Adyton Cordis 1.8

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Ja, du finner sikkert en tråd om det, om ikke skal jeg komme med noe etter hvert, godnatt :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
en engasjerende sak, vil jeg si...

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
18
Med en sånn forsterker i hus brukes vel tiden på musikk lytting og ikke på internett............

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128

Noen med erfaringer med Adyton Cordis 1.8 her?

Rune
Les Lydogbilde sin annmeldelse... (jeg gremmes over å innrømme dette...)
Men den var rimelig spot on! Øh  ::)

Hørte den på ett tidlig prototype stadie "tror det var denne" og den låter jo sinnsvakt dynamisk og ekspansivt! Men ikke slitsomt i det hele tatt!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Les Lydogbilde sin annmeldelse... (jeg gremmes over å innrømme dette...)
Men den var rimelig spot on! Øh  ::)

Hørte den på ett tidlig prototype stadie "tror det var denne" og den låter jo sinnsvakt dynamisk og ekspansivt! Men ikke slitsomt i det hele tatt!
Enig. Litt slitsom sammen med wadia 301, men fantastisk sammen med Wadia 861 og audio physic.

Rune N

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2003
Antall liker
0
Sted
Nedre Eiker
Takker for innspill..

Jeg har hatt DP a1 i 2 år, men savner "spillegleden" jeg får med Ming Da blokkene mine, selv om de har større mangler!

Er Adyton Cordis 1.8 ,hvordan skal jeg si det...mer "musikalsk" enn DPa1?

Har lest L&B sin mening om AC, men hører gjerne fra flere...

Rune

PS.
Det at den ikke var slitsom var betryggende,TweakMan !

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
 Takker for innspill..

Jeg har hatt DP a1 i 2 år, men savner "spillegleden" jeg får med Ming Da blokkene mine, selv om de har større mangler!

Er Adyton Cordis 1.8 ,hvordan skal jeg si det...mer "musikalsk" enn DPa1?

Har lest L&B sin mening om AC, men hører gjerne fra flere...

Rune

PS.
Det at den ikke var slitsom var betryggende,TweakMan !
Har hatt denne selv, den er veldig dynamisk, skikkelig smekk i bassen, men ikke utflytende som feks. Krell, mer kontant, men ikke så dyp. Dybde, bredde og romfølelse, er den nok ikke mer enn rett over middels på i den prisklassen, men den er mer enn god nok. Når det gjelder det største problemet for meg med denne, så avga den noe støy i høyttalerene, denne støyen gjør mye behagelig med lyden og skaper en slags nerve, men den kan være plagsom i lengden, om du liker det helt tyst. Er redd for at om denne støyen fjernes, så forsvinner noe av magien med dem. Cordis 1.8, er heller ikke det mest oppløste trinnnet, men totaltsett, er det et av de beste trinnene jeg har testet. Karen som kjøpte min Adyton Cordis 1.8, mener at den spiller bedre enn 2 stk DPA1 som han også har.

Rune N

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2003
Antall liker
0
Sted
Nedre Eiker
Takk for grei gjennomgang janhella...skal prøve å få den på hjemlån...

mvh Rune

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
  Takk for grei gjennomgang janhella...skal prøve å få den på hjemlån...

mvh Rune
Husk at det er forskjellige utgaver av Cordis 1.8.....

Rune N

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2003
Antall liker
0
Sted
Nedre Eiker
Jeg var ikke klar over det, hvilke utgaver finnes?

Denne yter 2*350 watt, veiledende ca.100000

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0

Jeg var ikke klar over det, hvilke utgaver finnes?

Denne yter 2*350 watt, veiledende ca.100000
De er kontinuerlig under utvikling, og de første utgavene, har en bedre mellomtone, men er ikke så rytmiske og engasjerende. Personlig likte jeg best mellomtonen på de første, men ønsket bassen på de siste, men det var vist vanskelig å kombinere. Sørg for å få med alle de siste oppdateringene, kjøper du de demo brukte på oslohifi, regner jeg med at de er av det eldste slaget.....

