Acuhorn, Osborn, Zingali eller Audio Note.?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    hva med noe mere diskre ;D
    Ferguson Hill FHOO1
    Så for meg hodetelefoner jeg nå, dette måtte vel vært de ultimate hornhodetelefonene.? ;D
    Fås de i rosa mon tro.?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Impulse H2 får tårene til å renne. Synd det er så få av de. Er svært spent på hva som ender opp i krokens hule

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Finn Schjøll skrev:
    av øvrige innspill, har jeg sansen for omf's forslag om avatar obx-r.
    ikke hønn, riktignok, men fantastiske høyttalere okkesom - burde vært endestasjon for alle som ikke blir helt koko og kjøper høyttalere til godt over 100k.
    jeg er dessverre litt koko. ;D

et par h2 hadde heller ikke vært å forakte, men de er jo like sjeldne som hønetenner.

jeg får liksom ikke helt fot av ouverture-serien til zingali.
    men de zingaliene som hc har (eller hadde?) tror jeg svinger bra.

lykke til, kroken.
    alltid moro å være på jakt.
    misunner deg! ;)
    Som jeg har beskrevet før, så har jeg mindre god erfaring med Avatar, er OBX så ekstremt mye bedre.?

Gal mann det er du, men det er jo grunnen til at vi er glade i deg ;)
    Du vet at like barn leker best.!

H2 er mitt mål, det har det vært i hvertfall 3 år, med noen nedturer som ikke har falt helt i god smak hos meg, men nå er jeg ikke i tvil lenger, H2 er mitt endelige mål.!
    Kanskje helt til jeg får hørt Mezzo :D
    Det har seg slik at H2 forandrer seg kraftig bare du slipper en fis, ikke bokstavelig talt da, men selv den minste forandring med en kabel eller noe annet, så reagerer de umiddelbart, sårbare kan du kanskje si at de er, men når det sitter så sitter det så til de grader at du er til stede der opptaket ble gjort.!
    Det har skjedd litt av hvert siden sist du var der ;)

Nå har jeg jaktet på CD spiller, vinylsnurrer, pre, effekt og kabler, jeg tenkte egentlig at jeg skulle gi meg der, men helvte heller, jeg måtte ta høyttalerene også ;D
    Veien er nesten like artig som reslutatet, men når jeg er ferdig, så er jeg ferdig.!
    Never say never again.! 8)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    kwil skrev:
    HCS skrev:
    Zingali...beste allround av de her med den effekten du oppgir. Accuhorn bør du ha sub til.. Osborn har focal element og er ikke lett å drive... Audio Note E er bra, men den blir vel ikke ille den Snellen du mekker på heller så hvorfor ha to like...

Hva med tannoy om jeg tørr spørre.... ;)
    Mulig du er inne på noe her, men jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen tross Focal i mitt hjem. Ville tatt en prat med Arild hos hifi-guiden, etter min erindring var Interlud kanskje den mest vellykkede Osborn konstruksjonen (låt flott i mine ørerer disse). Blir IKKE overrasket om 18w kan drive disse til rimelig godt lydnivå i passe rom :)

mvh
    Det er akkurat det som, Arild, fortalte meg i telefon tidligere i dag..
    Etter som jeg skjønte så har han brukt Consonance M500s til å drive Osborn Interlude..
    Men vi er jo mange med forskjellige meninger om det meste, så jeg må uansett høre de før jeg tar sjansen på noe slikt, om han da ikke gir meg 30 dager prøvetid på nye høyttalere.? ::)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Lille_Adam skrev:
    OMF skrev:
    Også i barlind da, den nydeligste finishen av alle.... *sikle* Uansett, spørs vel om Kroken er mottakelig for noe annet enn horn. Han er jo en svært bestemt mann.... ;D
    Hellow Mr Adams..
    Hvorfor i all verden Adam, du som ikke heter Adam.? :eek:
    Regner med at du har blitt kalt Adam en del ganger.? ;D

