Så for meg hodetelefoner jeg nå, dette måtte vel vært de ultimate hornhodetelefonene.? ;D65finger skrev:hva med noe mere diskre ;D
Ferguson Hill FHOO1
Fås de i rosa mon tro.?
Så for meg hodetelefoner jeg nå, dette måtte vel vært de ultimate hornhodetelefonene.? ;D65finger skrev:hva med noe mere diskre ;D
Ferguson Hill FHOO1
Som jeg har beskrevet før, så har jeg mindre god erfaring med Avatar, er OBX så ekstremt mye bedre.?Finn Schjøll skrev:av øvrige innspill, har jeg sansen for omf's forslag om avatar obx-r.
ikke hønn, riktignok, men fantastiske høyttalere okkesom - burde vært endestasjon for alle som ikke blir helt koko og kjøper høyttalere til godt over 100k.
jeg er dessverre litt koko. ;D
et par h2 hadde heller ikke vært å forakte, men de er jo like sjeldne som hønetenner.
jeg får liksom ikke helt fot av ouverture-serien til zingali.
men de zingaliene som hc har (eller hadde?) tror jeg svinger bra.
lykke til, kroken.
alltid moro å være på jakt.
misunner deg!![]()
Det er akkurat det som, Arild, fortalte meg i telefon tidligere i dag..kwil skrev:Mulig du er inne på noe her, men jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen tross Focal i mitt hjem. Ville tatt en prat med Arild hos hifi-guiden, etter min erindring var Interlud kanskje den mest vellykkede Osborn konstruksjonen (låt flott i mine ørerer disse). Blir IKKE overrasket om 18w kan drive disse til rimelig godt lydnivå i passe romHCS skrev:Zingali...beste allround av de her med den effekten du oppgir. Accuhorn bør du ha sub til.. Osborn har focal element og er ikke lett å drive... Audio Note E er bra, men den blir vel ikke ille den Snellen du mekker på heller så hvorfor ha to like...
Hva med tannoy om jeg tørr spørre....![]()
mvh
Hellow Mr Adams..Lille_Adam skrev:Også i barlind da, den nydeligste finishen av alle.... *sikle* Uansett, spørs vel om Kroken er mottakelig for noe annet enn horn. Han er jo en svært bestemt mann.... ;DOMF skrev:
ja, det lurer jeg også på.Rotekroken skrev:[Hvorfor i all verden Adam, du som ikke heter Adam.?![]()
Kan du ikke din Øverland da mann?Rotekroken skrev:Hvorfor i all verden Adam, du som ikke heter Adam.?![]()
Har blitt kalt mye verre ting også jeg, så det bekymrer meg ikke så mye. Adam er nå ellers et fint navn synes jeg.Regner med at du har blitt kalt Adam en del ganger.? ;D
Nei akkurat det skal du få meg til å tro.... ;DMen du har vel ganske rett likevel, J, for jeg vet nok hva jeg vil, denna smekre kroppen er ikke mottagelig for hva som helst
To fluer i ett smekk da.Finn Schjøll skrev:ja, det lurer jeg også på.
hvorfor kaller du deg for adam når du ikke heter adam?
Pffft. Her på internettet kaller jeg meg hva jeg vil.
dårlig gjort å lure folk!Lille_Adam skrev:Pffft. Her på internettet kaller jeg meg hva jeg vil.
jaja, det er godt at iallfall noen av oss er ærlige.Lille_Adam skrev:I motsetning til de mange, mange her som opererer under fullt navn mener du? ;D
Dessverre så er det slik at jeg ikke er opptatt av trøkk, jeg er opptatt av å få musikken formiddlet helt rent og uforfalsket fra bunn til topp..HC skrev:Har Zingaliene mine enda jeg, bank i bordet. Overture er ok de men det er de store Zingali modellene (Studio og Home Monitor + de nye Client Name og Twenty series) som det virkelig smaker fugl av etter min mening. Overture blir mer som en god konvensjonell høyttaler. Desverre så koster de store Zingaliene fra AG Uno pris og oppover samt at de er vanskelig å få tak i brukt i NorgeFinn Schjøll skrev:jeg får liksom ikke helt fot av ouverture-serien til zingali.