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.646
Hva med og oppgradere din DP A1 til A1s for 15 laken Rune?

Smått sensasjonelt at 1 stk. Adyton 1.8 spiller bedre enn 2 stk. DP A1 synes jeg, men men smaken er som baken.
Jepp, jeg har hørt og spilt mang en gang med 2 stk. av samme sorten.
Kan du spesifisere nærmere hva støyen i din Adyton 1.8 besto i Janhella?
Lå det et slør i mellomtonenen, elektronisk sus etc?
Jaha, så Adyton 1.8 ampen er ennå ikke ferdig.
Interessant!

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hva med og oppgradere din DP A1 til A1s for 15 laken Rune?

Smått sensasjonelt at 1 stk. Adyton 1.8 spiller bedre enn 2 stk. DP A1 synes jeg, men men smaken er som baken.
Jepp, jeg har hørt og spilt mang en gang med 2 stk. av samme sorten.
Kan du spesifisere nærmere hva støyen i din Adyton 1.8 besto i Janhella?
Lå det et slør i mellomtonenen, elektronisk sus etc?
Jaha, så Adyton 1.8 ampen er ennå ikke ferdig.
Interessant!
Cordis 1.8 enda ikke ferdig? det er samme prosess som alle produkter går gjennom, produsenter har rett til å endre på produkter uten varsel, står med liten skrift....
Støyen er sus som hørtes klart fra lytteposisjon (2,5-3m avstand) når musikk ikke spilles eller i stille partier i musikken....dette plaget meg såpass mye at jeg gav opp Adyton'en, andre som jeg har pratet med, bryr seg ikke om dette, har hørt test utgave med støyen "fjernet" da forsvant hele magien eller nerven i musikken.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Merkelig. Jeg merket aldri noe støy eller sus med den.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Hvis en har hørbar støy fra et effekttrinn i den prisklassen (eller egentlig uansett) så er det trolig en feil et annet sted, eller en feilproduksjon. Tekniske data på disse er jo gjerne signal/støyforhold på langt over 100dB.

Det høres umiddelbart ut som et jordproblem. Tror ikke dette skyldes forsterkeren.

Mvh
OMF

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hei!
Hvis en har hørbar støy fra et effekttrinn i den prisklassen (eller egentlig uansett) så er det trolig en feil et annet sted, eller en feilproduksjon.  Tekniske data på disse er jo gjerne signal/støyforhold på langt over 100dB.

Det høres umiddelbart ut som et jordproblem. Tror ikke dette skyldes forsterkeren.

Mvh
OMF
Trodde du også  ;D fikk ordnet med alt av jording, til og med egen ekstra jordingsstav i hagen  ;) uten at dette ble ordnet, fikk også testet dette og bekreftet støyen andre steder. Noen av oss, er mer følsomme for slik støy enn andre, jeg er en av dem som må ha den absolutte tystnad....
Fikk forøvrig samme støy hos Oslohifi, dette problemet ble arbeidet med underveis, jeg var trossalt med fra begynnelsen av Adyton Cordis 1.8 og hadde alle versjonene til test. Etterhvert, ble noe av støyen redusert, men mer og mer av magien forsvant i mine ører, selv om siste utgaven fortsatt var veldig bra.

torleif

Medlem
Ble medlem
07.10.2004
Antall liker
0
Hei!
Som eier av den Adytonen som Janhella solgte og eier av 2 DPA1
må jeg få lov å komme med mine erfaringer så langt.
Adytonen spiller bedre enn DPA1 som jeg nevnte for Janhella over telefonen, da er det særlig bassen en legger merke til.
Men mot begge blir det jevnere og jeg kan ikke utpeke noen direkte vinner.
DE spiller utrolig bra.
Støyen som det blir referert til her har jeg ikke lagt merke til.
Jeg har bestilt ett nytt par Forsman Ultima og kommer til å kjøre de to parene med 2 Adytoner og 2DPA1 som skal oppgraderes til
s utgaven.
Som maskinist så har jeg kanskje ikke de superørene som skal til for å skille de små nyansene jeg tror det her er snakk om.
Dersom trådstarter bor i nærheten av Ålesund så kan han ta kontakt. Er hjemme om 14dager.

Mvh
Torleif

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hei!
Som eier av den Adytonen som Janhella solgte og eier av 2 DPA1
må jeg få lov å komme med mine erfaringer så langt.
Adytonen spiller bedre enn DPA1 som jeg nevnte for Janhella over telefonen, da er det særlig bassen en legger merke til.
Men mot begge blir det jevnere og jeg kan ikke utpeke noen direkte vinner.
DE spiller utrolig bra.
Støyen som det blir referert til her har jeg ikke lagt merke til.
Jeg har bestilt ett nytt par Forsman Ultima og kommer til å kjøre de to parene med 2 Adytoner og 2DPA1 som skal oppgraderes til
s utgaven.
Som maskinist så har jeg kanskje ikke de superørene som skal til for å skille de små nyansene jeg tror det her er snakk om.
Dersom trådstarter bor i nærheten av Ålesund så kan han ta kontakt. Er hjemme om 14dager.

Mvh
Torleif
Det er litt av et oppsett du får  ;D
Når det gjelder denne støyen, så er jeg som sagt veldig følsom for slikt...lytteposisjon, er også et clue her, sitter man langt i fra, vil man aldri plages av dette. Jeg sitter relativt tett på og hørte det klart fra 2,5-3m's avstand.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.646
Cordis 1.8 enda ikke ferdig? det er samme prosess som alle produkter går gjennom, produsenter har rett til å endre på produkter uten varsel, står med liten skrift....
Støyen er sus som hørtes klart fra lytteposisjon (2,5-3m avstand) når musikk ikke spilles eller i stille partier i musikken....dette plaget meg såpass mye at jeg gav opp Adyton'en, andre som jeg har pratet med, bryr seg ikke om dette, har hørt test utgave med støyen "fjernet" da forsvant hele magien eller nerven i musikken.
Takker...ehhh..jeg vet om det med liten skrift fra produsentens hånd Janhella. Dog er å si når man brisker seg med en prislapp tett oppunder 100 laken så ville jeg hatt en mer konsistent tilbakemelding fra produsent når "oppgraderinger" implementeres.
Med det mener jeg å si at jeg som kjøper forventer av produsenten at min kostbare forsterker ikke skal være en i en lang serie av prototyper.
Mao. forventer jeg at det du her sier informeres om av produsent samt at "oppgraderinger" blir allment tilgjenglige for alle.

Skjønner hva du mener med grunnstøy som nok har et eller annet å gjøre med nettspenning og strømforsyningen til Adyton 1.8. Bredbånnede forsterkere er relativt kilne om strøm fra uttak ikke er tiff toff. Ikke vet jeg om det gjelder i ditt tilfelle.

Takk for seg!

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
s utgaven.
Forstår jeg rett (4 forsterkere)... Kjøre aktiv deling, med 1 Adyton i bass pr HT, og 1 DP i toppen pr HT?

mvh

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Takker...ehhh..jeg vet om det med liten skrift fra produsentens hånd Janhella. Dog er å si når man brisker seg med en prislapp tett oppunder 100 laken så ville jeg hatt en mer konsistent tilbakemelding fra produsent når "oppgraderinger" implementeres.
Helt enig.....

torleif

Medlem
Ble medlem
07.10.2004
Antall liker
0
Hei!

Nå skal jeg først få oppgradert DPene. Jeg forstår det dit hen at det vil gi et løft i begge ender, så får en lytte seg frem til hva
som fungerer best.
Er jeg heldig får jeg høyttalerene i hus før jeg reiser ut igjen i
midten av Mai.

Mvh
Torleif

Topp Bunn