist, men jeg har derimot vært vitne til tilnærmet "slakt" av diverse skrivende journalister fra nevnte herres munn og det kan være underholdende,morsomt, interessant og opplysende nok.
Han er ingen smågutt i denne sammenheng ;)
Dere kan også spørre direkte her så langt jeg forstår ;)

www.aftenposten.no/ekspertene/spraak/

Mvh.KW

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Affa er faktisk i livet

kan ikke noen rette opp den gramatiske feilen i headinga snart?
er så jævla irriterende...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
tusen hjertelig, bamba.
det reddet søndagen min.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hælivetd, nå odela du dagn min ijen!

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
748
Torget vurderinger
1
Affa er faktisk i livet

joaquin skrev:
kan ikke noen rette opp den gramatiske feilen i headinga snart?
er så jævla irriterende...
Det heter grammatisk ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nå må ikke du pirke, da! ;D

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
748
Torget vurderinger
1
Du begynte. Og KW er sur på meg også. Bare for at jeg kan rettskrivning. :) Og retter bare på de som retter på andre eller kommenterer at de legger ned innsats for å overprøve andre. ;D

S

Slubbert

Gjest
Barbaresco skrev:
Og KW er sur på meg også. Bare for at jeg kan rettskrivning.
Her bør det være komma, ikke punktum.

Og retter bare på de som retter på andre eller kommenterer at de legger ned innsats for å overprøve andre.
Retter på dem. Pronomen i objektsform.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
482
Torget vurderinger
1
Som beboer av samme by som AFFA fikk jeg i oppdrag av komponenten å gå på søk etter vår savnede venn.

Jeg søkte i Fredrikstads skoger, aldershjem og var helt ytterst på den nøgne ø uten å finne AFFA, selv om jeg så et aldrende herremann som dro på sitt ene ben.

Men det ga jo resultater da AFFA dengang straks dukket opp på sentralen igjen.

Destiny.. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Destiny skrev:
Som beboer av samme by som AFFA fikk jeg i oppdrag av komponenten å gå på søk etter vår savnede venn.

Jeg søkte i Fredrikstads skoger, aldershjem og var helt ytterst på den nøgne ø uten å finne AFFA, selv om jeg så et aldrende herremann som dro på sitt ene ben.

Men det ga jo resultater da AFFA dengang straks dukket opp på sentralen igjen.

Ja da vet du jo hva du har å gjøre... ;)

Du kan jo stille deg opp på torget og rope etter han kanskje...

Eventuelt gå fra dør til dør. ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Barbaresco skrev:
Du begynte. Og KW er sur på meg også. Bare for at jeg kan rettskrivning. :) Og retter bare på de som retter på andre eller kommenterer at de legger ned innsats for å overprøve andre. ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D 8) 8) ;D ;D ;D ;D 8) 8) ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D 8) 8) ;D ;D ;D ;D 8) 8) ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D :-* :-* :-* ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D :-* :-* ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hei!
Dersom jeg er sur/sint/ergerlig på noen så kutter jeg Mvh.
Det har jeg ikke gjort en gang i det siste året, mener jeg og huske ;) Svært svært sjelden faktisk :)
Dersom jeg ikke blir gjengitt rett eller tillagt ting jeg ikke har sagt så tillater jeg meg å påpeke det.
Jeg er ikke flink til å skrive rett, og kan ikke huske om jeg har kritisert noen for å skrive feil/dårlig.
Det står mye rart skrevet her på HFS, men som jeg allerede har sagt så tror jeg ikke at jeg skal ta på meg den oppgaven å rette andre.
Vi skal også huske at noen helt generelt sliter med å skrive rett og riktig, la oss ikke skremme de bort fra å skrive her.
Jeg er også lite flink til å foreta egenkorrektur (det går litt fort unna i blant), men retter opp litt en gang i blant når jeg ser det i etterkant.
Jeg sliter vel mest med det som vel kalles for dobbeltkonsonanter, men har vel fått forståelsen av at den som oftest skal "kuttes" ned, men den skal f.eks. være med i ordet fullt (ellers får det en annen betydning)
Når jeg først er i gang så kan jeg jo tillate meg (ikke for å kritisere) men for å opplyse om at det ikke, som veldig mange skriver heter nyskjerrig men nysgjerrig

Gal påstand om at jeg skulle være sur og særlig fordi at du kan rettskrivning og eventuelt er god i tillegg.
Svakt irritert kan jeg muligens være, men det er av andre grunner og de er nevnt ;)

Mvh ;) KW :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Utrolig sjarmerende smilefjes.... ;D ;D

Tror vi konkluderer med at ingen her er sure. Det var kanskje jeg som begynte dette med å kommentere Affas rettskriving, klart at alle har sine skrivefeil, noen ganger fordi fingrene krysser seg, andre ganger fordi man skriver feil, men jeg husker i alle fall at jeg la merke til at han av og til rotet med og/å, ellers var det stort sett bra. Det er sjelden særlig lurt å begynne å hakke på andres skrivefeil, for det slår før eller siden tilbake på en selv... så det er sikkert like greit å skifte tema... ;)
Det er også vanskelig å se egne feilstavinger fordi man vet hva som står der og automatisk leser rett, etter noen dager kan man derimot se feilene bedre..

