Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • B

    brand-x

    Gjest
    Jeg tror Thomas Abrahamsen er rett mann å kontakte hvis det er tvil hvorvidt siste versjon har siste oppgradering :).. de er behjelpelig med alle spørsmål + det meste annet man måtte lure på... Nye skuff-fronten er i allefall på siste versjon... Den gamle er forøvrig laget i aluminium og ikke plast hvis det er noen tvil..

    mvh
    KP.. :)
     

    Per S.

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    PÅ tide å melde seg inn i Abrahamsen's venner. Har akkurat gått til innkjøp av V6.0 DAC og en V3.0 Pre.
    Har koblet opp ubalansert mot en Parasound NC2250 på Swans F2.2.F, og selv i uinnspilt tillstand hører jeg at lydkvalteten får et stort løft i forhold til min Onkyo receiver som preamp.

    Har dog ett lite problem. Når jeg skrur volumet helt ned på V3'n hører jeg susing fra høyttalerne. Ikke så høyt, men nok til at den er irrterende. Noen som har lignende erfaring? Noen forslag til tiltak jeg kan gjøre for å fo bort susingen?
    Er litt redd for at det er V3.0 som er problemet, fordi at både effekttrinnet og DAC'en er fri for susing brukt mot Onkyoen som pre.

    Mvh
    Per S
     

    softail

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2009
    Innlegg
    64
    Antall liker
    53
    Sted
    Det blide sørland
    Torget vurderinger
    3
    Hei Per S. Har det samme problemet med svak støy i høytalernenår volumet er helt nedskrudd. Har V 3.0 forforsterker og V4.0 effekttrinn. Kjører balansert mellom disse to. Vet heller ikke hva det kommer av. Har også litt during i ene høytaleren når jeg spiller litt høyt med min Rega planar 2. Sånn ca 46-49 på potmeteret. Hører ingenting når jeg spiller cd. Har sjekka spikesene og det virker som om de er godt festet. Har Valhalla dempeføtter under spikesene. Kjøpte forsterkerne for ca 1,5 måned siden. Virker som om at alle de som har kjøpt dac,en er fornøyd. Lurer på en selv, blir billigere enn å kjøpe V1.0 cd spilleren selv om den også står på ønskelisten. Har en NAD til 2200 kr som jeg kjøpte i fjor høst. Vil helst kjøre balansert og da blir det enten dac,en eller V 1.0,ern. Mottakelig for alle gode råd. Hilsen Softail. :)
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Jeg må si meg kjempefornøyd med min nyinnkjøpte V6, fin lyd og ikke minst kjempepraktisk. Spiller lossless gjennom USB, og vurderer å pakke bort cdene mine:)
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    633
    Antall liker
    343
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Da er V6.0 bestilt.
    Mvh
    M1
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    Jeg er inne i mitt tredje døgn som V 6.0-eier og må si meg enig med alle andre som har kjøpt; den er definitivt verdt sin vekt i gull.

    Jeg har imidlertid et lite problem..noen ganger når jeg starter en cd virker det som det blir krøll på kontakten mellom driverk (en NAD-spiller) og dac'en. Lyden blir liksom udefinert med dårlig diskant, nærmest en ute av fase feeling på det hele. Starter jeg cd'en på nytt med skuff ut inn, eller tar en runde på selectoren på dac'en og kommer tilbake til coax 1 er alt greit. Kontakten er i orden igjen. Litt iriterende, men ingen stor sak.

    ...men er det normalt at kontakten drivverk/dac noen ganger må restartes så og si?


    Mvh

    pettern
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Kan høres ut som om det er noe krøll med NAD'en - funker den greit med egen dac?
    Dersom du syns det låter bra etter 3 dager kan du bare glede deg, hos meg har det tatt opp mot 500 timer før jeg sitter med den lyden jeg har nå, som er over ALL forventning ;)
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    Jepp, NAD'en (C515BEE) har alltid funka bra på egenhånd.
    Hos meg så åpnet V 6.0'en seg tilstrekkelig i mine ører etter en halv time...så jeg skjønner at detta blir bra!!

    Forøvrig så låter Nad'en MYE bedre (når alt er normalt) som drivverk iforhold til Cary Audio 308 og Rotel 965 BX som jeg også har. Så litt leit hvis det er den som hikker...

    På meg så høres dette ut som at 0'ene og 1'ene på en eller annen måte kommer i utakt mellom komponentene og må restartes..kan det ikke ligge noe der?


