Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Hjemmesiden er jo et blødende markedsføringssår fra ende til annen. De burde tatt tiden til å lage en ordentlig, enkel og ryddig hjemmeside.
    Jeg, kutt ut hele flash-dritet og lag den enkel, kjapp og navigere og informativ. Ingen som skal handle amp vil ha noe rullerende flashhjul - det imponerer ingen i 2012.

    Bilder og oversiktlige specs er det man ønsker og gode prognoser for tilgjengelighet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg over å se at de vinglete vridebryterne til inngangsvelger og volum er borte til fordel for knapper.

    Håper den nye forforsterkeren med innebygged dac får nok digiale OG analoge innganger, samt asynkron usb-inngang. Hvis den nye riaa-en med balanserte inn- og utganger også kommer, kan det hende jeg må vurdere å kjøpe flere abrahamsen-produkter. ;)
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    284
    Torget vurderinger
    4
    Gleder meg over å se at de vinglete vridebryterne til inngangsvelger og volum er borte til fordel for knapper.

    Håper den nye forforsterkeren med innebygged dac får nok digiale OG analoge innganger, samt asynkron usb-inngang. Hvis den nye riaa-en med balanserte inn- og utganger også kommer, kan det hende jeg må vurdere å kjøpe flere abrahamsen-produkter. ;)
    Forforsterker apertus
    3 analoge innganger (RCA og balansert)
    4 digital inngang (1 USB og 3 Toshlink / Coax) up sampled fra 16 bit til 24-biters 192kHz
    1 dig utgang (SPDIF)
    1 justerbar utgang sub
    Balansert og singel hovedutgangsstrøm
    1 hodetelefonutgang (1/4 "jack)
    Dobbel strømforsyning
    Fullt ekstern, volum innstilling for hver enkelt inngang. Størrelse: W 43cm (17 "), H 12cm, D 32cm Vekt ca. 8kg
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lovende.

    Høres mistenkelig ut som at de har puttet V6 og V3 i en felles boks. :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter noen timer med V6.0 kan jeg trygt melde meg inn som venn, den gjør definitivt mye riktig imho!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fikk med det nye kortet til V6.0`n, var det en klar forbedring eller kan den bli litt for nøytral som jeg mener å ha lest tidligere?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel sak og behag. Den bli mindre varm, men ikke "for" nøytral. Hos andre ble det for lite "abrahamsen/gammel EC"-lyd, men hos meg, der alt heller den veien, likte jeg det nye kortet bedre. YMMV.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke fått mer enn 6-7 timer med det nye kortet som riktignok er innspillt fra tidligere, men i mine ører var dette en forbedring, åpnere i toppen og oppstramming i bunn. Vil ikke si det er mindre bass, men den er ryddet opp og fremstår som mer riktig.
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    194
    Antall liker
    5
    v2 har ikke 1000va.550 va er mer riktig.skjønner ikke hvor denne fakta om 1000va kommer fra.
     

    hornsound

    Medlem
    Ble medlem
    05.06.2012
    Innlegg
    21
    Antall liker
    2
    Er absolutt vennlig overfor produktene fra Abrahamsen og de som har konstruert dem.
    Har V1, V6, V3 og 2stk V4. Til å få ut lyden så bruker jeg flere typer Klipsch høyttalere og noen som er konstruert vha Seas elementer. Subbassen gjøres vha Velodyne med 18". Hele greiene har vel kostet vel 200`, dyrt er det men jeg har ikke hverken Mercedes eller Porsche så da synes jeg at prioriteringen er rett for min del.
    Spiller mye dynamisk musikk og da trenger jeg noe som er lettdrevent og gir bra lydtrykk.
    Ser at Abrahamsen kommer med nye produkter, og hvis de selges slik at det går an å få lyttet til dem før man vurderer dem så er det toppers. Iforhold til Electrocompaniet sine produkter så synes ikke jeg at der er så stor forskjell i lyd, det går heller på at de har mere innebygde finesser og ikke minst så er prisen mye høyere.
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    194
    Antall liker
    5
    det kommer fra en meget elektrokyndig herremann:du kan jo sammenligne trafoen på v2 og aw250r som jeg tipper ligger på ca 850 va pr kanal.du vil se stor forskjell på disse trafoer.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    det kommer fra en meget elektrokyndig herremann:du kan jo sammenligne trafoen på v2 og aw250r som jeg tipper ligger på ca 850 va pr kanal.du vil se stor forskjell på disse trafoer.
    Skulle ikke forundre meg om det står merket på trafoene, så noen kan kanskje bare åpne og se etter. Uansett har de nok krefter. Jeg har alltid hørt 1000VA for V4, men vet ikke hvor det startet. hadde vært kjekt å få fasiten.
     

    Haubokk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    1
    God aften!
    Et kjapt spørsmål; når kom v4.0 upgrade i salg hos Elkjøp? Vurderer en to år gammel demobrukt v4.0 som parhest til en DIY rørpre og Patos Lyric MKII, men vet foreløpig ikke om den er av den oppgraderte varianten. Amp'en er demobrukt i 14 dager og selges med garanti for 6 lapper.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.225
    Antall liker
    3.746
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    det kommer fra en meget elektrokyndig herremann:du kan jo sammenligne trafoen på v2 og aw250r som jeg tipper ligger på ca 850 va pr kanal.du vil se stor forskjell på disse trafoer.
    Skulle ikke forundre meg om det står merket på trafoene, så noen kan kanskje bare åpne og se etter. Uansett har de nok krefter. Jeg har alltid hørt 1000VA for V4, men vet ikke hvor det startet. hadde vært kjekt å få fasiten.
    Anders Rosness hevder i Fidelity 6/2007 at v.2 har 1000VA.
    "Trafoen er på 1000VA, ladelyttene er ikke imponerende store, men istedenfor en stor, finner
    du flere små og raske som er parallellkoplet.
    Kombinasjonen stor kapasitet - ”stiv” - strømforsyning og robuste utgangstransistorer gjør
    sitt til at forsterkeren kan levere strøm i laster
    helt ned til 0,5 ohm på høyttalerutgangen før
    sikringskretsløpet griper inn."
    Det samme vil jeg tro gjelder V.4

    ECS skriver på sine hjemmeside 04.03.2009
    Oppgradering av V series
    - Nytt forbedret display (isblå bakgrunn med mørkeblå skrift, vesentlig bedre lesbarhet)
    - Ny fjernkontroll mottager. (vesentlig bedre mottak)
    - Dobling av elektrolytter i strømforsyning.(merkbar lydmessig forbedring) til V2.0/V4.0
    - Bytte av emitter motstandskort for høyere klasse A driftog større linjeritet. (V2.0 / V4.0)
    - Ny CD frontskuff. (børstet, sorteloksert aluminium)
    - Forbedret software.
    - Nytt "Upgrade" skilt på topplokket.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet hvilket prisnivå denne nye integrerte Aeris vil havne på?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig at man må til Portugal for å finne info om et norsk produkt ??
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Ja det kan du si, de har vel litt å gå på når det gjelder markedsføringsbiten.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette er vel det samme som den nye portugisiske agenten "lekket" tidligere.

    Abrahamsen burde bruke noen få kroner på markedfsføring, kanskje. ;)

    Er det flere enn meg som blir litt skeptisk av at forstekerne plutselig bare leverer 150W i 4 Ohm når de leverer 100W i 8 Ohm? Kan dette bety at de har begynt med Klasse D eller Switchmode PSU-er?


    ...Not that there's anytthing WRONG with that! ;)
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Klasse D tviler jeg på, det er vel mer vi som har vært bortskjemt med at tidligere forsterker doblet effekten i 4 ohm, noe som slett ikke er selvsagt i denne prisklassen.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det står da at den skal vere stabil med laster ned til 0,5 ohm , så da bør da strømleveransen vere i orden skulle en tro !
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Hvem blir forhandler av disse nye produktene?
     

    nittenfemtitre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    175
    Antall liker
    9
    Sted
    Os, Hordaland
    Hei. Håper selv monoblokken Amplus kommer snart. Har fått beskjed fra Abrahamsen i slutten av januar å være innom nettsiden deres i denne mnd. Abrahamsen Audio | H e a r i n g i s B e l i e v i n g Ikke noe mer der enda, desverre. Synest det drøyer ut nå.

    Tipper Amplus er en V5 med nytt design. Har i dag EC 250R, håper 2x Amplus er like kraftig, og til en helt annen pris. Tanken min er monoblokker, nå eller om litt,
    med fire Amplus i mitt oppsett. Da med elektonisk deling på Divine mellom bass og mellom/diskantseksjon.

    Hilsen Harald
    http://www.audiomania.com.pt/index.php?action=dlattach;topic=11095.0;attach=9266;image
     
    Sist redigert:

    hornsound

    Medlem
    Ble medlem
    05.06.2012
    Innlegg
    21
    Antall liker
    2
    Platespiller til Abrahamsen V3 /V4

    Hvordan kan jeg bruke min gamle platespiller på mine V3 og V4? Jeg er grønn på området så trenger noen råd på området.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du trenger et riaa-trinn mellom platespilleren og forforsterkeren. Fås fra noen hundrelapper og oppover.
     

    nittenfemtitre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    175
    Antall liker
    9
    Sted
    Os, Hordaland
    Hei alle.

    Ny bruker av Spotify premium. Bærbar Pc koblet med 4,8 m USB kabel opp mot Abrahamsen DAC V6. Kabelen er jo alltid i veien. Finnes det noen mulighet for en trådløs overføring, eller er dette bare et steg tilbake fra nivana?

    Harald
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei alle.

    Ny bruker av Spotify premium. Bærbar Pc koblet med 4,8 m USB kabel opp mot Abrahamsen DAC V6. Kabelen er jo alltid i veien. Finnes det noen mulighet for en trådløs overføring, eller er dette bare et steg tilbake fra nivana?

    Harald
    Hva med en apple TV, eller Apple Airport Express, koblet til DACen gjennom en optisk kabel. (Begge har optisk utgang i 3.5 mm jacken.

    Da kan du bruke Airfoil på PCen din for å spille av musikken fra spotify, og hva du ellers måtte ønske, ved hjelp av airplay.

    Kan ikke se at det vil gi deg noen dårligere lyd enn USB-kabelen. Spotify er jo allerede begrenset til MP3 320, om du har gitt beskjed om best mulig lyd i oppsettet av Spotify.

    Meg bekjent støtter Airplay musikk opp til cd-kvalitet.
     

    Zombat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    796
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Prøv Audio Pro WF100. Fåes kjøpt hos Soundgarden bla. Fungerer meget bra.

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn