Accuphase

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Hej,

Jeg er blevet forelsket i Accuphase, og har besluttet at jeg vil have noget udstyr af dette mærke.

Men hvilke højttalere skal jeg så vælge.

Jer med Accuphase:

Hvilke højttalere bruger I til jeres Accuphase?

K

kbwh

Gjest
Timbre på Euphonia Audioforum liker godt å kombinere Accuphase med Sonus faber:

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Antall liker
7
Hvilken Accuphase er det du har vurdert?. Jm Lab spiller meget godt med Accuphase, kjøp først forsterker og prøv ut de høyttalerene du kan tenke deg for å få best match.
Helge

U

utgatt60135

Gjest
Sonus Faber vil "forsterke" Accuphase klangen (for mye?), ProAc tror jeg du får akkurat passe mye(?) mens Focal vil utligne litt. I Think...
Vil du gå bra lang i den retningen kan kanskje Spendor være noe å tenke på også.

Men som sagt, er du sikker i din sak på forsterkervalg så kjøp den først og test noen merker hjemme om du kan (og en av dem bør være ProAc  ;)).

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Antall liker
2
Brian,

Gjør som Helge sier, kjøp Amp først, deretter HT.

Jeg bruker A-45 på Avantgarde DUO, jeg ble i allefall slått i bakken av hvor fett det var :)

mvh
jan opseth

Hej,

Jeg er blevet forelsket i Accuphase, og har besluttet at jeg vil have noget udstyr af dette mærke.

Men hvilke højttalere skal jeg så vælge.

Jer med Accuphase:

Hvilke højttalere bruger I til jeres Accuphase?

EP

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
26
Hei,

Ikke hør på dette. Kjøp deg høytalere først og deretter bygg deg bakover. Kjøper Du forsterker først er risikoen for ikke "komme i mål" større. Høytalerne er den viktigste komponenten i oppsettet da den i størst mulig grad preges av de akustiske forholdene i rommet ditt.
Dette uansett Accuphase eller ikke :)

Erik

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Accuphase låter grisefett på Martin Logan Vantage. Faktisk noe av det aller beste jeg har hørt...

T

timc

Gjest
Her er jeg litt uenig med deg EP. Ja, det er enklest å starte i høyttalerenden, men dersom man er meget klar på hvilken lyd man er ute etter betyr det mindre. Da kan man fint ro seg i land samme hvor man starter.

MEN, dersom du er det minste usikker, så hører du på EP :)

Mvh

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Antall liker
7
Hei,

Ikke hør på dette. Kjøp deg høytalere først og deretter bygg deg bakover. Kjøper Du forsterker først er risikoen for ikke  "komme i mål" større. Høytalerne er den viktigste komponenten i oppsettet da den i størst mulig grad preges av de akustiske forholdene i rommet ditt.
Dette uansett Accuphase eller ikke :)

Erik

[/quote
Skal man høre på deg, så kommer han i hvert fall ikke i mål. Tråd starter lurer faktisk på hva han skal parre Accuphase imot. Alle har faktisk forskjellige preferanser når det gjelder lyd.

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Forelskelser er ikke alltid til å stole på, Brian, men her har du hatt flaks. Accuphase tilhører en eksklusiv gruppe av lydprodukter som konsekvent legger vel til rette for fine musikkopplevelser. Kvaliteten er gedigen, prisen sånn noenlunde deretter.

Det finnes rimeligere produkter med mer strømstyrke. Kjøper du den minste integrerte forsterkeren, vil du ikke kunne dra nytte av dens fine kvaliteter hvis den matches med en tung høyttalerlast. Sett den derimot til å spille med en mindre ProAc, og den vil trives og blomstre både klanglig og elektrisk.

Mellomstore integrerte er ofte meget gode kjøp på bruktmarkedet. Kvaliteten borger for lang levetid.

PS: Jeg er ikke Accuphase-eier pt.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Du nevner ikke hvilken modell i sortimanget til Accuphase du kunne tenke deg?

Det er veldig mye "stash" på de intrigerte som man faktisk ikke har bruk for.

EP

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
26
Til Accuphase,

Tror ikke du skjønte innlegget mitt her. Man kan godt ha utgangspunkt Accuphase..ikke noe galt i det. Sagt på en annen måte da.. hvilken forsterker skal han da velge synes du? Intregrert, de største monoblokkene eller kanskje A-30?

Erik

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Antall liker
7
Jeg har ingen formening om hva trådstarter skal velge, det for bli opp til enhver å velge. Utifra økonomi og hvor mye han skal legge i produktet.
Mitt valg har ikke noe å gjøre med saken.

Helge

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Hadde Accuphase E-308 hjemme en liten stund, og den spilte meget bra sammen med ProAc Studio 3, men sammen med ProAc Future One ble det ligsom ikke helt optimalt, men kunne da ha levd lenge med lyden, hvis ikke Jeff Rowland Concerta II hadde stått ved siden av og "ødelagt".

H

hobby

Gjest
Sonus Faber! Har selv hatt denne kombinasjonen en gang og det er nesten så jeg savner det...

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Hvad med Audio Physic?

Kunne det være et godt match til Accuphase?

Topp Bunn