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
482
Torget vurderinger
1
Da skal jeg stille meg opp ved plankebærern i morgen tidlig og rope AFFA av full hals, så kanskje mannen dukker opp med sin giftige penn igjen.....

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
748
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
Barbaresco skrev:

Og retter bare på de som retter på andre eller kommenterer at de legger ned innsats for å overprøve andre.
Takk for at du retter dette, det er godt å se at det er noen oppegående her!

Den første feilen var litt med vilje, for å virke tverr. Slik som nå. :) Den andre feilen har jeg slitt med helt siden gymnaset. Jeg og flere med meg sliter med den feilen, for vi er så redde for å si "dem" i folkelig form for "de", og så blir det galt. Der trenger jeg en oppstramming!

Kommaregler kan jeg ærlig talt ikke lenger, det går etter innfallsmetoden, og jeg vet ikke om noen folkeskole som vil ta meg inn lenger. Det heter vel barneskole nå. Jeg hadde hatt lyst å leie inn en norsklærer til jobben, men jeg vet ikke av noen som tar slike oppdrag heller. Men ortografiske feil hos andre er jeg en ørn til å se.

m veldig v h
Barbaresco (med det nicket kan jeg jo opptre litt barbarisk)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Barbaresco skrev:
Slubbert skrev:
Barbaresco skrev:

Takk for at du retter dette, det er godt å se at det er noen oppegående her!

Den første feilen var litt med vilje, for å virke tverr. Slik som nå. :) Den andre feilen har jeg slitt med helt siden gymnaset. Jeg og flere med meg sliter med den feilen, for vi er så redde for å si "dem" i folkelig form for "de", og så blir det galt. Der trenger jeg en oppstramming!

Kommaregler kan jeg ærlig talt ikke lenger, det går etter innfallsmetoden, og jeg vet ikke om noen folkeskole som vil ta meg inn lenger. Det heter vel barneskole nå. Jeg hadde hatt lyst å leie inn en norsklærer til jobben, men jeg vet ikke av noen som tar slike oppdrag heller. Men ortografiske feil hos andre er jeg en ørn til å se.

m veldig v h
Barbaresco (med det nicket kan jeg jo opptre litt barbarisk)
Vel om du faktisk VIL bli rettet på så manglet det vel et personlig pronomen, en artikkel og et komma i din siste setning etter mitt syn... ;)

Og jeg retter bare på de(m) som retter på andre, eller kommenterer at de legger ned en innsats for å overprøve andre.

Når det gjelder de og dem så sliter jeg også, jeg sier aldri dem og da blir det unaturlig å skrive det også.

S

Slubbert

Gjest
Hvorfor er "en" uthevet, mener du "én innsats" og ikke "en innsats"?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Destiny skrev:
Da skal jeg stille meg opp ved plankebærern i morgen tidlig og rope AFFA av full hals, så kanskje mannen dukker opp med sin giftige penn igjen.....

Da håper vi på at du har kraftig stemme, og at sjebnen er med oss... 8)

Vi er spent på å høre hvordan dette går.

Du kan jo kikke inni huler og portrom etter bamsemann når du først er på beina, om ikke annet så kan du hilse, og gi han en bamseklem og ønske han god jul.. men ikke vekk han hvis han sover dypt... :)

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
482
Torget vurderinger
1
Sjebnen er alltid på vår side komponenten ;)

Skal hilse fra Bamsemann og si at alt er bra med han, han savner alle hyggelige tastevenner på sentralen..

Tilbakemelding om AFFAS oppvåkning kommer i trykk på DENNE tråden.... følg utviklingen, dette kan bli en spennende julehistorie.....

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har han sovet hele denne tiden ;D
Han var våken og ute i gamlehagen å stjal epler i sommer.

Kanskje han lengter tilbake til større plass og hovedanlegget, kan se slik ut ;)
Mvh.KW

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Lite er vel mer betryggende enn å ha sjebnen på sin side. :)

Vi er spente på hvordan dette går, har stor tro på at Destiny klarer dette.

Veldig hyggelig å høre at Bamsemann har det bra også, han slet litt med søvnen i fjor, håper dette har ordnet seg.

Synes det ser ut som om Affa er Bjørn Eidsvåg jeg... det var for så vidt en smule uventet. :eek:

Er han begynt å stjele epler og nå? Det går nedover med gamle helter... ;)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.595
Sted
Holmestrand
Komponenten skrev:
Lite er vel mer betryggende enn å ha sjebnen på sin side. :)

Vi er spente på hvordan dette går, har stor tro på at Destiny klarer dette.

Veldig hyggelig å høre at Bamsemann har det bra også, han slet litt med søvnen i fjor, håper dette har ordnet seg.

