ADVARSEL LMC kabler

Status
Stengt for ytterligere svar.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det er to aktører som markedsfører LMC kabler
hadde Høvdingen hatt "BALLS" hadde det vært stilt et ultimatum
det har han ikke gjort....ennå
istedet har disse aktørene gratis reklameplass....stilig :p
mvh
Leif
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
timc skrev:
Sant nok, men når det har gått så lang tid, er det ikke helt enkelt å forsvare, et plutselig drastisk tiltake (synes jeg da)
Det kan så være. Men slik jeg forstår LMC, har hans/Høvdingens forsøk på å stoppe det også pågått en stund. Hvis flere advarsler ikke fører frem, synes jeg ikke sletting av annonser er spesielt drastisk.

Frode
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
kanskje jeg skulle begynne å selge Oblivion sd-brikker? :eek:
mvh
Leif
 
T

timc

Gjest
Frode skrev:
timc skrev:
Sant nok, men når det har gått så lang tid, er det ikke helt enkelt å forsvare, et plutselig drastisk tiltake (synes jeg da)
Det kan så være. Men slik jeg forstår LMC, har hans/Høvdingens forsøk på å stoppe det også pågått en stund. Hvis flere advarsler ikke fører frem, synes jeg ikke sletting av annonser er spesielt drastisk.

Frode
Som sagt. Helt enig, men synes det har dratt så langt ut i tid, at det er vanskelig å se for seg noen grunn til å kutte akkurat NÅ. Jeg mener med andre ord at skulle foten virkelig settes ned, burde det vært gjort for lenge siden.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det er frekt og ganske fantasiløst å selge denne strømledningen under navnet LMC. håper det er gitt så mye pepper i denne tråden at salget svinner hen. annonsene bør fjernes fra bruktbørsen. dette undergraver andre gode ideer fra DIY-miljøet
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
sikkert ingenting,bare at jeg ikke liker slappe IEC kontakter som lett løsner
Powercon har bajonett-lås,kabelavlaster og er en drøm i bruk
IEC er akkurat det motsatte:et mareritt
IMO
Mvh
Leif
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hmmmm
nytt nick:
FETSUND...bransjeaktør selger GRANTECH kontakter
mvh
Leif
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.101
Antall liker
742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
122
og jeg som tenkte patentere LMC varemerket ;D

(J/K Leif!)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
tror det er opptatt av BOBILER ::)
 
J

J.J

Gjest
Kanskje han skal gjør sin egen vri på forsterkere oxo ?? .....

Men det navnet vil jeg ikke skrive her ...... :p ;D
Får være måte på hvor tøff jeg er ;D

Men dere gjetter det nok dere ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
LMC skrev:
sikkert ingenting,bare at jeg ikke liker slappe IEC kontakter som lett løsner
Powercon har bajonett-lås,kabelavlaster og er en drøm i bruk
IEC er akkurat det motsatte:et mareritt
Den kan jeg se, men jeg tror ikke jeg bytter nettbrønn i boksene mine, gitt.

Jeg tenkte egentlig mest på støpselet, jeg.
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
Gruppekjøp

Godt om det ryddes litt opp, slitsomt med de samme "ikke-brukt"-annonsene hele tiden.

Jeg er forøvrig også gjerne med på et gruppekjøp :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
ATT. alle i OVK og Hornalliansen:

Har bestilt 100m., de som vil ha kan bare ta kontakt.

Kanskje den skal hete 2FAT2FLY....

Ellers bruker jeg Neutrik PowerCon støpsler på mine kabler som skal inn i 2 stk. PS Audio P600. PowerCon er suverene og koster ikke idiotpenger. Også suverene høyttalerkontakter/plugger, SpeakCon.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.915
Antall liker
575
LMC skrev:
hmmmm
nytt nick:
FETSUND...bransjeaktør selger GRANTECH kontakter
mvh
Leif
GRAN er vel på HADELAND, men FETSUND var uslåelig!
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.915
Antall liker
575
timc skrev:
Frode skrev:
timc skrev:
Sant nok, men når det har gått så lang tid, er det ikke helt enkelt å forsvare, et plutselig drastisk tiltake (synes jeg da)
Det kan så være. Men slik jeg forstår LMC, har hans/Høvdingens forsøk på å stoppe det også pågått en stund. Hvis flere advarsler ikke fører frem, synes jeg ikke sletting av annonser er spesielt drastisk.

Frode
Som sagt. Helt enig,

men synes det har dratt så langt ut i tid, at det er vanskelig å se for seg noen grunn til å kutte akkurat NÅ. Jeg mener med andre ord at skulle foten virkelig settes ned, burde det vært gjort for lenge siden.
Bedre nå enn aldri
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Dazed skrev:
...
Den kan jeg se, men jeg tror ikke jeg bytter nettbrønn i boksene mine, gitt.

