A match made in heaven...

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
Hvilke højttalere ville være "A match made in heaven" sammen med Primare I30 og CD31?

Hvad bruger I? Hvad har I hørt som lyder godt?

Kan I hjælpe?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
System Audio låter bra med primare.
 

ulf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.11.2008
Innlegg
81
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
"made in heaven" veit jeg nå ikke, men jeg bruker b&w hjemme hos meg, ikke helt feil det hel.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Jeg ville kanskje prøvd den matchen What-hifi sier er kanon til denne forsterker/CD duoen.Grunnen er at slik jeg kjenner Primare er den litt av det behagelige/varme slaget som heller mot det mørke selv om de er både detaljerte og klare i sin gjengivelse,mens Proac Studio 140 skal være litt mer skarpskuret.Sammen danner de en god balanse.De liker seg i allefall mye bedre med litt stramme og nøytrale høyttalere en de som kanskje er noe slappe og varmtlydende fra før.Det var i alle fall min oppfatning da jeg hadde PRE30 og A31.2 .

Les selv her:
http://www.audioconnect.com/63.pdf
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
ulf skrev:
"made in heaven" veit jeg nå ikke, men jeg bruker b&w hjemme hos meg, ikke helt feil det hel.
Er spændt på at høre den nye CM9. Men af en eller anden grund går det frygteligt langsomt med at få dem klar i butikkerne her i Danmark.
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
mteinum skrev:
System Audio låter bra med primare.
Har også seriøse planer om at skulle have prøvet de nye Mantra 60.
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
BanjoArrne skrev:
Jeg ville kanskje prøvd den matchen What-hifi sier er kanon til denne forsterker/CD duoen.Grunnen er at slik jeg kjenner Primare er den litt av det behagelige/varme slaget som heller mot det mørke selv om de er både detaljerte og klare i sin gjengivelse,mens Proac Studio 140 skal være litt mer skarpskuret.Sammen danner de en god balanse.De liker seg i allefall mye bedre med litt stramme og nøytrale høyttalere en de som kanskje er noe slappe og varmtlydende fra før.Det var i alle fall min oppfatning da jeg hadde PRE30 og A31.2 .

Les selv her:
http://www.audioconnect.com/63.pdf
Kunne også være spændende at prøve. Problemet med ProAc i Danmark er at de kun kan høres i København hvilket er noget skidt når man bor 400 km væk uden bil.

Er bange for om Studio 140 har for meget bas. Jeg har en ret levende akustik i min stue. Og synes jeg har læst at 140erne skulle have en ganske kraftig bas.
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
Hvor er det super at så mange har villet skrive med forslag. Tusind tak.

I må endelig blive ved.... :)
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Hei!

BanjoArne har veldig rett! Primare låter litt tilbakelent.. What Hifi er meget pålitelige da det gjelder matching av komponenter i budsjett- og middelklasse.

Hvis jeg skulle ha prøvd høytt til disse, ville det blitt:
- Tannoy RS DC6T (flott høyttaler, litt skarp i lyden, perfekt for Primare. Alt annet Tannoy fungerer også)
- Neat Motive 2 eller 3. Knallmatch :)
- ProAc Studio 130, 140 eller 110. Min favoritt er absolutt 110 på 60cm stands
- ATC SCM 11. En annen knallmatch ;D

Lykke til!

M
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Kom også på Epos M12i. Eier den selv ;) Låter veldig åpent og rett på. Den beste matchen sies å være Naim og Primare. Jeg bruker Creek(Mike Creek eier både Epos og Creek)
Jeg har måttet dempe diskanten, og bruke "varme" kabler, men det låter veldig åpent og elektrostataktig :D

M
 
U

utgatt60135

Gjest
BanjoArrne skrev:
Jeg ville kanskje prøvd den matchen What-hifi sier er kanon til denne forsterker/CD duoen.Grunnen er at slik jeg kjenner Primare er den litt av det behagelige/varme slaget som heller mot det mørke selv om de er både detaljerte og klare i sin gjengivelse,mens Proac Studio 140 skal være litt mer skarpskuret.Sammen danner de en god balanse.De liker seg i allefall mye bedre med litt stramme og nøytrale høyttalere en de som kanskje er noe slappe og varmtlydende fra før.Det var i alle fall min oppfatning da jeg hadde PRE30 og A31.2 .

Les selv her:
http://www.audioconnect.com/63.pdf
ProAc er aldri "skarpskuret" om jeg skjønte uttrykket riktig. De er heller ikke veldig stramme i bassen. Og ja, de har bra mye bass.

Primare er vel rimelig nøytrale slik at de passer de mange? Går vel mest på prioriteringer og smak og behag.
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Lyngen;
Jeg har inntrykk av at en samlet hifi-presse mener Primare er LITT forsiktig og laid-back, og at ProAc sin Studio-serie og den nye D-serien(med Vifa DX-diskanten til 200 kr ::)) KAN oppfattes som litt skarpe i toppen?

Dette står i hvertfall å lese i ganske mange blader, og stemmer bra med min egen oppfatning. ProAc låter helt HIMMELSK matchet rett ;D Jeg vet, for jeg har endelig kommet dit ;)
Har hørt(og bygget kloner av..) R2,5 - D15 - Studio 110,130,140 - D25 - D28 osv. Da du hadde D15 så du sikkert at diskanten var en ScanSpeak,; den samme som sitter i R2,5 og den nye D1. Denne diskanten er "verdenskjent" for IKKE å låte hardt! Den er litt myk og "sukret" i spillestilen. Jeg liker den bedre enn Vifa DX25TG. Det ER en Vifa, uansett hvor mye ProAc skriver sitt eget navn på Chassiet ;)

M
 
U

utgatt60135

Gjest
Ok, da skulle jeg sikkert ikke skrevet generelt. Litt overraskende hvis Mr. Tyler konstruerer høyttalere som er frempå i øvre mellomtone/diskanten.

Men nå var det snakk om Studio 140 og da tror jeg det må være elektronikkens skyld om det skulle låte for skarpt. For Studio er fortsatt Studio vel?
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
sundkoien skrev:
Hei!

BanjoArne har veldig rett! Primare låter litt tilbakelent.. What Hifi er meget pålitelige da det gjelder matching av komponenter i budsjett- og middelklasse.

Hvis jeg skulle ha prøvd høytt til disse, ville det blitt:
- Tannoy RS DC6T (flott høyttaler, litt skarp i lyden, perfekt for Primare. Alt annet Tannoy fungerer også)
- Neat Motive 2 eller 3. Knallmatch :)
- ProAc Studio 130, 140 eller 110. Min favoritt er absolutt 110 på 60cm stands
- ATC SCM 11. En annen knallmatch ;D

Lykke til!

M
Tak for super gode bud. De må kigges på ;-)
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
Og generelt om ProAc vil jeg sige at jeg har hørt Response D25 for lang tid siden (og de var fantastiske).

Jeg har ikke hørt Studio 140 (eller resten af Studio serien).

Det jeg kunne være i tvivl om med 140eren er om bassen er for fyldig til min stue. Men det må prøves hvis muligheden skulle byde sig.
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
Jeg burde måske nok også indskyde, at en gulvhøjttaler trods alt nok vil være at foretrække (hvis bassen kan fungere i min stue).

Jeg har ikke noget imod standerhøjttalere. Tværtimod... Men de skal kunne skrues fast til standerne (både for børnenes og højttalernes skyld).

Og igen. Tusind tak for at I gider at komme med forslag. Bliv endelig ved :)
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Hvis du skal ha med sub også ville jeg anbefalt tannoy autograph mini :) Fantastisk åpen og god høyttaler, funker også uten sub. Ligger et par autograph mini på bruktbørsen her, hvis det er lov å nevne.
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
nescafe skrev:
Hvis du skal ha med sub også ville jeg anbefalt tannoy autograph mini :) Fantastisk åpen og god høyttaler, funker også uten sub. Ligger et par autograph mini på bruktbørsen her, hvis det er lov å nevne.
Stander og sub kunne nemt være en mulighed. Men ikke lige Autograph Mini.

For det første mener jeg ikke at den kan fastgøres til standeren. Og så må jeg indrømme, at med risiko for at støde glade Autograph Mini ejere, så finder jeg den ualmindeligt grim :-[

Men en fin standerhøjttaler og en REL kunne bestemt være en fin ting.
 
Topp Bunn