Synes det ser ut som om Affa er Bjørn Eidsvåg jeg... det var for så vidt en smule uventet. :eek:

Er han begynt å stjele epler og nå? Det går nedover med gamle helter... ;)
Folk som har nazi-sympatier har vel ikke noe større moralsk dilemma ved å stjele epler? Tror lista ligger på et helt annet nivå der i gården. - helter er de vel heller ikke?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nei helt er vel helst i egne øyne, men når man anser seg for å være en krigshelt er det vel litt under ens verdighet å gå på epleslang kanskje…? Men hva vet jeg… om dette eller sykling..?

Men at Bjørn Eidsvåg skulle være involvert her er jeg ennå ikke kommet over… :eek: :eek:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
xerxes skrev:
Folk som har nazi-sympatier har vel ikke noe større moralsk dilemma ved å stjele epler? Tror lista ligger på et helt annet nivå der i gården. - helter er de vel heller ikke?
Selv nazier, og kanskje spesiellt de, ser nok på det å stjele epler som galt. De var jo på sin mildt sagt forkvaklede måte tilhengere av lov og orden, deres egen lov og orden dog, men likevel!

Helter? Tja,- ?? Har ikke tid til noen langvarig krangel på det området, men det må nok være hevet over tvil at det fantes både modige ridderlige og hederlige mennesker, og helter også, både objektivt, almennmenneskelig vurdert og subjektivt vurdert ut fra Tyske intereser, på den siden av konflikten. På samme måte som det fantes tvilsomme individer på alliert side. Verden er dessverre ikke fullt så sort/hvit som man kunne ønske.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
Nei helt er vel helst i egne øyne, men når man anser seg for å være en krigshelt er det vel litt under ens verdighet å gå på epleslang kanskje…? Men hva vet jeg… om dette eller sykling..?

Men at Bjørn Eidsvåg skulle være involvert her er jeg ennå ikke kommet over… :eek: :eek:
Hei!
Angående epleslang, så kan det vel forholde seg slik at affa mener han fortsatt har rett til epler fra "egen" (men forhenværende) hage ::)
Kanskje han flyttet mot sin vilje og følte seg urettferdig behandlet OG var veldig glad i eplene sine (og anlegget som han ser lengselsfullt etter) ;D
Mvh.KW

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.877
KW skrev:
Kanskje han flyttet mot sin vilje og følte seg urettferdig behandlet OG var veldig glad i eplene sine (og anlegget som han ser lengselsfullt etter) ;D
Mvh.KW
Mener du å tro at Fru Affa har lempet gubben ut av huset? ;D ;D

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
482
Torget vurderinger
1
Mannen er ikke mulig å finne i dette distriktet, nå har jeg søkt med lys og lykte på alle aldershjem, sykehjem og i div andre hjem, men ingen AFFA.....

Jeg spurte til og med selveste nissefar da han for forbi i turbofart på testtur med siste utgave av sleden sin, en 16 sylinders turbomata jetmotor med 1218hk, rødlakkert og sponset av rimihagen.

Tok en grundig titt på nissefars ansikt da mistanken om at AFFA kanskje hadde tatt jobben som nissen sjøl ble ganske stor, men stiller meg tvilende.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Godt forsøk Destiny, synd det ble resultatløst. Vi andre får vel lete litt rundt om vi og, vet jo aldri hvor han kan ha endt opp, spesielt om Pinki har rett... :eek:

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.512
Sted
'
Gi dere nå da!
Om personen er død eller levende, akkurat det kommer på det samme for meg og sikkert mange andre også. Men, han skriver ikke lenger på HFS og det er det kanskje en god grunn til? La nå mannen være i fred, mulig han ikke ønsker noe større oppmerksomhet fra klientellet som skriver her inne. Kanskje han har gått lei av å snakke til kjerringer som lider av fibromyalgi? Hva vet vel jeg?

JanE.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
I den grad jeg savner virtuelle forumister, så lurer jeg mer på hvor og hvorfor den store brucknerianer, cocacoliker og semikolonekviblirist Grace forsvant like ved 3K-merket...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
xerxes skrev:
Selv nazier, og kanskje spesiellt de, ser nok på det å stjele epler som galt. De var jo på sin mildt sagt forkvaklede måte tilhengere av lov og orden, deres egen lov og orden dog, men likevel!

Helter? Tja,- ?? Har ikke tid til noen langvarig krangel på det området, men det må nok være hevet over tvil at det fantes både modige ridderlige og hederlige mennesker, og helter også, både objektivt, almennmenneskelig vurdert og subjektivt vurdert ut fra Tyske intereser, på den siden av konflikten. På samme måte som det fantes tvilsomme individer på alliert side. Verden er dessverre ikke fullt så sort/hvit som man kunne ønske.
Kommer vel an på hvem sine epler det er snakk om.

Bjørn

Z

Zomby_Woof

Gjest
bjornh skrev:
Spiralis skrev:
xerxes skrev:

Kommer vel an på hvem sine epler det er snakk om.

Bjørn
Og Affa skal vite at Mossad kommer og tar eplene tilbake fra barnebarna hans.....

Topp Bunn