ADVARSEL OM NIGERIASVINDEL FRA MEDLEM ANTONIO

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Fikk denne meldingen som svar på min pickupannonse i dag kl.04.37

Pickuper ønskes kjøpt

Hallo
Jeg er Antonio Chris fra Spania har jeg disse vare for salg, og fortsatt i god stand uten bulk og hvis fortsatt interessert jeg trenger å vite hvor mye du er villig til å tilby + Shiping til dørstokken, er god pris akseptabelt for meg og jeg vil ned den fullstendige hjemmeadresse frakt Takk og håper å høre fra deg snart
email antoniochris42@gmail.com

Hello
I am Antonio Chris from spain i have these item for sale and still in good working condition with no dent and if still interested i will need to know how much you are willing to offer+shiping to your doorstep,good price is acceptable to me and i will ned your complete home address for shipping Thanks and hope to hear from you soon

Her lukter det nigeriasvindel laaaaang vei.;)

Høvdingen har fått beskjed.

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Antall liker
3.768
Torget vurderinger
3
Flott du sier ifra til høvdingen, jeg fikk og den i dag og har fått den tidligere og på andre markedsplasser,

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.640
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Brukernavnet?

EDIT: antonio

Brukeren er nå "Bannet" men det vil muligens komme flere slike henvendelser.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.434
Torget vurderinger
10
Jeg fikk også en henvendelse på en annonse her inne fra vår Antonio i morges. Forøvrig med akkurat samme ordlyd og også litt komisk at kablene han kunne tilby var uten "bulk".

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
42.270
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Samme kar prøvde seg på meg i dag - hadde tydeligvis masse Thorens saker å tilby..................

....jeg sendte et høflig svar om at jeg hadde det jeg trengte.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Svindel på hifisentralen ala Finn.no

Hei!
Har ute annonse etter høytalerstativer i 50cm høyde. Fekk idag kontakt frå ein som var registrert rett før eg fekk PM.
Fekk denne PM:

Hallo
Jeg er Antonio Chris fra Spania har jeg disse vare for salg, og fortsatt i god stand uten bulk og hvis fortsatt interessert jeg trenger å vite hvor mye du er villig til å tilby + Shiping til dørstokken, er god pris akseptabelt for meg og jeg vil ned den fullstendige hjemmeadresse frakt Takk og håper å høre fra deg snart

Hello
I am Antonio Chris from spain i have these item for sale and still in good working condition with no dent and if still interested i will need to know how much you are willing to offer+shiping to your doorstep,good price is acceptable to me and i will ned your complete home address for shipping Thanks and hope to hear from you soon

Ser ut til at det er ala Finn.no sine svindelforsøk der ein etterkvart vil ha banknummer etc`? STår jo ingenting om kva stativ osv han har for salg.

Oddemann

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
fekk den eg og, opna diverre ein tråd om samma temaet... skal slette..

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Jeg gir alltid svar, uansett om det er idiotiske skambud eller forsøk på svindel.
Kanskje jeg er litt naiv... :p

"Hi,

Thaks for the offer, but I think I'll buy one here in Norway. I would't know how to pay you.
Pay in advance? no
Pay when I receive? then you probably say no
And shipping cost would probably be very expensive

best regards,
Rune"

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Dette så nokså suspekt ut, ja.

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Veldig bra jobba! Ser han registrerte seg som medlem i dag og er altså allerede banned.

T

Tittentei

Gjest
En annen ting man skal være obs på, er at kontoene til respektable medlemmer med positiv feedback kan bli hacket. Man bør ringe og snakke med folk hvis det er snakk om dyre ting eller hvis noe skurrer.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Er det ingen mekanisme på plass for å se masseutsendelse av PM's og av nyregistrerte medlemmer?
Det er vanlig at nye medlemmer har en 'karantenetid' før de evt. kan sende mange meldinger, er ingen slike funksjoner på plass her?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.640
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er nok muligheter for dette men om den er tatt i bruk anes ikke. Bare Ugh som kan svare på det :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2
Er det ingen mekanisme på plass for å se masseutsendelse av PM's og av nyregistrerte medlemmer?
Det er vanlig at nye medlemmer har en 'karantenetid' før de evt. kan sende mange meldinger, er ingen slike funksjoner på plass her?
Jo, det er en begrensning, så dette er ikke noen aktuell problemstilling.

Vedkommende det er snakk om i denne tråden ble først bannet, og er nå slettet.

Mvh
Høvdingen

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Poenget mitt var at vedkommende ikke skulle kunnet sende meldinger til flere i første omgang, noe han eller hun gjorde etter det jeg forstår.
Det er ingen spammere som gidder om de må igjennom flere lag karma/captcha/rep osv. før de kan starte :)
At vedkommende blir bannet og slettet etterpå er jo vel og bra selvsagt.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.532
Torget vurderinger
2
Poenget mitt var at vedkommende ikke skulle kunnet sende meldinger til flere i første omgang, noe han eller hun gjorde etter det jeg forstår.
Det er ingen spammere som gidder om de må igjennom flere lag karma/captcha/rep osv. før de kan starte :)
At vedkommende blir bannet og slettet etterpå er jo vel og bra selvsagt.
Nyregistrerte brukere kan sende inntil 3 meldinger av gangen, og jeg tror de aller fleste vil finne dette nokså tungvint hvis de har som mål å sende ut "Masse-utsendelse".

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Ok bra, der fikk jeg svaret jeg etterlyste ;)

Bjørge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2013
Antall liker
29
Sted
Vestfold
jeg hadde en stund tilbake en annonse ute på Ø.K der jeg ville kjøpe en Aragon d2a (har for så vidt den enda)
på mail ble jeg kontaktet av en mann med navn Vicente Llido Romero som hevdet at han bodde i Sverige men var fra Spania, mannen var hyggelig og snakket gebrokkent engelsk (på mail)
han fortalte meg masse unødvendig piss om at han kjørte lastebil osv. og kunne godt kjøre dette fra Sverige og hjem til meg, når han også sa at han kun skulle ha 700 NOK for dacen ferdig tilkjørt og sendte meg et bilde fra Google så skjønte jeg at det var ugler i måsan! hvis noen får noe fra Vicente Llido Romero (han har facebook også) så ikke svar! han er en fant!

Bjørge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2013
Antall liker
29
Sted
Vestfold
han skrev også tilby Aragon + Shiping til dørstokken (samme mann?)

det som var morsomt var at han sa aldri dac eller noe han kalte den bare Aragon :p

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Antonio Banderas

José Antonio Domínguez Banderas

Bandidos

Topp Bunn