    Mvh

    pettern
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Hva slags kabel bruker du?
    Kan jo være noe med digitalutgangen på NAD'en også da. Det kan også være noe jitter eller clocking greier.
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    Kabelen jeg bruker er QED Qunex 75 Signature (litt av et navn på en coax kabel..).

    Det jeg bygger antagelsen min på (med at det er surr i digitalstrømmen) er jo at det kreves bare en liten 'dytt' i en av endene så er alt ok.

    Mvh

    pettern
     

    ralex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg melder meg herved inn i Abrahamsens venner med V6 DAC.
    Har hatt den i en god uke og sålangt virker den bra.

    @pettern

    Jeg har samme problem som deg på en måte. Har opplevd at dersom jeg har brukt USB inn og bytter til Coax, får jeg en slik lyd du beskriver. Kan da være nok med å trykke på knappen for å bytte kilde på V6 helt til den er tilbake til Coax1 igjen. Noen ganger må jeg slå av V6 og på så er alt bra. Irriterende og minner meg om litt hobbyprosjekt ala tidlig EC, men håper dette kan fikses etterhvert.

    Har ikke testa lyden opp mot EMC-1UP enda siden jeg lar V6 få noen hundre timer med strøm først :)
    Ellers må jeg også nevne at servicen til Abrahamsen er blandt de dårligste jeg har vært borti på lenge, men det er jo en annen sak ???
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    ralex skrev:
    Jeg melder meg herved inn i Abrahamsens venner med V6 DAC.
    Har hatt den i en god uke og sålangt virker den bra.

    @pettern

    Jeg har samme problem som deg på en måte. Har opplevd at dersom jeg har brukt USB inn og bytter til Coax, får jeg en slik lyd du beskriver. Kan da være nok med å trykke på knappen for å bytte kilde på V6 helt til den er tilbake til Coax1 igjen. Noen ganger må jeg slå av V6 og på så er alt bra. Irriterende og minner meg om litt hobbyprosjekt ala tidlig EC, men håper dette kan fikses etterhvert.

    Har ikke testa lyden opp mot EMC-1UP enda siden jeg lar V6 få noen hundre timer med strøm først :)
    Ellers må jeg også nevne at servicen til Abrahamsen er blandt de dårligste jeg har vært borti på lenge, men det er jo en annen sak ???
    merkelig. Har akkurat kjøpt en V2 og V6. Aldrig fått så god service noe sted som hos Abrahamsen. Svar på alt jeg spurte om + mer. Fikk også låne utstyr med full returrett for å teste noe greier

    Hadde ikke forventet meg så personlig og god service på produkter med såpass "normal" pris. Selv synes jeg dac'en og forsterkeren låter bedre en CD/forsterker kombo'en jeg hadde tidligere til 40 K
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    ralex skrev:
    Jeg melder meg herved inn i Abrahamsens venner med V6 DAC.
    Har hatt den i en god uke og sålangt virker den bra.

    @pettern

    Jeg har samme problem som deg på en måte. Har opplevd at dersom jeg har brukt USB inn og bytter til Coax, får jeg en slik lyd du beskriver. Kan da være nok med å trykke på knappen for å bytte kilde på V6 helt til den er tilbake til Coax1 igjen. Noen ganger må jeg slå av V6 og på så er alt bra. Irriterende og minner meg om litt hobbyprosjekt ala tidlig EC, men håper dette kan fikses etterhvert.

    Har ikke testa lyden opp mot EMC-1UP enda siden jeg lar V6 få noen hundre timer med strøm først :)
    Ellers må jeg også nevne at servicen til Abrahamsen er blandt de dårligste jeg har vært borti på lenge, men det er jo en annen sak ???
    Det ser tydeligvis ut til at V6'en er befengt med en liten bug her altså.. Litt irriterende som sagt, men hvis problemet ikke blir større er det vel til å leve med. Med den lydkvaliteten det vartes opp med her, så skal det temmelig mye til før ev. ulemper overskygger fordelene.


    Jeg har forresten bare positive ting å si om servicen så langt. Jeg fikk et sterkt anfall av 'må ha nytt leketøy'-syndromet tidlig sist fredag og ringte ECS. Joda bare legg igjen mob.nr så skulle Thomas ringe. Det var mulig han skulle innom på Karihaugen, slik at det var mulig å sikre seg en dac.
    En time senere ringte Thomas og kunne opplyse om at det var en dac igjen fra siste sending...men vær litt rask hvis du skal ha den idag. Jeg hadde full forståelse for det...vi snakker jo tidlig ettermiddag fredag før pinse..

    Så etter en ikke planlagt avspassering på jobben, en kjapp togtur hjem, og en fartsfylt kjøretur opp til Karihaugen, møtte jeg Thomas i døra på ECS. Han var nok halvveis i reisemodus for han skulle jo avgårde med bikkje og unger osv. som de fleste andre en slik dag. Han tok seg tid til en hyggelig prat i tillegg til dac-transaksjonen.

    Jeg synes dette er grei service jeg..


    Mvh

    pettern
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Jeg svitsjer også mellom usb og coax, men uten de problemene Dere nevner - har jeg vunnet i lotto? ;D

    Edit: En ting til...Nederst på fronten på min DAC står det kun: V6.0 D/A CONVERTER, men teksten på den som er avbildet på hjemmesiden er jo annerledes, finnes det flere versjoner av frontplata???
     

    Vedlegg

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    decibelius skrev:
    Edit: En ting til...Nederst på fronten på min DAC står det kun: V6.0 D/A CONVERTER, men teksten på den som er avbildet på hjemmesiden er jo annerledes, finnes det flere versjoner av frontplata???

    tydeligvis, min står det også bare v6.0 d/a converter. mener å ha lest et sted at det var noe trøbbel med leveringen med frontplaten fra underleverandør til å begynne med så kansje de har byttet tekst. er det noen som har fra "første opplag"? hva står det på de?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    decibelius skrev:
    Jeg svitsjer også mellom usb og coax, men uten de problemene Dere nevner - har jeg vunnet i lotto? ;D

    Edit: En ting til...Nederst på fronten på min DAC står det kun: V6.0 D/A CONVERTER, men teksten på den som er avbildet på hjemmesiden er jo annerledes, finnes det flere versjoner av frontplata???
    Da har du nok fått den gamle modellen ;D (fleip)

    Må bare si at jeg har kun opplevd suveren, sjapp og entusiastist servics av Abrahamsen :), men så bor vi kun noen hundre meter fra hverandre, så det er kanskje litt naboservice her på Lørenskog ;)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Er det noen som har fått tilsendt papirer på utvidet garanti (5 år), som de lover att man får ved å registrere seg på nettsiden Deres? Jeg registrerte meg for år og dag siden, men har ikke fått noen papirer da.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Jeg har første opplag, dvs, første som kom i offisielt salg, de aller første hadde problemer med silketrykken. Teksten er som på din.

    5 års garanti? ikke sett noe til jeg heller.

    AD
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Registrerte også produktet mitt for en stund siden for å få fem års garanti men har ikke hørt noe.
    Synes ikke det er noe problem, all den tid produktet er registret og abe lover 5års garanti så er det jo det som gjelder, enn så lenge kan en jo glede seg over den lovfestede garantien.

    Synes V6.0 er kanonbra, hadde jeg ikke vært en fattig student skulle jeg kjøpt meg monoblokker og forfosterker også, men er redd lånekassen ikke strekker til:(
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Hei, da oppdaget jeg denne tråden etter tips fra pettern. Jeg har hatt min v6 noen dager nå, men har tydeligvis allerede oppdaget sync-problemene (eller hva det nå er) pettern og andre har opplevd.

    Lydmessig er dette en godbit og letter den digitale hverdagen min. Jeg bruker tre innganger og ser på USB som helt klar bonus som kommer til å bli brukt mer og mer.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke opplevd problemer med sync på mitt eksemplar, der virker alt som det skal! En knallgod dac er det, prisen er jo latterlig!
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Sendte mail til lyd og bilde, og spurte om de ikke skulle teste V6.0 snart. Den var bestillt til test, blir spennende å lese:)
     

    pianogutten

    Fersking
    Ble medlem
    26.06.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    hei. har v1.0, v6.0 v3.0, 2*v4,0 + ecp1 riaa og er kjempefornøyd ;). 2*v4.0 låter knall.

    lurte på om noen har hørt når abrahamsen slipper v5.0?
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Hei har hørt noen rykter om at det vil dukke opp høytalere og v5 utpå høsten.

    Mvh
    Kise
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Jeg får vel også melde meg som Abrahamsen-venn.
    Har 3 stk V4 som for øyeblikket benyttes til triamping av mine DIY Seas 3-veis.
    Bruker aktiv deling via en lett moddet DCX2496 (digitalt delefilter) og Squeezebox Duett som kilde.
    Skal etterhvert få sammen et 3-veis passivt filter og teste med to brokoblede V4 i stedet.
    Og da vil nok fort V3 og V6 også være i bestilling :)

    Kjører nå uten pre, og må derfor benytte digital volum i Duett, funker mye bedre enn ryktet tilsier og hva er galt med at lydkvaliteten blir bedre jo høyere man spiller? ;D
    Tror personlig fordelen med balansert oppkobling og mangelen av pre (og alt av feil den kan gjøre) veier opp for dynamikktapet den digitale volumkontrollen står for ved lavt volum.

    Den ene V4 drar begge diskantene, de andre tar seg av mellomtone og bass i hver sin høyttaler, slik at hver forsterker bare blir belastet med et basselement hver. Det gjør det en del enklere for strømforsyningen og tviler på at jeg ville fått igjen noe særlig for å oppgrader disse.

    Men når jeg etterhvert skal benytte de brokoblet antar jeg oppgraderingen kan være "lønnsom".
    Tok foresten av lokket av den ene, og det ser veldig ut for at forsterkerne er klargjort for disse "oppgraderingene" allerede i produksjonen.
     
    S

    Spider13

    Gjest
    Hei! slutter meg herved til kretsen av Abrahamsens venner.
    Har for tiden V1.0, V2.0 og V6.0 som spiller på dynaBel 2s
    Digital coax mellom V1.0 og V6.0 (VdH The Name)
    Kimer Hero Xlr mellom V6.0 og V2.0
    Flowline Flr til dynaBel 2s

    Er rimelig fornøyd med lyden, men det frister med en oppgradering.
    Leste noe om mod'ing av V6.0 med pre og fjernstyrt volum.
    Sammen med 2x V4.0, eller de nye V5.0 tror jeg dette hadde forbedret lyden ytterligere.

    Er også spendt på de nye høyttalerne de, i følge salgsavdelingen, skal slippe i løpet av høsten.
    Er det noen som vet noe om disse?
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Må melde meg inn her jeg også. Har hatt V6 i snart 1/2 år og er kjempefornøyd med lyden, har ikke hatt noe problemer med den. Første måneden kjørte jeg den ubalansert, men lyden ble betydelig bedre med balanserte kabler.
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Melder meg på. Har Oppgraderte versjoner av V1 og V2. Er meget fornøyd med lyden . kjører balansert med Flowline fra Abrahamsen.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.284
    Antall liker
    11.070
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som har sett eller hørt noe til Classic-serien fra Abrahamsen ?
    Finnes den bare på web? http://www.classicseries.no/

    En SA-1 kunne vært kjekt å prøve.
    Alternativ til et par V5 kanskje.....
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Jøgga skrev:
    Er det noen som har sett eller hørt noe til Classic-serien fra Abrahamsen ?
    Finnes den bare på web? http://www.classicseries.no/

    En SA-1 kunne vært kjekt å prøve.
    Alternativ til et par V5 kanskje.....
    Godt spm, det skulle jo komme cd og pre også...kokte det bort i kålen, lagt på is?
     
    B

    brand-x

    Gjest
    decibelius skrev:
    Jøgga skrev:
    Er det noen som har sett eller hørt noe til Classic-serien fra Abrahamsen ?
    Finnes den bare på web? http://www.classicseries.no/

    En SA-1 kunne vært kjekt å prøve.
    Alternativ til et par V5 kanskje.....
    Godt spm, det skulle jo komme cd og pre også...kokte det bort i kålen, lagt på is?
    Har Sa-1 selv ( har hatt 2 )..... ang. classic serien er "kortene" til denne ferdigprodusert...( gjelder effekt-trinnet ) om det blir begrenset serie denne gangen vet jeg ikke.. Den første ble produsert i 18 eksemplarer... og av denne er det ikke mange i Norge..

    mvh
    Kjell P..
     

    Harbs

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    2
    Hei

    Har vurdert å kjøpe Abrahamsen V1.
    Noen som vet når spilleren ble oppgradert?
    Hva skal man se etter for å se om spilleren er oppgradert?

    Mvh
    Trond
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Hei
    For å se om en v1 er oppgradert kan du se på om fronten på cd skuffen er avrundet i hjørnet, og om den er av plast eller eloksert aleminium. I tilleg vil skiltet på toppen av kabinettet være byttet til et skilt som forteller at den er oppgradert. Det er også nytt display, da de første displayene kan være vanskelig å se på avstand.

    http://www.ecsholding.com/default.asp?InnholdID=14&Mode=Innhold

    Mvh
    Kise

    Harbs skrev:
    Hei

    Har vurdert å kjøpe Abrahamsen V1.
    Noen som vet når spilleren ble oppgradert?
    Hva skal man se etter for å se om spilleren er oppgradert?

    Mvh
    Trond
     
    B

    brand-x

    Gjest
    kise skrev:
    Hei
    For å se om en v1 er oppgradert kan du se på om fronten på cd skuffen er avrundet i hjørnet, og om den er av plast eller eloksert aleminium. I tilleg vil skiltet på toppen av kabinettet være byttet til et skilt som forteller at den er oppgradert. Det er også nytt display, da de første displayene kan være vanskelig å se på avstand.

    http://www.ecsholding.com/default.asp?InnholdID=14&Mode=Innhold

    Mvh
    Kise

    Harbs skrev:
    Hei

    Har vurdert å kjøpe Abrahamsen V1.
    Noen som vet når spilleren ble oppgradert?
    Hva skal man se etter for å se om spilleren er oppgradert?

    Mvh
    Trond
    Det første plateskuff-dekslet er i aluminum ( ikke plast )..... Det nye er og også i aluminium, men mye tynnere og lettere + att det er eloksert/børstet... Grunnen til skjevheten i dette dekslet på de første modellene var att den ene siden var festet med dobbelsidig tape og en skruv på den andre siden...

    mvh
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.284
    Antall liker
    11.070
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    brand-x skrev:
    decibelius skrev:
    Jøgga skrev:
    Er det noen som har sett eller hørt noe til Classic-serien fra Abrahamsen ?
    Finnes den bare på web? http://www.classicseries.no/
    En SA-1 kunne vært kjekt å prøve.
    Alternativ til et par V5 kanskje.....
    Godt spm, det skulle jo komme cd og pre også...kokte det bort i kålen, lagt på is?
    Har Sa-1 selv ( har hatt 2 )..... ang. classic serien er "kortene" til denne ferdigprodusert...( gjelder effekt-trinnet ) om det blir begrenset serie denne gangen vet jeg ikke.. Den første ble produsert i 18 eksemplarer... og av denne er det ikke mange i Norge..
    mvh
    Kjell P..
    Og hva ville SA-1 koste i Norge?
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Jøgga skrev:
    brand-x skrev:
    decibelius skrev:
    Jøgga skrev:
    Er det noen som har sett eller hørt noe til Classic-serien fra Abrahamsen ?
    Finnes den bare på web? http://www.classicseries.no/
    En SA-1 kunne vært kjekt å prøve.
    Alternativ til et par V5 kanskje.....
    Godt spm, det skulle jo komme cd og pre også...kokte det bort i kålen, lagt på is?
    Har Sa-1 selv ( har hatt 2 )..... ang. classic serien er "kortene" til denne ferdigprodusert...( gjelder effekt-trinnet ) om det blir begrenset serie denne gangen vet jeg ikke.. Den første ble produsert i 18 eksemplarer... og av denne er det ikke mange i Norge..
    mvh
    Kjell P..
    Og hva ville SA-1 koste i Norge?
    Hva den nye prisen vil bli vet jeg ikke, men de kostet 34 tusen da de ble lansert og jeg tipper de blir rundt det samme... Den første serien hadde norskproduserte kabinetter ( disse ble kostbare ).. den nye serien får derimot kabinettene produsert i annet land ( asiatisk ) og dermed blir pris/kvalitet mye bedre... det er snakk om litt endringer på kretsdesignet men ingen yttre endringer... Endringer blir også gjort på kabinettet, men disse er kun for monteringens skyld... Den første serien var som puslespill å regne...

    mvh
    KP.. :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.284
    Antall liker
    11.070
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tar med et bilde av den omtalte effektforsterkeren Abrahamsen SA-1

    Riktig fin er den.
     

    Vedlegg

    neslekkim

    Fersking
    Ble medlem
    04.09.2009
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Og jeg har V1, V2 og V6..

    V1 står stort sett som dødvekt.. Etter at jeg kjøpte SqueezeBox og V6, så har jeg konvertert hele cdsamlingen til FLAC, så cdspiller er det mindre bruk for.

    Hadde jeg tenkt meg om når jeg kjøpte dette, så hadde jeg vel hatt V3+V4 istedet, men.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn