Aberdeen Asset Management

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.984
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
-Er det noen som kjenner til de gutta der?

Skal i møte med dem i løpet av uken ang bygging av et forretningsbygg, og jeg har fått en litt uggen følelse..Hver gang jeg snakker med dem, skal mer og mer tas på vår kappe, og mindre og mindre på deres.

Er det deres måte å jobbe på?

Kanskje litt dristig å legge det ut her, men man får jo svar på de mest utrolige ting på OT.... Kan jo håpe ihvertfall.

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Hvis du tar et søk på FINN så har de ihvertfall ganske stor forvaltningsportefølje - det skulle jo bety noe.
FINN Næringsmarked

En annen ting er jo at du kan be om referanser på tilsvarende prosjekter - og de bør du ta deg bryet med å ringe!

Nå vet jeg ikke helt hva du skal med bygg - men det er viktig at du ikke blir sittende med noe risiko selv og at du har klare kontrakter for penalty på forsinkelse og feil og mangler.

Mvh
OMF

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.984
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei!

Hvis du tar et søk på FINN så har de ihvertfall ganske stor forvaltningsportefølje - det skulle jo bety noe.
FINN Næringsmarked

En annen ting er jo at du kan be om referanser på tilsvarende prosjekter - og de bør du ta deg bryet med å ringe!

Nå vet jeg ikke helt hva du skal med bygg - men det er viktig at du ikke blir sittende med noe risiko selv og at du har klare kontrakter for penalty på forsinkelse og feil og mangler.

Mvh
OMF
Neida, dette er ikke på privaten. Et selskap jeg er medeier i, har vokst ut av lokalene sine, og trenger nye.

En god ide å be om referanser. Det skal jeg gjøre.

mvh

N

nb

Gjest
Aberdeen er vel blant de større innen næringseiendom i Norge.

Skal dere bygge noe nytt? Skal dere selge og leie tilbake? Skal dere leie noe som allerede finnes og eies av et eiendomsselskap?

Jeg kan fint lite om næringseiendom, men åpningsinlegget ditt er noget diffust...

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.984
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Aberdeen er vel blant de større innen næringseiendom i Norge.

Skal dere bygge noe nytt? Skal dere selge og leie tilbake? Skal dere leie noe som allerede finnes og eies av et eiendomsselskap?

Jeg kan fint lite om næringseiendom, men åpningsinlegget ditt er noget diffust...
Beklager. Det er ikke alt jeg kan legge ut her, men Aberdeen Asset kom til oss med et forslag om å bygge nye lokaler til firmaet på en tomt de disponerer.

Alt virket ok, men nå begynner de å snakke om risikodeling og spesialinnredning som de synes blir dyr. Liker det ikke.
Like foruroligende var en samtale jeg hadde med en kjenning som driver meget stort innen bygg og anlegg. Hans kommentar var:" Å er det dei. Då skal dåke betala for alt, og så skal dei ha leige av dåke på toppen." Slikt gir meg dårlige vibber.

mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Jeg ville også hatt en uggen følelse. Finnes det ikke ferdige næringseiendommer som egner seg?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.984
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Nei, dessverre ikke. Vi har lett ganske lenge uten at vi har funnet noe. Var i moete med dem i dag. Vi faar se hva det blir til Mvh

Topp Bunn