Advarsel på brukbørsen slettet 19 juni ?

L

Lars.N

Gjest
Hvorfor slettet ? var det ikke noe i den meldingen så gi beskjed moderator det er sikkert mange som har lest den .

Mvh

Lars
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.422
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Vanlig prosedyre: Poster som henger ut (med rette, eller ei) enkeltpersoner med navn, nick og e-mail som bandidos, blir slettet. Helt greit IMO. Andre instanser bør brukes om man føler seg snytt. Mulig at slikt grums kan ordnes "behind the scene" via moderatorer, men i offentligheten hører det helst ikke hjemme (IMO), da man sjelden kjenner alle fakta.
 
L

Lars.N

Gjest
RojohII skrev:
Vanlig prosedyre: Poster som henger ut (med rette, eller ei) enkeltpersoner med navn, nick og e-mail som bandidos, blir slettet. Helt greit IMO. Andre instanser bør brukes.
Hallo våkne opp her er det noe som skurrer , klart du bør får navnet på trykk hvis du gjør noe dumt på sentralen .

( dette er vel ikke duste Norge i et nøtteskall ? ? ) ;D ;D ;D

Mvh

Lars
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.422
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Nja? Jeg leste annonsen, og vet hva jeg kan lete etter. For min del holder det om høvdingen sender en mail til mistenkte for å sjekke ut forholdene - noe jeg tror vil være klokt gitt situasjonen. Vi er alle tjent med en ryddig bruktbørs.
 
C

Cyber

Gjest
Jeg så den og det er fast rutine at slikt skal vi ikke ha på børsen da alle saker har 2 sider. Slike tvister må kunne ordnes uten å henge hverandre ut med annonser på brukten.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
laban skrev:
Hvorfor slettet ?
To grunner:

1. Det var ingen bruktannonse.

2. Reglene/loven er nokså klare, og det er ikke tillatt å henge ut folk (noe som helst sted på HFS) med navn eller identifiserbar informasjon uten en eller annen form for domsavsigelse. Vi har ingen kontroll over hva saken omhandler, og hvis vi tillater å henge ut folk - hvordan skal det ende? Vi har ikke kapasitet til å undersøke alle slike saker, og det er viktige å beskytte de uskyldige fremfor å henge ut de skyldige.

Mvh
Høvdingen
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
laban skrev:
RojohII skrev:
Vanlig prosedyre: Poster som henger ut (med rette, eller ei) enkeltpersoner med navn, nick og e-mail som bandidos, blir slettet. Helt greit IMO. Andre instanser bør brukes.
Hallo våkne opp her er det noe som skurrer , klart du bør får navnet på trykk hvis du gjør noe dumt på sentralen .( dette er vel ikke duste Norge i et nøtteskall ? ? ) ;D ;D ;D

Mvh

Lars
Hvorfor det?
 
L

Lars.N

Gjest
Steinar_Lund skrev:
laban skrev:
RojohII skrev:
Vanlig prosedyre: Poster som henger ut (med rette, eller ei) enkeltpersoner med navn, nick og e-mail som bandidos, blir slettet. Helt greit IMO. Andre instanser bør brukes.
Hallo våkne opp her er det noe som skurrer , klart du bør får navnet på trykk hvis du gjør noe dumt på sentralen .( dette er vel ikke duste Norge i et nøtteskall ? ? ) ;D ;D ;D

Mvh

Lars
Hvorfor det?
Hvorfor fordi miljøet her inne er lite å skulle det vise seg at det var ropt ulv i utide vil saken løse seg uten at noen tar skade av det .

Litt ære har vi vel her i livet :)

Mvh

Lars
 

RP

Medlem
Ble medlem
13.05.2005
Innlegg
44
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Ære,ja det bør selger ha skal han drive butikk!!
Kjøpte for over 3 mnd siden en brukt VPI Typhoon rensemaskin fra en etablert hifibutikk,det skulle følge med renseveske, ekstra støvsuge rør.
Samtidig kjørte denne forretninga en kampanjepakke som jeg slo til på, rensebørste/pick-up rens samt en digital pick-up vekt.
Har fått selve rensemaskinen, men resten uteblir.I begynnelsen unnskyldte selger seg med mye å gjøre og ting blir glemt.Nå tar han ikke telefonen.
Er det ikke greit å opplyse om hvem dette er, slik at ikke andre blir lurt.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
laban skrev:
Steinar_Lund skrev:
laban skrev:
RojohII skrev:
Vanlig prosedyre: Poster som henger ut (med rette, eller ei) enkeltpersoner med navn, nick og e-mail som bandidos, blir slettet. Helt greit IMO. Andre instanser bør brukes.
Hallo våkne opp her er det noe som skurrer , klart du bør får navnet på trykk hvis du gjør noe dumt på sentralen .( dette er vel ikke duste Norge i et nøtteskall ? ? ) ;D ;D ;D

Mvh

Lars
Hvorfor det?
Hvorfor fordi miljøet her inne er lite å skulle det vise seg at det var ropt ulv i utide vil saken løse seg uten at noen tar skade av det .Litt ære har vi vel her i livet :)

Mvh

Lars
Jeg er ikke så sikker på om det stemmer helt. Slike ting har en tendens til å bli hengende ved vekommende, skyldig eller ei. Har vel noe med "ingen røyk uten ild" å gjøre?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
RP skrev:
Ære,ja det bør selger ha skal han drive butikk!!
Kjøpte for over 3 mnd siden en brukt VPI Typhoon rensemaskin fra en etablert hifibutikk,det skulle følge med renseveske, ekstra støvsuge rør.
Samtidig kjørte denne forretninga en kampanjepakke som jeg slo til på, rensebørste/pick-up rens samt en digital pick-up vekt.
Har fått selve rensemaskinen, men resten uteblir.I begynnelsen unnskyldte selger seg med mye å gjøre og ting blir glemt.Nå tar han ikke telefonen.
Er det ikke greit å opplyse om hvem dette er, slik at ikke andre blir lurt.
Hvis vi hypotetisk hadde visst at historien din er 100% sannferdig hadde det vært greit, men hvordan kan vi forsikre oss om det? Selgeren har sikkert en annen forklaring enn deg, og alle saker har 2 sider.

Poenget er at vi kan ikke vite hva som er sant eller ikke, og moderatorene har verken tid eller myndighet til å leke politi. Hvis vi skal hindre at folk som har rent mel i posen ikke blir hengt ut må vi være konsekvente, og når du tenker litt på det så skjønner du sikkert hvorfor det må være slik.

Mvh
Høvdingen
 
L

Lars.N

Gjest
RP skrev:
Ære,ja det bør selger ha skal han drive butikk!!
Kjøpte for over 3 mnd siden en brukt VPI Typhoon rensemaskin fra en etablert hifibutikk,det skulle følge med renseveske, ekstra støvsuge rør.
Samtidig kjørte denne forretninga en kampanjepakke som jeg slo til på, rensebørste/pick-up rens samt en digital pick-up vekt.
Har fått selve rensemaskinen, men resten uteblir.I begynnelsen unnskyldte selger seg med mye å gjøre og ting blir glemt.Nå tar han ikke telefonen.
Er det ikke greit å opplyse om hvem dette er, slik at ikke andre blir lurt.
Helt klart :) useriøse kan pakke sammen .

Mvh

Lars
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
laban skrev:
RP skrev:
Ære,ja det bør selger ha skal han drive butikk!!
Kjøpte for over 3 mnd siden en brukt VPI Typhoon rensemaskin fra en etablert hifibutikk,det skulle følge med renseveske, ekstra støvsuge rør.
Samtidig kjørte denne forretninga en kampanjepakke som jeg slo til på, rensebørste/pick-up rens samt en digital pick-up vekt.
Har fått selve rensemaskinen, men resten uteblir.I begynnelsen unnskyldte selger seg med mye å gjøre og ting blir glemt.Nå tar han ikke telefonen.
Er det ikke greit å opplyse om hvem dette er, slik at ikke andre blir lurt.
Helt klart :) useriøse kan pakke sammen .

Mvh

Lars
Kaster du stein i glasshus?
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
440
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Det finnes en del useriøse selgere men jeg mener der er flere useriøse kjøpere !
 
L

Lars.N

Gjest
Anonym skrev:
laban skrev:
RP skrev:
Ære,ja det bør selger ha skal han drive butikk!!
Kjøpte for over 3 mnd siden en brukt VPI Typhoon rensemaskin fra en etablert hifibutikk,det skulle følge med renseveske, ekstra støvsuge rør.
Samtidig kjørte denne forretninga en kampanjepakke som jeg slo til på, rensebørste/pick-up rens samt en digital pick-up vekt.
Har fått selve rensemaskinen, men resten uteblir.I begynnelsen unnskyldte selger seg med mye å gjøre og ting blir glemt.Nå tar han ikke telefonen.
Er det ikke greit å opplyse om hvem dette er, slik at ikke andre blir lurt.
Helt klart :) useriøse kan pakke sammen .

Mvh

Lars
Kaster du stein i glasshus?
Tok ikke den så treg som jeg er , men litt herding er det vel igjen glasset .
 

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
557
Antall liker
19
hehe godt vi har moderatorer =) det er ikke noe lurt med offentlige svartelister uansett hvordan de lages.

appropo hærding:
 
L

Lars.N

Gjest
kise skrev:
hehe godt vi har moderatorer =) det er ikke noe lurt med offentlige svartelister uansett hvordan de lages.

appropo hærding:
Happy bacon ? ikke sett før ;D

Mvh
 
Topp Bunn