Jeg har faktisk sagt i fra at jeg ikke skal ha hønn denna gangen..........
    Men jeg skal ha hønn igjen ass, det er bare et sånn mellomstadie for å smake litt på Hi-Fi/Low-Fi igjen, det er så lenge siden jeg har hørt boks-lyd at det er på tide å bli påminnet hvor ille det er over lenger tid, så blir jo gleden desto større når jeg får hønn igjen ;D

Men du har vel ganske rett likevel, J, for jeg vet nok hva jeg vil, denna smekre kroppen er ikke mottagelig for hva som helst :D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Rotekroken skrev:
    [Hvorfor i all verden Adam, du som ikke heter Adam.? :eek:
    ja, det lurer jeg også på.
    hvorfor kaller du deg for adam når du ikke heter adam?
    fy! :mad:

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Rotekroken skrev:
    Hvorfor i all verden Adam, du som ikke heter Adam.? :eek:
    Kan du ikke din Øverland da mann?

Regner med at du har blitt kalt Adam en del ganger.? ;D
    Har blitt kalt mye verre ting også jeg, så det bekymrer meg ikke så mye. Adam er nå ellers et fint navn synes jeg.

Men du har vel ganske rett likevel, J, for jeg vet nok hva jeg vil, denna smekre kroppen er ikke mottagelig for hva som helst
    Nei akkurat det skal du få meg til å tro.... ;D

Finn Schjøll skrev:
    ja, det lurer jeg også på.
    hvorfor kaller du deg for adam når du ikke heter adam?
    To fluer i ett smekk da.

Pffft. Her på internettet kaller jeg meg hva jeg vil.

Edit: egentlig kunne jeg tenkt meg KapteinUfattelig som nick, men det tenkte jo KapteinUfattelig på først. Han heter vel heller ikke KapteinUfattelig forresten.... Smekk på lanken til ham også da, eller?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    I motsetning til de mange, mange her som opererer under fullt navn mener du? ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Lille_Adam skrev:
    I motsetning til de mange, mange her som opererer under fullt navn mener du? ;D
    jaja, det er godt at iallfall noen av oss er ærlige.
    blomstrende hilsen finn.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    ;D Godt å ha et slikt lysende eksempel, ingen tvil om det.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    HC skrev:
    Finn Schjøll skrev:
    jeg får liksom ikke helt fot av ouverture-serien til zingali.
    men de zingaliene som hc har (eller hadde?) tror jeg svinger bra.

lykke til, kroken.
    alltid moro å være på jakt.
    misunner deg! ;)
    Har Zingaliene mine enda jeg, bank i bordet. Overture er ok de men det er de store Zingali modellene (Studio og Home Monitor + de nye Client Name og Twenty series) som det virkelig smaker fugl av etter min mening. Overture blir mer som en god konvensjonell høyttaler. Desverre så koster de store Zingaliene fra AG Uno pris og oppover samt at de er vanskelig å få tak i brukt i Norge

Jeg ville ha spart til jeg hadde 35-40K og sett etter følgende på bruktmarkedet:
    - AG Uno/Duo
    - Tannoy (Prestige serien)
    - JBL K2 5500
    - Zingali (ikke under 12" horn)
    Felles for disse er trøkk, trøkk og atter trøkk
    Dessverre så er det slik at jeg ikke er opptatt av trøkk, jeg er opptatt av å få musikken formiddlet helt rent og uforfalsket fra bunn til topp..

De høyttalerene som har klart det aller best i mine ører, er Snell Type A/Five med sin 18" i enorm kasse, her kan du helt klart og tydelig høre musikken hele veien..
    Så er det Impulse H2 som har en hurtighet som ingen andre høyttalere har der nede, gjenskaper musikken akkurat slik som jeg drømmer om..
    Klipsch RF-5 klarer også å få frem musikken helt nede i kjelleren, men ikke så bra som Snell A/5 eller Impulse H2..
    B&W Matrix 802s3 klarer det ikke helt, men med riktig elektronikk så triller de frem ganske mye musikk i kjelleren de også..
    ProAc Response 2 klarer det frem til de stopper, så om de skal være med som en ekte representant er jeg litt usikker på, men de klarer hvertfall å gjengi musikken på en ekte måte og ikke som basstoner..
    Kommer ikke på flere i farten, men det er sikkert noen til som jeg har glemt..

