Achromat til Technics SL1200G

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Hei, vurderer en slik matte til min SL1200G, men sliter med å finne leverandør. Finnes det en norsk leverandør av disse mattene? Prøvde bestille fra FF direkte, men det var ikke mulig å sende til min adresse. Koronatiltak kanskje?

Er det noen som har erfaring med denne matta på SL1200?

Hilsen Hallgeir
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Hei,
Ja, jeg bruker det på min 1200G. Hvis du leter i Technics SL 1200 -tråden er det en del argumenter for og imot.

Etter at Mala Audio slutten å føre merket inn er jeg usikker på om de finnes for salg i Norge.
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
127
Sted
Trondheim
Hei,
Ja, jeg bruker det på min 1200G. Hvis du leter i Technics SL 1200 -tråden er det en del argumenter for og imot.

Etter at Mala Audio slutten å føre merket inn er jeg usikker på om de finnes for salg i Norge.
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
127
Sted
Trondheim
Har testet ei slik matte på min 1210gr. Foretrekker skinnmatta fra project fremfor achromat og den originale gummimatte. Min brukes ikke så du kan få teste den hvis du vil.
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Har testet ei slik matte på min 1210gr. Foretrekker skinnmatta fra project fremfor achromat og den originale gummimatte. Min brukes ikke så du kan få teste den hvis du vil.
Jøss det var veldig hygglig tilbud:) Ja jeg vil gjerne teste om det er greit for deg. Du holder ikke tilfeldigvis til i nærheten av Oslo?
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Hei,
Ja, jeg bruker det på min 1200G. Hvis du leter i Technics SL 1200 -tråden er det en del argumenter for og imot.

Etter at Mala Audio slutten å føre merket inn er jeg usikker på om de finnes for salg i Norge.
Ja ser det er problemer med skeive matter, lite friksjon o.l. Men ser også andre som er veldig fornøyde. Hvordan opplever du din Achromat ift. gummimatta?
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
127
Sted
Trondheim
Jøss det var veldig hygglig tilbud:) Ja jeg vil gjerne teste om det er greit for deg. Du holder ikke tilfeldigvis til i nærheten av Oslo?
Hei! Nei bor i Trondheim,men kan sende den over helga. Send mæ en pm så ordner vi det.
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
127
Sted
Trondheim
Ja ser det er problemer med skeive matter, lite friksjon o.l. Men ser også andre som er veldig fornøyde. Hvordan opplever du din Achromat ift. gummimatta?
Du setter fingeren på det negative der. Var litt tilfeldig at jeg prøvde den skinnmatta til project men har prøvd en del frem og tilbake med både achromat og den orginale gummimatta flere ganger. Musikken svinger bedre med skinnmatta i mitt anlegg ihvertfall.
 

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
Min SL1200G spinner med en Boston Audio Mat og det var en aldri så liten aha opplevelse på denne spilleren.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.027
Antall liker
7.629
Sted
Oslo
Har selv SL1500C ( omtrent en 1200 uten discogimmics) og er veldig fornøyd med min achromat.
Opplevd opplevelse mye bedre enn standard gummi.
Kan kjøpes via England pris ca 70 £
Min er oransje, og jeg syns det ser tøft ut
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Har selv SL1500C ( omtrent en 1200 uten discogimmics) og er veldig fornøyd med min achromat.
Opplevd opplevelse mye bedre enn standard gummi.
Kan kjøpes via England pris ca 70 £
Min er oransje, og jeg syns det ser tøft ut
Takk for tilbakemelding. Er det SL1200 versjonen du bruker? Enig i at en farget matte ser kult ut.
Hvordan opplever du den ift. lite friksjon mot underlaget, og er den flat?
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.027
Antall liker
7.629
Sted
Oslo
Takk for tilbakemelding. Er det SL1200 versjonen du bruker? Enig i at en farget matte ser kult ut.
Hvordan opplever du den ift. lite friksjon mot underlaget, og er den flat?
Jeg bruker standard 5mm versjonen, virker flat som en pannekake.
Kommer m dobbeltsidig tape pads til undersiden.
Av og til med Michell clamp, men veit ikke om jeg hører forskjell.
Burde sikkert justert VTA, men Orto 2m er ikke så kilen
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Ja ser det er problemer med skeive matter, lite friksjon o.l. Men ser også andre som er veldig fornøyde. Hvordan opplever du din Achromat ift. gummimatta?
Jeg bruker 5mm 1200- Achromat daglig og har ikke opplevd noen problemer. Jeg bruker i tillegg en clamp, så mulig den holder plata litt nede. 1200-versjonen er unødvendig på 1200G, men det var jeg ikke klar over da jeg bestilte fra Mala, og siden den fungerer har jeg beholdt den. Jeg synes lyden er fyldigere med Achromat 5mm vs. gummimatta uten at detaljene blir dårligere. Litt mere kjøtt på beinet hvis jeg kan si det slik. Dette opplevde jeg når jeg brukte en Soundsmith Boheme PU. Akkurat nå bruker jeg en Ortofon Concorde Centery LTD PU, så jeg kan teste dette på nytt (mulig Concorde er så robust at den ikke bryr seg så mye om matta).

Jeg har også Achromat 3 mm uten at jeg synes den ga samme effekt. Prøvde også Blue Horizon Promat uten at den ga meg noe særlig. Uansett tror jeg dette fort ender opp i en smaksak, så du må vel egentlig bare prøve selv. Heldigvis er ikke disse mattene like dyre som kabler :)
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Min SL1200G spinner med en Boston Audio Mat og det var en aldri så liten aha opplevelse på denne spilleren.
Hvordan vil du si den låter da? Har du testet Achromat også?
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Jeg bruker 5mm 1200- Achromat daglig og har ikke opplevd noen problemer. Jeg bruker i tillegg en clamp, så mulig den holder plata litt nede. 1200-versjonen er unødvendig på 1200G, men det var jeg ikke klar over da jeg bestilte fra Mala, og siden den fungerer har jeg beholdt den. Jeg synes lyden er fyldigere med Achromat 5mm vs. gummimatta uten at detaljene blir dårligere. Litt mere kjøtt på beinet hvis jeg kan si det slik. Dette opplevde jeg når jeg brukte en Soundsmith Boheme PU. Akkurat nå bruker jeg en Ortofon Concorde Centery LTD PU, så jeg kan teste dette på nytt (mulig Concorde er så robust at den ikke bryr seg så mye om matta).

Jeg har også Achromat 3 mm uten at jeg synes den ga samme effekt. Prøvde også Blue Horizon Promat uten at den ga meg noe særlig. Uansett tror jeg dette fort ender opp i en smaksak, så du må vel egentlig bare prøve selv. Heldigvis er ikke disse mattene like dyre som kabler :)
Spennende. Fikk Achromat i posten i går fra sims, og det var en soleklar forbedring på alle parametere hjemme hos meg også. Bass, mellomtone, plassering i lydbildet, stemmer, og ikke minst driv i musikken! Har også en Blue Horizon som jeg kjøpte på en messe på Oslo Hifi Center, men synes ikke denne er noe forbedring ift. gummimatta. En forandring absolutt, men ikke bedre. Uansett er jeg nå en lykkelig eier av en 5mm Achromat:D
 

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
Hvordan vil du si den låter da? Har du testet Achromat også?
Ikke prøvd achromat, men vil si at Boston matten som er laget i rent Carbon låter mye mer dødt og resonansfritt ifht original matten.
 
Topp Bunn