men de zingaliene som hc har (eller hadde?) tror jeg svinger bra.
lykke til, kroken.
alltid moro å være på jakt.
misunner deg!![]()
Jeg ville ha spart til jeg hadde 35-40K og sett etter følgende på bruktmarkedet:
- AG Uno/Duo
- Tannoy (Prestige serien)
- JBL K2 5500
- Zingali (ikke under 12" horn)
Felles for disse er trøkk, trøkk og atter trøkk
Som nevnt så tror jeg Avatar er veldig kilne på rom, og om så er tilfelle så nytter det ikke for meg å drasse noe slikt i hus..Lille_Adam skrev:Litt vel freskt å avskrive dem etter èn lytt kanskje? Mine egne var plassert til de grader suboptimalt hele tiden mens jeg eide dem, men at lyden var skrudd fast i høyttalerne var i alle fall aldri et problem.
Edit: krever helvetes effekt. ??? Som nevnt før i en annen tråd, jeg solgte mine Avatarer til en fyr som hadde 5W å rutte med og som var svært fornøyd.
Har felt mang en tåre sammen med RF-5 også, det er slettes ikke lett å holde de tilbake når det knyter seg i tårekanalene.!65finger skrev:Impulse H2 får tårene til å renne. Synd det er så få av de. Er svært spent på hva som ender opp i krokens hule
KapteinUfattelig har vel en liten trang til å være litt superhelt til tider.? ;DLille_Adam skrev:Edit: egentlig kunne jeg tenkt meg KapteinUfattelig som nick, men det tenkte jo KapteinUfattelig på først. Han heter vel heller ikke KapteinUfattelig forresten.... Smekk på lanken til ham også da, eller?
Forhandler/Importør av WLM er http://www.base-technology.no/Rotekroken skrev:Det lille jeg har lest og hørt om WLM Diva, det er rett å slett noe som kunne fristet megThumper skrev:Uten å kjenne deg og dine lyd preferanser så godt... Hva med WLM Diva? http://www.wlm-loudspeakers.com/WLMDivaengl.html
En morsom, engasjerende og velspillende ht!
Ellers så sier jeg som Continuo... Hva med Heresy eller Cornwall...
Men de har jeg jo helt glemt opp i alt dette andre, er det noen Norske forhandlere av WLM da.?
Cornwall III eller khorn kommer nok, men må ha en periode som audiofil også, ikke bare Klipsch å rør ;D
Men hva holder du på med for noe greier her da mann?Rotekroken skrev:Jeg har funnet det jeg søker, de heter Impulse H2.!
Ingen annen høyttaler har fått meg til å føle musikken på samme måte, her snakker vi om snørr og tårer selv på ukjent musikk, så jeg kan vedkjenne at H2 er mitt endelige mål.!
La oss bare si at det er omtrent akkurat motsatt av hva jeg opplevde den ene gangen jeg har hørt disse... ;D ;DRotekroken skrev:Etter å ha hørt Living Voice Avatar på et ganske så potent anlegg med en del krefter i ryggen, så har jeg lyst til å si at det ikke falt i smak..OMF skrev:Hei....
Etter en tur hos Kjoenik har jeg lyst til å si Living Voice...
Mvh
OMF
Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til.! :-\
Men helt sikkert ekstremt romavhengig som med mye annet.?
Jeg kunne virkelig høre at lyden kom fra høyttalerene, de skapte ikke en illusjon som tilsier en brøkdel av prisen, så med min magre erfaring så er de enten helvetes vanskelig å få til, eller så handler det veldig mye om smak og behag.?
Hvis du vil ha musikken formiddlet rent og uforfalsket fra bunn til topp så burde du være opptatt av trøkk. Når jeg sier trøkk så mener jeg dog ikke en hel masse formløs bass som omslutter mellomtonen men en evne til å spille på realistisk nivå uten kompresjon. For å få til dette så er det min erfaring at man må ha stort membranareal og hvis man ikke ønsker å kjøpe en grisediger forsterker så er det også en fordel med en følsomhet på 95db+Rotekroken skrev:Dessverre så er det slik at jeg ikke er opptatt av trøkk, jeg er opptatt av å få musikken formiddlet helt rent og uforfalsket fra bunn til topp..
Får du tak i tegninger, skal jeg "slenge sammen" et par, like gode eller bedre enn originalen. (føler meg tøff i dag, men etter å ha bygget Khorn, vil det meste annet blisom bygge klosser ;D )impulse skrev:Jeg må jo si meg enig med deg, Erland. Er det H2 Kjell vil ha, er det vel på sin plass å gjøre alt for å få tak i et sett. (Bare han ikke kommer på døra her med brekkjern og finnlandshette mens vi sover!) Noe sier meg at Kjell er ganske utålmodig om dagen, så det spørs om han har tid til å vente, da... Å finne dem brukt her til lands tror jeg blir vrient, men jeg vet det er solgt noen fler i Sverige. Ellers var de ganske populære i UK, og det er de fremdeles, derfor er de skjeldne. Dukker de opp, går de fort. Jeg fant et par i en butikk i Edinborough, de hadde gått ti minutter etter at de kom inn...for 2000 GBP.
Ellers vet jeg det er mange som ønsker seg tegninger på dem. Og det er noe på gang her. Et av medlemmene på Pinkfishmedia, hvor det finnes et underforum for Impulse, har sagt seg villig til å skru sine egne H2 fra hverandre og publisere tegninger. Han er imidlertid ikke verdens raskeate mann i så henseende, så det tar nok tid...
Jeg kommer i alle fall ikke til å plukke mine egne fra hverandre, det er HELT sikkert. Selv om det er for en god sak..
Og jeg selger dem definitivt ikke. Uansett pris, faktisk.
Av respekt for andres eiendom, vil jeg absolutt ikke gå på deres høytalere hverken med skrutrekker eller brekkjern!Finn Schjøll skrev:h2 skal visstnok være lette å bygge, gitt at man har originale mål å forholde seg til.
sikkert ikke store jobben å plukke impulse (altså vår venn) sine h2 fra hverandre for en kikk, og deretter lappe dem sammen igjen like hel, heller.
Jeg har litt lyst til å prøve noe som ikke alle andre har, før det blir H2 på meg..Erland skrev:Men hva holder du på med for noe greier her da mann?Rotekroken skrev:Jeg har funnet det jeg søker, de heter Impulse H2.!
Ingen annen høyttaler har fått meg til å føle musikken på samme måte, her snakker vi om snørr og tårer selv på ukjent musikk, så jeg kan vedkjenne at H2 er mitt endelige mål.!
Om Impulse H2 er høytaleren i ditt hjerte, så har du to muligheter:
*Finne et par som er til salgs - ikke lett, men alt kan kjøpes (spesielt nå på sommeren rett før ferietid)
*Få tak i tegninger å bygge/få bygget et par kloner (som sikkert kan bli bedre enn originalen).
Å kave rundt etter substitutter i tåka, er ikke en hornmann verdig!
Leter litt etter brukt pga mindre tap den dagen de skal selges igjen, ser også litt på det som er nytt, men import blir det nok ikke noe av, tror jeg ;Dbambadoo skrev:![]()
Disse har jeg trua på.
http://www.loudspeaker-art.com/deco 10.html
Men prisen er kanskje litt i overkant?
Ellers mener jeg at du har listet opp flere interessante kandidater her kroken. Mange fine tips er det også. Tannoy har jo stort utvalg både av nytt og litt eldre.