Ellers så er det lite av ekte og naturtro gjengivelse av de dypeste tonene som jeg har hørt..
    Å "maskere" musikken med bass er ikke meg, jeg vil at høyttalerene skal klare å gjenskape en illusjon der jeg faktisk er til stede og kan høre akkurat hva som skjer hele veien, ikke noe maskering eller Cerwin Vega-effekter av noe slag..
    Jeg er sikkert ganske vanskelig av meg, spesielt i denne prisklassen kan jeg tenke meg, men noen må det vel være som har klart å få det til for en fornuftig penge.?

De årene jeg har hatt Klipsch RF-5, så har jeg hele tiden jobbet for at de skal trille frem mest mulig musikk nedover, ikke bare basstoner..
    Og jeg har fått det til ganske så bra, så hvorfor i all verden jeg solgte dem må du ikke spørre meg om.! :-[
    ixos_76 er en av de som har hørt hva jeg har gjort for å få frem musikken, det var ikke noe som falt helt i smak i hans ører tror jeg, han hadde nok forventet litt mer Klipsch-lyd.?
    Men også da når han var på besøk så fikk jeg frem musikken slik jeg mener den skal gjenskapes, men laaaangt fra det normale Klipsch-fenomenet som alle andre skal ha..
    Har prøvd å si det så mange ganger, at mitt oppsett ikke kan sammenlignes med noe annet oppsett med Klipsch, men jeg tror folket sitter med sin erfaring og tror det er slik det spiller her, men det er faktisk så langt unna sannheten som du kan komme..
    Pr dag så må RF-5 sammenlignes mer mot B&W enn noe annet, men med litt mer fot og engasjemang..
    Skriver dette for at dere alle skal få en viss forståelse for hva jeg leter etter, det er ikke bestandig så lett å skjønne om man ikke har hørt det..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Hva med andre outsidere som Reference 3a eller Royal Device.?
    Hønn er nå hønn så jeg leter litt i de hyllene der også, behøver ikke å være redde for å komme med forslag til hønn liksom :D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Lille_Adam skrev:
    Litt vel freskt å avskrive dem etter èn lytt kanskje? Mine egne var plassert til de grader suboptimalt hele tiden mens jeg eide dem, men at lyden var skrudd fast i høyttalerne var i alle fall aldri et problem.

Edit: krever helvetes effekt. ??? Som nevnt før i en annen tråd, jeg solgte mine Avatarer til en fyr som hadde 5W å rutte med og som var svært fornøyd.
    Som nevnt så tror jeg Avatar er veldig kilne på rom, og om så er tilfelle så nytter det ikke for meg å drasse noe slikt i hus..
    Av alle de høyttalere jeg har hatt, så er det bare Snell E-III og Klipsch RF-5 som virkelig triller frem musikken, masse annet snadder som ikke funker i det heletatt..

50 stk KT-88 watt var ikke akkurat det jeg vil kalle overkill på Avatar, og jeg er ikke akkurat tilhenger av for mye effekt, for det låter alt for hardt å brutalt til å være i nærheten av ekte og naturlig lyd..

Husker vi snakket om akkurat det der på veranda'n i Holmlia mens vi frøs, vi har to vidt forskjellige erfaringer med Avatar, eller 3 om du regner med han som kjøpte dine ;D
    Det er absolutt ikke for å være kranglete eller noe slikt, men det er min erfaring med Avatar..
    Hørte de også med hybrid 70 gamp uten at jeg ble imponert..

Med denne erfaringen jeg sitter med så skal det litt til for å overtale meg til å prøve noe slikt..
    Kanskje la det være med det.?

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    Impulse H2 får tårene til å renne. Synd det er så få av de. Er svært spent på hva som ender opp i krokens hule
    Har felt mang en tåre sammen med RF-5 også, det er slettes ikke lett å holde de tilbake når det knyter seg i tårekanalene.!
    Enda mer flaut er det å være på besøk og du ikke klarer å holde tårene tilbake, slik som det er med H2..
    Eller er det bare slik at det er vi som er overfølsomme, Baard.?

Jeg har en annen outsider som frister meg litt, jeg skal ta en telefon i morgen og høre litt mer med han..
    Om det blir noe slik galskap som jeg tenker på her, så skal det holdes hemmelig helt til de er i hus 8)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Lille_Adam skrev:
    Edit: egentlig kunne jeg tenkt meg KapteinUfattelig som nick, men det tenkte jo KapteinUfattelig på først. Han heter vel heller ikke KapteinUfattelig forresten.... Smekk på lanken til ham også da, eller?
    KapteinUfattelig har vel en liten trang til å være litt superhelt til tider.? ;D
    Men navn som Adam og Finn er liksom ekte navn, heldigvis så har @Joaquin kuttet ut det andre nicket han hadde, ingen visste hvem han var :eek:
    Jeg tenkte som så, hva i helvete er dette for en dust.! Ajere her på HFS som om han visste like mye som @Joaquin liksom, NERD.!!!
    Godt han ikke fikk vite mine tanker om han den gangen ;D

PS: jeg heter heller ikke rotekroken, men det tilnavnet fikk jeg av eksen, det er vel ikke bare tilfeldigheter som gjorde at jeg fikk det tilnavnet :-[

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.461
    Sted
    I Odalens dype skoger ... 🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲
    Rotekroken skrev:
    Thumper skrev:
    Uten å kjenne deg og dine lyd preferanser så godt... Hva med WLM Diva? http://www.wlm-loudspeakers.com/WLMDivaengl.html
    En morsom, engasjerende og velspillende ht!

Ellers så sier jeg som Continuo... Hva med Heresy eller Cornwall...
    Det lille jeg har lest og hørt om WLM Diva, det er rett å slett noe som kunne fristet meg ;)
    Men de har jeg jo helt glemt opp i alt dette andre, er det noen Norske forhandlere av WLM da.?

Cornwall III eller khorn kommer nok, men må ha en periode som audiofil også, ikke bare Klipsch å rør ;D
    Forhandler/Importør av WLM er http://www.base-technology.no/

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Rotekroken skrev:
    Jeg har funnet det jeg søker, de heter Impulse H2.!
    Ingen annen høyttaler har fått meg til å føle musikken på samme måte, her snakker vi om snørr og tårer selv på ukjent musikk, så jeg kan vedkjenne at H2 er mitt endelige mål.!
    Men hva holder du på med for noe greier her da mann?

Om Impulse H2 er høytaleren i ditt hjerte, så har du to muligheter:

*Finne et par som er til salgs - ikke lett, men alt kan kjøpes (spesielt nå på sommeren rett før ferietid)

*Få tak i tegninger å bygge/få bygget et par kloner (som sikkert kan bli bedre enn originalen).

Å kave rundt etter substitutter i tåka, er ikke en hornmann verdig!

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    10.033
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Rotekroken skrev:
    OMF skrev:
    Hei....

Etter en tur hos Kjoenik har jeg lyst til å si Living Voice...

Mvh
    OMF
    Etter å ha hørt Living Voice Avatar på et ganske så potent anlegg med en del krefter i ryggen, så har jeg lyst til å si at det ikke falt i smak..
    Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til.! :-\
    Men helt sikkert ekstremt romavhengig som med mye annet.?
    Jeg kunne virkelig høre at lyden kom fra høyttalerene, de skapte ikke en illusjon som tilsier en brøkdel av prisen, så med min magre erfaring så er de enten helvetes vanskelig å få til, eller så handler det veldig mye om smak og behag.?
    La oss bare si at det er omtrent akkurat motsatt av hva jeg opplevde den ene gangen jeg har hørt disse... ;D ;D

Du kan lese om det her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,19721.0.html

Mvh
    OMF

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    13.604
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    17

Disse har jeg trua på.

http://www.loudspeaker-art.com/deco 10.html

Men prisen er kanskje litt i overkant?

Ellers mener jeg at du har listet opp flere interessante kandidater her kroken. Mange fine tips er det også. Tannoy har jo stort utvalg både av nytt og litt eldre.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg må jo si meg enig med deg, Erland. Er det H2 Kjell vil ha, er det vel på sin plass å gjøre alt for å få tak i et sett. (Bare han ikke kommer på døra her med brekkjern og finnlandshette mens vi sover!) Noe sier meg at Kjell er ganske utålmodig om dagen, så det spørs om han har tid til å vente, da... Å finne dem brukt her til lands tror jeg blir vrient, men jeg vet det er solgt noen fler i Sverige. Ellers var de ganske populære i UK, og det er de fremdeles, derfor er de skjeldne. Dukker de opp, går de fort. Jeg fant et par i en butikk i Edinborough, de hadde gått ti minutter etter at de kom inn...for 2000 GBP.
    Ellers vet jeg det er mange som ønsker seg tegninger på dem. Og det er noe på gang her. Et av medlemmene på Pinkfishmedia, hvor det finnes et underforum for Impulse, har sagt seg villig til å skru sine egne H2 fra hverandre og publisere tegninger. Han er imidlertid ikke verdens raskeate mann i så henseende, så det tar nok tid...

Jeg kommer i alle fall ikke til å plukke mine egne fra hverandre, det er HELT sikkert. Selv om det er for en god sak.. :D
    Og jeg selger dem definitivt ikke. Uansett pris, faktisk.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.583
    Torget vurderinger
    18
    Rotekroken skrev:
    Dessverre så er det slik at jeg ikke er opptatt av trøkk, jeg er opptatt av å få musikken formiddlet helt rent og uforfalsket fra bunn til topp..
    Hvis du vil ha musikken formiddlet rent og uforfalsket fra bunn til topp så burde du være opptatt av trøkk. Når jeg sier trøkk så mener jeg dog ikke en hel masse formløs bass som omslutter mellomtonen men en evne til å spille på realistisk nivå uten kompresjon. For å få til dette så er det min erfaring at man må ha stort membranareal og hvis man ikke ønsker å kjøpe en grisediger forsterker så er det også en fordel med en følsomhet på 95db+
    Min erfaring er at store elementer gir renest og raskest bass og mest 'live' feeling.

Hvis du liker Osborne så vil jeg også anbefale JM-Lab Mezzo Utopia, en skikkelig god høyttaler som kan kjøpes for rundt 30K brukt. Da må du i midlertid skaffe deg større forsterkere.

Jeg er ellers enig med andre her som sier at hvis Impulse H2 er målet så hadde jeg forsøkt meg på å få tak i et par.

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    impulse skrev:
    Jeg må jo si meg enig med deg, Erland. Er det H2 Kjell vil ha, er det vel på sin plass å gjøre alt for å få tak i et sett. (Bare han ikke kommer på døra her med brekkjern og finnlandshette mens vi sover!) Noe sier meg at Kjell er ganske utålmodig om dagen, så det spørs om han har tid til å vente, da... Å finne dem brukt her til lands tror jeg blir vrient, men jeg vet det er solgt noen fler i Sverige. Ellers var de ganske populære i UK, og det er de fremdeles, derfor er de skjeldne. Dukker de opp, går de fort. Jeg fant et par i en butikk i Edinborough, de hadde gått ti minutter etter at de kom inn...for 2000 GBP.
    Ellers vet jeg det er mange som ønsker seg tegninger på dem. Og det er noe på gang her. Et av medlemmene på Pinkfishmedia, hvor det finnes et underforum for Impulse, har sagt seg villig til å skru sine egne H2 fra hverandre og publisere tegninger. Han er imidlertid ikke verdens raskeate mann i så henseende, så det tar nok tid...

Jeg kommer i alle fall ikke til å plukke mine egne fra hverandre, det er HELT sikkert. Selv om det er for en god sak.. :D
    Får du tak i tegninger, skal jeg "slenge sammen" et par, like gode eller bedre enn originalen. (føler meg tøff i dag, men etter å ha bygget Khorn, vil det meste annet blisom bygge klosser ;D )

Har ikke plass til dem, så de vil bli solgt. (H2'ene altså - Khorna mine fårru aldri ;))

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    h2 skal visstnok være lette å bygge, gitt at man har originale mål å forholde seg til.
    sikkert ikke store jobben å plukke impulse (altså vår venn) sine h2 fra hverandre for en kikk, og deretter lappe dem sammen igjen like hel, heller.

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Finn Schjøll skrev:
    h2 skal visstnok være lette å bygge, gitt at man har originale mål å forholde seg til.
    sikkert ikke store jobben å plukke impulse (altså vår venn) sine h2 fra hverandre for en kikk, og deretter lappe dem sammen igjen like hel, heller.
    Av respekt for andres eiendom, vil jeg absolutt ikke gå på deres høytalere hverken med skrutrekker eller brekkjern!

Det må da finnes tegninger der ute et sted?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    33.056
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I nattes mulm & mørke skal jeg få jekket inn et par Mundorf AMT med dertil tilhørende filterkladeiser i impulses H2 før de gamle Focalene sprekker. Det blir saker!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehe... Tror det blir mye lusking i hagen vår i nattens mulm og mørke framover! Ellers hadde nok en AMT fungert ypperlig i H2, ja...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    11
    Hifi-Guiden bruker å ha en del spennende saker inne Kjell ;)
    Viss du tar turen så bør du lytte til Altec 604-8G viss han har de fortsatt.15" med et horn i senter.Har ikke hørt de selv,men Altec har laget mye kvalitets hifi.
    Ellers har jeg hørt noen Osborn høytalere og har hatt Zingali 3S,og 3 utgaver av Audio Note E .
    Jeg mener du bør gå for Audio Note Sogon ;D

Ellers bør dere slutte med alt dette skrytet av Impulse H2,folk kan bli i overmåte ledet ut i fristelse til å få hørt/eie de og jeg tror du bør se nøye over innbo forsikringen din igjen Trond! :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har en veldig god innboforsikring, Rune. Heldigvis! ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Erland skrev:
    Rotekroken skrev:
    Jeg har funnet det jeg søker, de heter Impulse H2.!
    Ingen annen høyttaler har fått meg til å føle musikken på samme måte, her snakker vi om snørr og tårer selv på ukjent musikk, så jeg kan vedkjenne at H2 er mitt endelige mål.!
    Men hva holder du på med for noe greier her da mann?

Om Impulse H2 er høytaleren i ditt hjerte, så har du to muligheter:

*Finne et par som er til salgs - ikke lett, men alt kan kjøpes (spesielt nå på sommeren rett før ferietid)

*Få tak i tegninger å bygge/få bygget et par kloner (som sikkert kan bli bedre enn originalen).

Å kave rundt etter substitutter i tåka, er ikke en hornmann verdig!
    Jeg har litt lyst til å prøve noe som ikke alle andre har, før det blir H2 på meg..
    H2 er det endelige målet, enten originale eller DIY..
    Men så var det å få tak i alt man trenger til en H2 DIY da, det er jo like enkelt som å få tak i originale H2 :-[

De siste årene så har jeg innimellom lett etter H2 i hele verden, surfet litt etter DIY tegninger og vært litt aktiv, har også vært nære på å dra til England for å hente ett sett, men jeg var litt for treg på avtrekkeren, de var solgt par timer etter at annonsen ble lagt ut.! :eek:

Det er masse godis rundt omkring i den store verden som er i aller høyeste klasse, som vi her på berget ikke har filla peil på hva er, så jeg er sikker på at det ikke bare er det som er pop her på berget som virkelig er bra.!
    Høyttalerene er aldri bedre enn rommet de står i, så må man sørge for at de har gode partnere som triller frem musikken..
    Har du optimale forhold på begge punkter, så kan selv rimelige og/eller gamle høyttalere virkelig trille frem musikk..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    bambadoo skrev:

Disse har jeg trua på.

http://www.loudspeaker-art.com/deco 10.html

Men prisen er kanskje litt i overkant?

Ellers mener jeg at du har listet opp flere interessante kandidater her kroken. Mange fine tips er det også. Tannoy har jo stort utvalg både av nytt og litt eldre.
    Leter litt etter brukt pga mindre tap den dagen de skal selges igjen, ser også litt på det som er nytt, men import blir det nok ikke noe av, tror jeg ;D

Noen som kjenner Tannoy D-700 da.?
    Tannoy står høyt på ønskelisten min, den dagen jeg vinner i Lotto så kan dere se dette synet i Oslo området 8)

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:

Jeg hadde vel aldri i verden kommet på natta eller dagen å gjort et brekk hjemme hos deg, gjett hvem som hadde stått på døra her før jeg kom hjem :eek:
    ALLE vet jo hvem det hadde vært ;D

Mine tanker er å vente til det dukker opp originale H2 eller om det blir mulig å lage DIY en gang i fremtiden, jeg er ikke så desperat at jeg går skoa av meg, på noen måte ;)
    Dessuten har jeg jo fått noen timer med H2, det blir garantert ikke de siste ;D

H2 er drømmen og de skal realiseres en eller annen gang, men frem til H2 kommer i hus så blir det noe annet, kanskje noe outsidere.?
    Lar meg føre litt med vinden, men jeg hopper ikke på første og beste ;)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.047
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:
    Tannoy står høyt på ønskelisten min......
    Disse søte små står jo og venter på den rette personen hos en forhandler nå..... ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Rune S skrev:
    Hifi-Guiden bruker å ha en del spennende saker inne Kjell ;)
    Viss du tar turen så bør du lytte til Altec 604-8G viss han har de fortsatt.15" med et horn i senter.Har ikke hørt de selv,men Altec har laget mye kvalitets hifi.
    Ellers har jeg hørt noen Osborn høytalere og har hatt Zingali 3S,og 3 utgaver av Audio Note E .
    Jeg mener du bør gå for Audio Note Sogon ;D

Ellers bør dere slutte med alt dette skrytet av Impulse H2,folk kan bli i overmåte ledet ut i fristelse til å få hørt/eie de og jeg tror du bør se nøye over innbo forsikringen din igjen Trond! :D
    Sogon ja, vi snakker ikke om mer enn 790 tusenlapper :D

Jeg skryter ikke av annet enn det som virkelig er noe å skryte av, H2 fortjener virkelig en plass helt der oppe sammen med...........ehhh......hva i pokker er det som er oppe i klassen til H2 da.?? :eek:

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:
    H2 fortjener virkelig en plass helt der oppe sammen med...........ehhh......hva i pokker er det som er oppe i klassen til H2 da.??
    Det høres mer og mer ut som om du har gjort opp din mening. Men.. ser du for deg at klassen H2 befinner seg i er toppen, eller er det andre ting over som du kommer på? (muligens tannoy til samme pris som en bil...)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    emotikon skrev:
    Rotekroken skrev:
    Tannoy står høyt på ønskelisten min......
    Disse søte små står jo og venter på den rette personen hos en forhandler nå..... ;)

Jadda, jeg vet veldig godt at de står der de står ;D
    Men vet at prisen er ca dobbelt av mitt budsjett, så det får bare forbli en våt drøm :p

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    mteinum skrev:
    Rotekroken skrev:
    H2 fortjener virkelig en plass helt der oppe sammen med...........ehhh......hva i pokker er det som er oppe i klassen til H2 da.??
    Det høres mer og mer ut som om du har gjort opp din mening. Men.. ser du for deg at klassen H2 befinner seg i er toppen, eller er det andre ting over som du kommer på? (muligens tannoy til samme pris som en bil...)
    Uansett pris, så er H2 det ultimate for min egen del..
    Jeg har aldri noen gang kommet nærmere musikken enn via H2..
    Det er masse med H2 som jeg kunne ha fortalt om, men jeg tror ikke folket her vet hva det vil si, de vil nok bare danne seg "bilder" og ha en viss forståelse for hva de gjør, men du skjønner ikke hva H2 gjør med musikken før du har opplevd det..

La meg si det slik, om jeg hadde eid B&W Nautilus eller Diamond 800, 801 eller 802, så hadde jeg byttet likt mot et par H2.!
    Ingen av de er i nærheten å komme så nær musikken som H2, ikke med det som klubben klarer å trille frem av elektronikk og kabler på dem hvertfall, mulig noen andre med annen elektronikk er i nærheten.?
    De aller fleste har hørt de B&W modellene, så jeg syns det var greit å bruke de som referanse opp mot H2..

Siden jeg aldri noen gang har hørt mer musikk, og da snakker jeg om virkelig å være til stede der opptaket ble gjort, enn med H2, så er nok Impulse H2 referansen min på alle måter..
    I mine ører er det et godt stykke ned til andreplassen..
    Men jeg ser jo hvor mer ærlig jeg er i mine uttalelser ang H2, jo mer blest skaper jeg om de høyttalerene.!
    Så jeg minimerer sjansene for å få tak i et sett for hvert innlegg, så jeg tror jeg skal holde kjeft om H2 heretter 8)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    h2 får du nok tak i før eller senere.
    i uk dukker de stadig vekk opp på børsene.
    som regel i prisklassen £900-1300, avhengig av stand.
    bare tilby selgeren et par 100 pund ekstra for "handling/packing", samt frakt, så går det i boks.

men selvbygg er nok best, hvis du får tak i tegninger og kan få hjelp av nevenyttige medaudiofile.
    da kan du også justere på de svakhetene som originalen har.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    11
    Rotekroken skrev:
    Sogon ja, vi snakker ikke om mer enn 790 tusenlapper :D

Jeg skryter ikke av annet enn det som virkelig er noe å skryte av, H2 fortjener virkelig en plass helt der oppe sammen med...........ehhh......hva i pokker er det som er oppe i klassen til H2 da.?? :eek:
    Så billig? :eek: ;D I Dannmark står de i 900 lusetapper hos Audio Consult 8)

Alt skrytet har gjort at jeg har veldig lyst å høre desse H2ene,og problemet er at jeg kan bli for fristet til å begynne på igjen ;)

Seriøst,så liker jo jeg godt Audio Note E da,men i likhet med alt annet så er de vel ikke perfekt de heller.Kan godt forstå de som eventuellt oppfatter de som litt "snille" i lengden,men de kan forandre temmelig mye preg alt etter hva utstyr man forer de med,rommet,plassering og så er ikke AN E nødvendigvis det samme som AN E ;) .AN E/D låter ikke det samme som AN E SE ,kit 03 låter annerledes enn kit 04 osv.
    Noenlunde kvadratiske rom opptil 25-30m2,og med 2 gode hjørner de kan plasseres i, så er AN E generelt sett en av de mest komplette høytalere jeg har hørt uansett pris.Gulv og vegger bør heller ikke vere for myke for da vil nok de stjele en del av bassenergien eller den kan bli litt for svulmende.
    Du bor vel ikke så langt unna Upgrade gutta så du har vel en sjanse å lytte litt der viss du ikke allerede har vert der.

Lykke til!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn