Forsterkere Abrahamsen SA-1 2 Channel

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Er det noen som har erfaring med Abrahamsen SA-1 2 Channel Classic? Den har vel vært på markedet noen år - og er det muligens ennå - som en slags arvtager etter Electrocompaniet sin legendariske 2 channel 25Watt´er.
Jeg brenner etter å få prøve den på mine Lowtherhorn som har en følsomhet på 102db. Men aller først; er de overhodet i salg i dag, og hva koster dem? Jeg finner ikke så mye review på dem på nettet, i hvert fall ikke så langt.

Vil noen dele litt erfaring med meg? Og ikke nok med det; kanskje noen her inne har en til salgs også! :cool:
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Har en følelse av at den kun har blitt laget på bestilling, siden jeg aldri har sett den i virkeligheten og den er på produktsiden deres. Neppe billig.
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ja, den tanken slo meg også faktisk... Hadde vært noe å prøvd i hvert fall. Mulig jeg må ta meg til takke med VD40.
 
Ble medlem
12.05.2019
Innlegg
47
Antall liker
29
Hei, jeg har en slik en, og den er helt rå. jeg bruker Abrahamsen V30up som pre, noe som Thomas Abrahamsen sa ville passe den bra, og som er min erfaring nå etter å ha snart spilt inn V30 . Jeg bruker B&W 704S2, som er en ypperlig match. Kort fortalt, den gir nytt liv til min cd samling. :) Om produksjonen av denne. Det ble laget 100 av den, og bare 18 ble solgt i Norge. Det eksisterer matrialer for å lage 80 til, og det er ikke helt utenkelig at det vil skje faktisk. Prisen for den da den ble lansert var 33000kr..
 
Sist redigert:

NLS

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2013
Innlegg
633
Antall liker
330
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Der var en til salg ganske nylig på Torget/Finn. Gik vel for 15-17k?

Kunne være interessant at spørge Thomas Abrahamsen om han sælger på bestilling.
 
Ble medlem
12.05.2019
Innlegg
47
Antall liker
29
Der var en til salg ganske nylig på Torget/Finn. Gik vel for 15-17k?

Kunne være interessant at spørge Thomas Abrahamsen om han sælger på bestilling.
Jeg spurte han nettopp om det, og han sa at det ikke var helt utenkelig. Som sagt så hadde de materiale for å lage 80 til. Han hadde fått forespørsel fra en hifidealer i Oslo om å få kjøpe hele lageret av SA-1 materiale, men han var veldig skeptisk, da nevnte forhandler hadde hatt disse for salg da de kom, og butikken hadde foretatt mods. som endret lydkarrakteren, men de fortsatte å selge dem som SA-1. Dette mente Thomas ble feil. Thomas sa også at levetiden for disse ampene var 50-60 år. Litt optimistisk, spør du meg, men han sa så. Alle komponentene i disse er av ypperste kvalitet, så mulig han har rett. Den på Finn som du refererer til var det jeg som kjøpte. ;) Ga 15K for den. ;) Den hadde vært inne for service hos Abrahamsen rett før jul i fjor.
 
Sist redigert:
Topp Bunn