Jeg hadde vel aldri i verden kommet på natta eller dagen å gjort et brekk hjemme hos deg, gjett hvem som hadde stått på døra her før jeg kom hjemimpulse skrev:Jeg må jo si meg enig med deg, Erland. Er det H2 Kjell vil ha, er det vel på sin plass å gjøre alt for å få tak i et sett. (Bare han ikke kommer på døra her med brekkjern og finnlandshette mens vi sover!) Noe sier meg at Kjell er ganske utålmodig om dagen, så det spørs om han har tid til å vente, da... Å finne dem brukt her til lands tror jeg blir vrient, men jeg vet det er solgt noen fler i Sverige. Ellers var de ganske populære i UK, og det er de fremdeles, derfor er de skjeldne. Dukker de opp, går de fort. Jeg fant et par i en butikk i Edinborough, de hadde gått ti minutter etter at de kom inn...for 2000 GBP.
Ellers vet jeg det er mange som ønsker seg tegninger på dem. Og det er noe på gang her. Et av medlemmene på Pinkfishmedia, hvor det finnes et underforum for Impulse, har sagt seg villig til å skru sine egne H2 fra hverandre og publisere tegninger. Han er imidlertid ikke verdens raskeate mann i så henseende, så det tar nok tid...
Jeg kommer i alle fall ikke til å plukke mine egne fra hverandre, det er HELT sikkert. Selv om det er for en god sak..
Og jeg selger dem definitivt ikke. Uansett pris, faktisk.
Disse søte små står jo og venter på den rette personen hos en forhandler nå.....Rotekroken skrev:Tannoy står høyt på ønskelisten min......
Sogon ja, vi snakker ikke om mer enn 790 tusenlapperRune S skrev:Hifi-Guiden bruker å ha en del spennende saker inne Kjell![]()
Viss du tar turen så bør du lytte til Altec 604-8G viss han har de fortsatt.15" med et horn i senter.Har ikke hørt de selv,men Altec har laget mye kvalitets hifi.
Ellers har jeg hørt noen Osborn høytalere og har hatt Zingali 3S,og 3 utgaver av Audio Note E .
Jeg mener du bør gå for Audio Note Sogon ;D
Ellers bør dere slutte med alt dette skrytet av Impulse H2,folk kan bli i overmåte ledet ut i fristelse til å få hørt/eie de og jeg tror du bør se nøye over innbo forsikringen din igjen Trond!![]()
Det høres mer og mer ut som om du har gjort opp din mening. Men.. ser du for deg at klassen H2 befinner seg i er toppen, eller er det andre ting over som du kommer på? (muligens tannoy til samme pris som en bil...)Rotekroken skrev:H2 fortjener virkelig en plass helt der oppe sammen med...........ehhh......hva i pokker er det som er oppe i klassen til H2 da.??
Jadda, jeg vet veldig godt at de står der de står ;Demotikon skrev:Disse søte små står jo og venter på den rette personen hos en forhandler nå.....Rotekroken skrev:Tannoy står høyt på ønskelisten min......
![]()
Uansett pris, så er H2 det ultimate for min egen del..mteinum skrev:Det høres mer og mer ut som om du har gjort opp din mening. Men.. ser du for deg at klassen H2 befinner seg i er toppen, eller er det andre ting over som du kommer på? (muligens tannoy til samme pris som en bil...)Rotekroken skrev:H2 fortjener virkelig en plass helt der oppe sammen med...........ehhh......hva i pokker er det som er oppe i klassen til H2 da.??
Så billig?Rotekroken skrev:Sogon ja, vi snakker ikke om mer enn 790 tusenlapper
Jeg skryter ikke av annet enn det som virkelig er noe å skryte av, H2 fortjener virkelig en plass helt der oppe sammen med...........ehhh......hva i pokker er det som er oppe i klassen til H2 da.??![]()