"Across the Universe"!!!!!

K

KindOfBlue

Gjest
I går kveld satt vi og så "Across the Universe" en film fra 2007 som hadde gått oss hus forbi. Og siden de forsamlede representerte potensielle kinogjengere fra 20-50 år, med bred musikkinteresse og en forkjærlighet for Beatles, så er det et mysterium.
Filmen hadde premiere i desember i Norge. Kan ikke se at den har vært nevnt her på forumet.

Tenk Hair og Moulin Rouge. En vidunderlig beskrivelse av ungdomsskjebner, med episk tilsnitt og vanvitting billedfantasi, lydsatt med Beatles-sanger som driver handlingen, fremført av ungdommene - dog fullstendig tro mot originalene. Historien begynner i Liverpool, og fortsetter i USA, på slutten av 60-tallet. I USA ble filmen dårlig mottatt fordi den ble oppfattet som kritikk mot USAs krigføring i Irak (Vietnam-motivet er sentralt.)

Men dette var simpelthen fabelaktig. Vi så den nærmest to ganger, i det vi gikk tilbake og kikket på så og si alle scenene en gang til. Vidunderlig lydkvalitet. Bono og Joe Cocker fremfører to av sangene - godt over 20 kjente Beatles-sanger i filmen.Anbefales!
http://www.amazon.com/Across-Universe-Two-Disc-Special-Rachel/dp/B000ZLFALI

Merkelig at jeg ikke den med meg på kino - anmelderne var jo ekstatiske:
6 - "Jeg skal se den sju ganger til. Minst!" -NRK P3
5 - "Dristig og gnistrende" -Aftenposten
5 - "Fremragende Beatles-musikal" -Dagsavisen

Her er noen stills fra filmen:

Vedlegg

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Har sett den, ja, men jeg er redd jeg ikke deler din entusiasme. Virket på meg som historien bare var basert på løst tankespinn rundt ting som muligens kunne skjedd. Men bevares, god underholdning var det.

K

KindOfBlue

Gjest
Hei jowil - joda, smak vil variere. Jeg hadde én innom i går som mente at Manu Katchés Playground var kjedelig ...

Ser på Filmweb at den falt i smak hos anmelderne da den gikk på kino - men det behøver ikke bety noe:
http://www.filmweb.no/kino/article146685.ece

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Prøvde akkurat å bestille den på cdon, men det ser ut som det er en måned til den gis ut på dvd enda. Kommer til å kjøpe den, så jeg håper det er et godt tips ;)

K

KindOfBlue

Gjest
Tror Amazon.com har DVD'en inne - der vi fikk vår. Og skulle du angre kjøper jeg DVD'en av deg. He-he! Flere av dem som var her som skulle kjøpe sin egen.

Topp Bunn