Acapella Violon mkIV vs. Avantgarde Duo Mezzo

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Tror du har helt rett i det Joaquin, etter det lille jeg har hørt av grosso hos Tor. Antar det er mer å hente med mezzo, spesielt etter litt tuning i eget lydunivers.

Jens; Kjører du rca til xlr fra pre, "bass seksjon" til hornbassene? Har hørt at det er anbefalt å kjøre felles signal fra effektforsterker til bassene for avantgarde HT...?. For meg er det et poeng å kunne benytte 6H30 seksjonen til bass, om dette fungerer smertefritt så er det ++

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
KnB skrev:
Tror du har helt rett i det Joaquin, etter det lille jeg har hørt av grosso hos Tor. Antar det er mer å hente med mezzo, spesielt etter litt tuning i eget lydunivers.
Mezzo er MYE bedre i bassen enn Grosso (IMHO).

KnB skrev:
Jens; Kjører du rca til xlr fra pre, "bass seksjon" til hornbassene? Har hørt at det er anbefalt å kjøre felles signal fra effektforsterker til bassene for avantgarde HT...?. For meg er det et poeng å kunne benytte 6H30 seksjonen til bass, om dette fungerer smertefritt så er det ++
Jeg kjører dobbelt sett 9m lange rca kabler fra preamp siden denne samt platespiller er plassért i et annet rom enn høyttalere og amp'er.
Et sett fra hver utgang (101d samt den andre variable utgangen som hos meg ikke er 6H30, men derimot 6sn7).
Bruker sterkt skjermede kabler (Avantgarde's egne) noe som behøves i et så følsomt system med så lange kabelstrekk.
Hos meg går det settet med kabler som kommer fra 101d utgangen direkte til effektforsterkerne (Supratek Merlot) og det andre settet går til en Parc Rives.
Denne har både balansert og ubalansert utgang (og inngang også forsåvidt), men siden inngang på bassforsterkerne slettes ikke er balansert på tross av at det er xlr plugg så bruker jeg rca overalt bortsett fra selve xlr-pluggen som går inn i bassforsterkerne.
Funker helt supert hos meg :)

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Ok, min cabarnet deler et 6sn7 - Bass seksjon: 6sn7 og 6H30, Diskant mellomtone seksjon: 6sn7 og 101d
Kanskje jeg burde bytte inn mondeuse til Merlot, om jeg velger avantgarde. Uansett Malbec kan vel også funger bra håper jeg. :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.492
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hagto skrev:
Fra ces 2008:
aadio importers were showcasing the Acapella High Violin MK IV ($59,000) horn speaker. It has new dual 11-inch drivers for the woofers and upgraded crossover from the previous version. Also, the internal cabinet has been revised to achieve better integration between the midrange horn and bass and improved dynamics.
Mulig det var nødvendig å rette på akkurat de tingene også iflg. endel innlegg på INTERNETTET ;)

Bl.a. her:
http://www.audioasylum.com/forums/hug/messages/13/130776.html

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Ikke enda, men etterhvert.. Det blir nok horn som er lette å drive, tror jeg.
Ingen bråhast her 8)

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Heisann

Regner med du er fullt klar over disse hos Artsound... ;D

Vedlegg

Topp Bunn