Jeg tenkte egentlig mest på støpselet, jeg.
PowerCon skal ikke brukes som veggstøpsel, kun som apparatkontakt. I det minste så lenge det ikke er snakk om fast installasjon av apparatet. Jeg tror det har å gjøre med at PowerCon 1) har låsing og 2) ikke er beregnet på å bryte strøm (dvs å trekke ut pluggen mens apparatet er påslått).

mvh
KJ
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
det er to aktører som markedsfører LMC kabler
hadde Høvdingen hatt "BALLS" hadde det vært stilt et ultimatum
det har han ikke gjort....ennå
istedet har disse aktørene gratis reklameplass....stilig :p
mvh
Leif
For å være helt ærlig så har jeg ikke tenkt så mye på dette på en god stund. Jeg husker at vi hadde en dialog rundt dette for en stund tilbake, men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan forlange noe som helst i denne saken. Så lenge det ikke forekommer noe ulovlig så kan vel ikke jeg bebreides for at andre bruker LMC navnet. Dette blir jo en sak mellom de aktuelle parter.

Mvh
Høvdingen
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Høvdingen skrev:
Så lenge det ikke forekommer noe ulovlig så kan vel ikke jeg bebreides (...). Dette blir jo en sak mellom de aktuelle parter.
Hm, ny linje fra Høvdingen?

Jeg har full forståelse for irritasjonen i denne saken, men finner allikevel denne endringen i policy gledelig.

totte, smørblid nå!
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
65finger skrev:
Det er frekt og ganske fantasiløst å selge denne strømledningen under navnet LMC. håper det er gitt så mye pepper i denne tråden at salget svinner hen. annonsene bør fjernes fra bruktbørsen. dette undergraver andre gode ideer fra DIY-miljøet
dette utsagnet oppsummerer egentlig det hele ganske greit
du som Høvding har diktatorisk makt og utøver den etter eget forgodtbefinnende,ulovlig eller ikke
dersom noe er usmakelig eller umoralsk trengs ingen andre motiv
at du finner slik opptreden fullt ut akseptabel,åpner jo for en del muligheter......
takk for ikkenoe!
mvh
Leif
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Mange av annonsene har iallfall hatt en underholdningsverdi.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
pengesluk skrev:
ATT. alle i OVK og Hornalliansen:

Har bestilt 100m., de som vil ha kan bare ta kontakt.

Kanskje den skal hete 2FAT2FLY....

Ellers bruker jeg Neutrik PowerCon støpsler på mine kabler som skal inn i 2 stk. PS Audio P600. PowerCon er suverene og koster ikke idiotpenger. Også suverene høyttalerkontakter/plugger, SpeakCon.

kontakt tatt :D
 
J

J.J

Gjest
Canales skrev:
pengesluk skrev:
ATT. alle i OVK og Hornalliansen:

Har bestilt 100m., de som vil ha kan bare ta kontakt.

Kanskje den skal hete 2FAT2FLY....

Ellers bruker jeg Neutrik PowerCon støpsler på mine kabler som skal inn i 2 stk. PS Audio P600. PowerCon er suverene og koster ikke idiotpenger. Også suverene høyttalerkontakter/plugger, SpeakCon.

kontakt tatt :D
Selv om at jeg ikke er hverken er i OVK/Hornarrogansen - så har jeg spurt om det er mulig å få fatt i denne 2FAT2FLY kabelen med ekstra tyngde i .... 8) Kanskje noen feite kontakter og ?? hmm...... ;D
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Høvdingen skrev:
For å være helt ærlig så har jeg ikke tenkt så mye på dette på en god stund. Jeg husker at vi hadde en dialog rundt dette for en stund tilbake, men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan forlange noe som helst i denne saken. Så lenge det ikke forekommer noe ulovlig så kan vel ikke jeg bebreides for at andre bruker LMC navnet. Dette blir jo en sak mellom de aktuelle parter.

Mvh
Høvdingen
Navnet oppstod vel ved at LMC lagde en tråd der han tipset om diy nettkabler. Hvor mye tror du folk gidder å poste hvis de er slik at andre skal tjene penger på ditt navn/arbeid? Hvis folk som LMC slutter å poste fordi de er lei av at andre prøver å sko seg på deres idéer, vil i alle fall sentralen bli et ganske uinteressant nettsted for meg. Som jeg har sagt tidligere, det er ingen menneskerett å få adgang til et nettsted, og det trenger ikke skje noe ulovlig for at du skal kunne hive ut folk.

Frode
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Høvdingen skrev:
LMC skrev:
det er to aktører som markedsfører LMC kabler
hadde Høvdingen hatt "BALLS" hadde det vært stilt et ultimatum
det har han ikke gjort....ennå
istedet har disse aktørene gratis reklameplass....stilig :p
mvh
Leif
For å være helt ærlig så har jeg ikke tenkt så mye på dette på en god stund. Jeg husker at vi hadde en dialog rundt dette for en stund tilbake, men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan forlange noe som helst i denne saken. Så lenge det ikke forekommer noe ulovlig så kan vel ikke jeg bebreides for at andre bruker LMC navnet. Dette blir jo en sak mellom de aktuelle parter.

Mvh
Høvdingen
Hvorfor så unnvikende i denne saken? Du har jo tidligere vist deg som en handlingens mann og kastet ut folk for mindre "ulovligheter" enn det som her avdekkes.

Mvh.
Ketil
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
392
Antall liker
87
Sted
Vestlandet
Hmmmm...
Klarer ikke å finne noen annonser for LMC-kabel jeg?
På brukt-forumet, mener jeg.
???
Mvh.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Jeg har forståelse for saken, men jeg synes tråden fremstilles på en måte som får dette til å se ut som min skyld, og det er også en sak som jeg ikke har hatt i tankene på en lang stund. Jeg har rett og slett ikke tenkt noe på det, og derav har jeg heller ikke gjort noe med det. Jeg tenker at LMC kanskje kunne tatt opp saken igjen ved å sende meg en PM med en liten påminnelse fremfor å dra frem mine mangler på baller.

Jeg ser at enkelte mener at jeg herjer og regjerer etter eget godtbefinnende, men det er ikke helt riktig, og det å drive et forum med tusenvis av brukere som alle har forskjellige meninger er ikke helt enkelt, og jeg har i enkelte tilfeller tatt avgjørelser som ikke alltid er like populære, men la oss holde oss til den aktuelle sak.

Det å si at jeg gjør som jeg vil likevel, så da kan jeg like godt fjerne Janhella og hans annnonser er ikke god argumentasjon, og det håper jeg enkelte ser. Saken kom litt brått på i dag, og den utviklet seg veldig fort. Jeg ser gjerne at vi finner en løsning her, og det beste og enkleste er kanskje om Janhella kan døpe om kabelen.

Vi kan også lage en regel som hindrer brukere i å "stjele" navn på denne måten, og vi kan dermed unngå tilsvarende situasjoner i fremtiden.
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
Hva med å dele det nye fra det brukte, altså la bruktbørsen være til kun til brukt..?

I kjølvannet er det kanskje også mulighet for et 'nyttmarked', blant annet for kabelsnokene?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
HFS3 har en mye større oppdeling mellom private annonser og butikkannonser, og med dagens system så blir det litt mye blanding.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Kanskje den/de ansvarlige kunne byttet navnet på kabelen til "HFS-kabelen". Da blirre nok både fart og handling.

8)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
sist vi tok opp dette, ville du ikke inngripe når JANHELLA nektet
det du derimot gjorde var å kreve at han flagget som bransjeaktør
det er mildt sagt utilbørlig å benytte andres nick i markedsførings/salgsøyemed uten deres tillatelse
JANHELLA utnytter at undertegnede har en viss standing i dette markedet og når jeg innestår for et produkt oppfattes det av endel at dette gir produktet extra cred...det er det han utnytter...bevisst og kynisk som faen!
hvordan hadde høvdingen selv likt at noen markedsførte ikke engang sine egen men andres funn i Høvdingens firmanavn
Høiums DCS-killer kanskje?

DA skulle det blitt månelyst tenker jeg!

derfor mener jeg det er balleløst å være sååå jævlig unnlatende med noe som er såpass graverende, når du pælmer ut folk for langt mere trivielle saker
du som forretningmann burde om noen forstå denne problemstillingen

enten bør han endre navn eller forsvinne
han har ikke engang forsøkt å innhente en tillatelse til bruk av mitt nick
dritfrekt!
avstemming folkens?
mvh
Leif
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.027
Antall liker
533
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
@LMC: Ta det som et kompliment at noe av det beste som finnes av strømkabler til hifi er oppkalt etter deg ;)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.566
Torget vurderinger
10
Hva om alle teppebomber bruktbørsen med:

"Den orginale LMC kabelen, spar penger, gratis oppskrift"

La deg ikke lure av en dyr kopi. I god HFS ånd
deler man broderlig av de virkelig gode DIY tipsene.
Her er oppskriften på den originale LMC kabelen:
- Kabel kjøper du her: ........
- Nylonstrømpe her: ..........
- Kontakter her: ...............

:)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.157
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
den opprinnelige oppskriften ligger vel her inne ennå
mvh
Leif
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn