hei
Er det ingen som har tenkt tanken at høytalerene muligens kan vere feil plassert?Hadde lenge det jeg vil kalle ordinær lyd,noe som jeg opplever som normal lyd hos de fleste audiophile.Når jeg ser bilder fra lytterommet til en del journalister er det da ikke alle som har lytterom som et studio.De fleste høytalere er da også apekister,og opptimale arbeidsbetingelser ser det ut til at de får unde testen,som de fleste av oss kikker litt på når vi vil ha oss noe nytt.De fleste råd og inspirasjon kommer vel også fra journalistene?,og noe må de vel ha lært seg etter å ha drevet med denne hobbyen i 40-50 år.Og dersom de ikke kan det de holder på med ,hvorfor bruke penger på HiFi+,Stereophile,HiFi News og TAS?.Det tok laaaang tid før jeg fikk lyden noenlude som beskrevet i div.annmeldeser.1.5cm vekk fra der de står nå,og hele holografien kolapser.Med de forige høytalerene var det opptimale 1,5cm. lenger ut.Har ikke en opptimal oppstilling selv,men mener jeg får det opptimale ut av høytalerene gitt de arbeidsbetingelser de har.Dvs.et lydbilde som strekker seg fra gulv til tak og fra vegg til vegg,når innspillingen tilater det.Nå må det og sies at holografien har krympet hos meg,noe som kan tilskrives ny elektronikk,møblering etc.så nå bruker jeg tid på å finne ut hvordan gå tilbake til et møbel som kona ikke lenger vil ha i hus.(en stereobenk)