Adopsjon

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Her i heimen har vi en stadig diskusjon om det å ha egne barn og det og adoptere. Begge er vi enige om at vi vil ha flere enn et barn, og jeg er av den oppfatning av at det er så mange barn i verden som har det jævlig kjipt, og fortjener en større tjangs i livet. Jeg stiller meg derfor veldig åpen til adopsjon, noen andre her som har eller har tenkt og adoptere?

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Har også vært inne på tanken! Fruen studerer medisin og har rett og slett lite lyst til å føde selv etter å ha sett noen fødsler..... :eek:.....Men også tanken på faktisk å kunne hjelpe et barn til et bra liv gjør det fristende.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Er nok for gammel for egen del, men det er slett ikke dumt. Selv om man ikke kan gjøre noe for alle kan man gjøre det man kan for de man kan hjelpe.

Har en kamerat som har adoptert to guter fra Bolivia. Det var litt av ei kvern å komme igjennom, tenker du på det så slutt å tenke og gjør noe, NÅ! Det tar lang tid innen du får et barn, så du risikerer å bli for gammel før du blir godkjent, - for å sette det på spissen.

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Hu jeg bor sammen med er adoptert fra Korea. Vi har en liten jente sammen så adopsjon er ikke noe vi har snakket så mye om, men hvorfor ikke..?

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Har planer om å adoptere ja. Det er helt sikkert. Har mine grunner for å ikke ønske egne barn.

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Har planer om å adoptere ja. Det er helt sikkert. Har mine grunner for å ikke ønske egne barn.
Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha egne barn?
Du velger selvsagt hvor mye du vil ut med.. Litt, alt eller ingenting..

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.843
Torget vurderinger
4
Forsåvidt et interessant tema (og jeg nok selv vurdert adopsjon om livssituasjonen hadde vært rett), men andres adopsjon er ikke så interessant at NRK Dagsrevyen trenger bruke sendetid for å fortelle at Madonna sin utkårede guttunge er ankommet London. Faen ikke rart jeg ikke betaler lisens !!

(beklager digresjonen, måtte bare få det ut)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Adopsjon er flott.

Det er galskap at vi bruker penger på prøverørsbefruktning, samtidig som verden er full av foreldreløse barn.

K

kbwh

Gjest
Jeg har venner som er ville være ganske uenige i dine betraktninger omkring galskapen i prøverørsbefruktning, Zomby.

Adopsjon er flott både for adoptivforeldre og adoptivbarn.

Adoptivbarn som har/får søsken som har biologiske bånd til foreldrene kan få trøbbel sier forskningen (edit: skrevet før jeg så Arves innlegg. Forskningsresultatene er nå publisert for det).

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har også slekt/venner som sliter med å få egne barn,  så dette er ikke noe jeg sier for å være kjip. En fetter har fått to lab-unger. En kusine sliter med å få egne, og vurderer alternativene. Vi hadde en prat om dette så sent som i helga, jeg mener ganske sterkt at adopsjon er den gode løsningen som dekker to behov på en gang.

Jeg kan se muligheter for trøbbel i familier hvor det er både adopterte og 'biologiske' barn sammen. Men hva med barn som vokser opp uten foreldre i det hele tatt?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.749
En kompis kom tilbake fra Kina hvor han hadde diskutert problemstillinger rundt de mange kinesiske barn som blir adoptert til Vesten. Noe overrasket fikk han høre av flere at de betraktet det som en beklagelig, men pragmatisk vinn-vinn situasjon:

De kinesiske barna ville være sikret en bedre materialistisk standard enn med sine biologiske foreldre, mens adoptivforeldrene ville være sikret mer intelligente barn enn med sine biologiske...

Topp Bunn