Absolute Sound - Analog Extravaganza i marsnummeret!

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Neste the Absolute Sound (Issue 180 - March 2008) vil i rimelig stor grad fylles av mye godt vinyl relatert lesestoff, blant annet kommer det omtale på:
- 7 turntables
- 5 phono cartridges
- Simaudio's $499 phonostage
- Archiving LPs to double-speed DSD
- Top LPs from Nova
- The Blue Note reissue project

Så da er det bare å stille seg først i køen foran bladhyllene på Narvesen (for de som ikke har sikret seg levering direkte i egen postkasse :)) når mars måned vises på bladet i månedskalenderen!!
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Ikke mye respons på denne tråden nei, så jeg må selv holde liv i mine egne "babyer" med litt utfyllende informasjon om mars nummeret (da jeg nå endelig har holdt det i mine egne klamme hender). Det er test/omtale av blant annet følgende vinylrelatert materiale:

Platespillere i budsjettklassen/gode startpunkt:
Project RM-5 SE
Rega P3-24
SOTA Comet

Platespiller i mellomklassen prismessig:
Clearaudio Performance

Toppklasse/referanse platespillere:
Basis 2200 Signature med Vector Model 4 arm
TW Acustic Raven AC-3 med Graham Phantom arm

Pick ups:
Shelter 5000
Shelter 7000
Grado Prestige MC- (mono)
Dynavector XV-1s (mono)
Air Tight PC-1 (mono)
Lyra Titan(mono)
Clearaudio Goldfinger V2 MC

Annen vinylbasert hardware:
Simaudio LP3 og LP5.3 phonostages
ELP LP "Declicker" - enehet som hevder å ta bort "peiskosen" fra vinylene
Clearaudio Double Matrix Record Cleaner - vasker platene på BEGGE SIDER SAMTIDIG
VAS Citation One Preamp (med MM og MC riaa innebygd)

Vinyl software:
Blue Note Vinyl Reissues
Hvordan arkivere LP samlingen med Korg MR-1000 DSD recorder
Moonphile Sampler - liste over de noen av de beste monoutgivelsene iflg Mark Lehman og Jonthan Valin
Musikkanmeldelser generelt - med album (utgitt på vinyl): Cat Power - Jukebox, Antietam - Opus Mixtum, The Dillinger Escape - Ire Works, Menomena - Friend And Foe, Radiohead - In Rainbows, Sharon Jones & The Dap-Kings - 100 Days, 100 Nights, Ghostface Killah - The Big Doe Rehab, Rush - Permanent Waves, Santana - Santana, Santana - Abraxas, The Graduate - Original Soundtrack Recording, Brahms - Piano Concert No 2 m/Emil Gilels og Fritz Reiner mf

Narvesen har det i hyllene nå, så vinylfantaster i alle land foren eder og løp og kjøp!!!
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.084
Antall liker
2.621
Joda, det er absolutt spennende..

- Archiving LPs to double-speed DSD (128fs)
Skulle ikke ha noe imot å fått en del Lp'er avspilt på et toppklasse Lp system for lagring på en DSD harddisc-sak. ;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Et av de beste TAS på lenge. Når disse gutta legger seg i selen, er det en fryd å lese fra første til siste side. Nå venter jeg bare på at noen tar inn SOTA til landet.....og at Arild på HiFi-Guiden får inn Operas William Firebaugh-kreasjon.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Men hvorfor er 4 av 7 testede PUs monoversjoner? ::)
Det er vel mest for de spesiellt inter. som sitter m gamle monoinnspillinger og dermed en enda "mindre" nisje enn det vinylmediet allerede er...... ;)
Har selv noen monoinnspillinger. Kanskje jeg skal få tak i en rimelig moo PU?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Et av de beste TAS på lenge. Når disse gutta legger seg i selen, er det en fryd å lese fra første til siste side. Nå venter jeg bare på at noen tar inn SOTA til landet.....og at Arild på HiFi-Guiden får inn Operas William Firebaugh-kreasjon.
Rent personlig ville jeg heller ha sett (hørt er vel riktigere her??!) Raven produktene her i landet, da nærmeste "utsalgsbod" for Skandinavia er i Danmark (ArtSound). Lillebror Raven One og VPI Super Scoutmaster Reference er de to siste kandidatene som står igjen på min liste som nå bare mangler en endelig beslutning om hvor vinylrigg-investeringen skal gjøres!!?
 
Topp Bunn