9/11 conspiracy

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
lol skulle likt å se deg i retten! komisk

den latterlige nist rapporten din:
http://video.google.com/videoplay?docid=718236659434732032&q=kevin+ryan
http://www.vgb.no/14296/perma/168594
http://www.vgb.no/14296/perma/169363

steven jones; sitatfusk, juks og direkte løgn. HAHA. kom med det!?

han har skrevet 50 sider analyse om kollapsen, (som du selfølgelig ikke vil se på) hatt titalls timer foredrag på sitt eget universitet og flere steder rundt i hele usa. og det er ingenting som setter han i dårlig lys på noen måte.
Å? Så du synes ikke følgende setter sjarlatanen i dårlig lys altså? Det sier ikke så rent lite om tankegodset ditt. Eller har du kanskje ikke satt deg så godt inn i de mørkere sidene til helten din?



"The structural engineering faculty in the Fulton College of Engineering and Technology do not support the hypotheses of Professor Jones."

"I have studied the summary of the report by FEMA, The American Society of Civil Engineers and several other professional engineering organizations. These experts have given in detail the effects on the Towers by the impact of the commercial aircraft. I have also read Professor Jones' (referred to) 42 page unpublished report. In my understanding of structural design and the properties of structural steel I find Professor Jones' thesis that planted explosives (rather than fire from the planes) caused the collapse of the Towers, very unreliable.

D. Allan Firmage

Professor Emeritus, Civil Engineering, BYU"

---------

"His [dr. Jones' -min anm.] other paper is called "Behold My Hands: Evidence for Christ's Visit in Ancient America". In it he points to circles in what seems to be the palms of south American deities suggesting they are the hands of the crucified Jesus.. As with the WTC paper, he ignores evidence like the other circles all over the artwork to make his case."

---------

"Jones LIES about the people he recruits as members of ST911.

How do I know this?

In THREE CASES * count them * 1, 2, 3 * that we know about * Jones has corrupted or attempted to corrupt the membership roster by getting people listed as Full Members when they did not have the necessary credentials * AND HE KNEW IT! Who are they:

Jeffrey Farrer:
a BYU Dept. of Physics lab manager; apparently a graduate student

Doyle Winterton:
a man in his 70s who worked as a civil engineer but has no advanced
degrees and never held an academic appointment

Joseph Phillips:
we don’t really know, but he might be a vineyard owner who once
got a degree in construction engineering.

In the first case, Jeffrey Farrer was listed as a Full Member until Judy Wood saw that he was ‘thanked’ as one of the students who helped in preparing Jones’ PDF. (This statement, which appeared on the cover page and which I saw myself, has since been removed.) In the latter two cases Judy and I wasted an absurd amount of time preventing those individuals from being listed as Full Members -- which you were insisting that I do on Jones’ recognizance alone -* BEFORE we even had their permission to be listed in the first place, which is a legal issue!"



Jones har også gjentatt ganger blitt tatt i sitatfusk (eksempelvis da han forsøkte å få støtte for thermite/thermate-våset sitt), dvs. han kutter opp uttalelser og utelater fra en uttalelse det som ikke passer inn i konklusjonen han ønsker å trekke. Dette har han gjort ved gjentatte anledninger. Ett eksempel:


In Steven Jones' PDF "Answers to Objections and Questions", to support his claim for Sol-gels/Thermite he states:

"One molecule, described by the EPA's Erik Swartz, was present at levels "that dwarfed all others": 1,3-diphenylpropane. "We've never observed it in any sampling we've ever done,"

However when you look at the link he uses
http://www.newsday.com/news/health/ny-hsair0911,0,471193.story?coll=ny-homepage-right-area

You find out Mr. Jones edits out the VERY next line which states

"He said it was most likely produced by the plastic of tens of thousands of burning computers."

Apparently, Jones felt this was not important enough for his readers to know.



Slik åpenbar bias og uetterrettelighet er ikke en ekte vitenskapsmann verdig.

Jones har også forsket mye på kaldfusjon, som regnes som alkymi i fysikerkretser.

Dette er kun et lite utvalg momenter som setter Steven Jones i et særs dårlig lys. Jeg kan godt grave frem mer, om du vil.


har du lest kommisjonsrapporten? som ikke nevner wtc7 og fjerner alle 47 stålbjelkene i wtc 1 & 2 haha...

hvor dum må du være for å godkjenne den offisielle teorien?
led meg gjennom hvorfor wtc1 2 og 7 falt. og vis meg en eneste annen stålbygning i historien som har kollapset av brann, for ikke snakke om 10etasjer per sekund. hehe.

larry silverstein innrømmer:
http://video.google.com/videosearch?q=larry+silverstein+admits

sprengingsekspert bekrefter:
http://video.google.com/videosearch?q=Danny+Jowenko

bbc rapporterer:
http://www.vgb.no/14296/perma/170453

bombene hagler og vitnene står frem:
http://911revisited.com/
http://video.google.com/videosearch?q=911+squibs
http://www.911blogger.com/node/6549

har du ingen argument så kan du like godt holde kjeft..
Alt dette sludderet tilbakevises med logikk og elementær fysikk i hånd, i tillegg til at mye kan tilskrives tidligere nevnte sitatfusk (jeg har diskutert dette med ulike fantaster i en årrekke nå, og begynner å gå rimelig lei av sånne folk som deg), men det er vel ikke så greit for enkle sjeler å holde tritt. Prøv å les litt på debunking-sidene og, ikke kun pro-sidene - det skylder du faktisk intellektet ditt (og alle de menneskene som ble drept i angrepene).




Teori 1: Bush og hans administrasjon iscenesatte 9/11, myrdet flere tusen av sine egne sivile innbyggere i kaldt blod, for å karre til seg mer olje / landområder / whatever. En utrolig bragd som nødvendigvis må innlemme flere titalls tusen mennesker fra ulike instanser, sivile som militære, og alle holder pottetett. Administrasjonen tar gladelig sjansen på den totale, udelte globale ydmykelsen og fordømmelsen som venter dem når konspirasjonen en gang i fremtiden blir avslørt.

Støttes av:

- Fullstendig ukyndige bloggere og tenåringer med for mye fritid og piratkopier av Adobe Premiere og Photoshop

- "Professorer" som av en eller annen grunn har glemt alt de lærte om
vitenskapelig metode på universitetet

- Gærninger og halvtomsinger, folk som synes fantasi er mye mer spennende enn virkeligheten, og helst ikke vil forholde seg til den, eventuelt har store problemer med å skille mellom de to





Teori 2: en gruppe terrorister med rot i fundamentalistisk Islam planla og utførte angrepene med stor kløkt, etter å ha uttalt på forhånd at "en spektakulær aksjon ville finne sted". De fikk innpass i det amerikanske samfunnet, opplæring i bruk av verktøyene og utførte en nøye koordinert aksjon. I ettertid har velkjente terrorgrupperinger stått frem i media og vært tydelig stolte av hva de gjorde, godt illustrert med bilder fra aksjonen.

Støttes av:

- Eksperter og ekte vitenskapsmenn

- Tekniske beviser

- Vitneuttalelser

- Logikk

- Terroristgrupperingens tilhengere




Hele argumentasjonsteknikken til konspirasjonsteoretikerne bærer oppsiktsvekkende store likhetstrekk med retorikken til kreasjonisme/Intelligent Design-fabulantene - dere hopper fra skanse til skanse og nekter å svare når dere blir stilt til veggs, dere argumenterer i sirkler og repeterer ad absurdum momenter som har blitt gjort til skamme flere ganger tidligere. Dere fusker med sitater, tar ting helt ut av sammenheng og dere fordreier fakta. "Cherry picking" er også en kjent og kjær teknikk. Det holder forøvrig ikke å avfeie et argument som fiksjon, du må forklare hvor logikken brister og servere et plausibelt alternativ som kan forsvares retorisk. Det skorter det vel gjerne på fra deg og fantasivennene dine, "Kake".
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
min kjære fysiker. forklar meg forskjellen på en IMPLOSJON og en EKSPLOSJON og hvordan førstnevnte passer inn her
To ord: Strukturell svikt.
Hvis ikke du klarer å skjønne at det vil bli både "smell lyder" og en utblåsing av materie når en flere tonn tung etasje faller ned på neste etasje så er du naiv og ikke så rent lite hjernevasket av alle disse konspirasjonsteori sidene.
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
hahaha...

Du burde gjøre en nøye studie av dette før du kommer med så uendelig mange ufunderte uttalelser. Du vet ikke hva du snakker om, du vet tydeligvis ikke en dritt om hvordan en bygning er konstruert og mesteparten av dine antagelser er basert på a priori-argument og -vurdering. Dette er en sak som tar tid og sette seg inn i...

dere trenger ikke svare på denne kommentaren, for jeg har ikke tenkt å bruke noe mer tid enn jeg alt har, på folk som ikke vet hva de snakker om, men allikevel er så skråsikre. Sett deg ned og vurder nøye hvordan du har kommet til slutningene dine, så vil du kanskje lære litt om deg selv - og verden...

Den offisielle konspirasjonsteorien som du tror på, er nettopp det - en konspirasjonsteori, og hvis du ser litt nærmere på hva det faktisk er du tror på/forsvarer vil du se at det er en av de absolutt mest sinnsvake teoriene. Og ikke kom med vas UFO'er, Illuminati osv, for det er ikke det det her handler om. Hvis det er det eneste du klarer å finne i dine "søk", forteller vel det en god del om din KILDEKRITIKK - eller mangel på sådanne...
 

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
226
Antall liker
0
To ord: Strukturell svikt.
Hvis ikke du klarer å skjønne at det vil bli både "smell lyder" og en utblåsing av materie når en flere tonn tung etasje faller ned på neste etasje så er du naiv og ikke så rent lite hjernevasket av alle disse konspirasjonsteori sidene.
flott! du får fremlegge din vitenskapelige avhandling om hvordan dette skjedde til staten. da hadde de ikke behøvd å forkaste både fema og kommisjonsrapporten ;D

kake; ikke bruk tid på desse trangsynte menneskene, de vil neppe ta bevis for bevis uansett hva du gir dem!
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
God dag mann økseskaft...

"Kake" svarer du deg selv i form av "123" ?
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
hvor dum må du være for å godkjenne den offisielle teorien?
led meg gjennom hvorfor wtc1 2 og 7 falt. og vis meg en eneste annen stålbygning i historien som har kollapset av brann....
Du snakker om dum du...
Hvor mange andre stålbygninger har blitt truffet av så store fly med fulle drivstofftanker?
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
La nå Knoll & Tott få være i fred da ;D
 
C

cpc

Gjest
kake
123
justincaz
einis
..........

Same shit, same wrapping..
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
kake
123
justincaz
einis
..........

Same shit, same wrapping..
Når man har så fremskredet personlighetsforstyrrelse, så er det vel egentlig ganske greit at alle fire (er det fler??) ihvertfall har samme meninger ;D
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
De leker nok i sandkassa sammen med Xiando.
Morsom link. Tydligvis ganske mange forstyrrede mennesker der ute...
Satt å leste litt på siden til David Ickle, han er gal han!
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Morsom link. Tydligvis ganske mange forstyrrede mennesker der ute...
veldig mange tror jeg ikke det er, men de opptrer nok litt som Tordenskiolds soldater innimellom ;)
 

OddInge

Fersking
Ble medlem
07.03.2007
Innlegg
3
Antall liker
0
Nå har ikke jeg lest alle kommentarene her, men det virker som om mange bare svelger den offisielle rapporten uten å stille kritiske spørsmål!

Se f.eks. på Operation Northwood (http://www.vgb.no/14296/perma/173226), da finner dere snart ut at mektige personer i USA er i stand til å planlegge en terroraksjon mot sitt eget folk for å skape støtte til en invasjon.

Videre bør dere se på WTC 7, den endelige offisielle rapporten har enda ikke komt ut enda. Men INGEN reèl forklaring har blitt gidd.

Med nåværende forklaringen heter noe sånt som:
"En hypotese er at brann og fallende gjennstander fra WTC 1 og 2 førte til at WTC 7 kollapset, men den hypotesen har BARE EN LITEN SANNSYNLIGHET for å inntreffe."

http://wtc7.net/index.html

Med vennlig hilsen

Odd Inge
Ubesvarte Spørsmål
www.vgb.no/14296
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Odd Inge, så langt jeg kan se, er det eneste man har gjort å påpeke løgner, faktafeil og logikkbrister i de alternativene som har blitt fremlagt her.

Å tenke selv innebærer heller ikke å ukritisk svelge alt som dukker opp fra alle disse mer eller mindre spekulative konspirasjonssidene. Det viser seg jo påfallende ofte at konspirasjonsteoretikerne rett og slett ikke har gjort leksa si ordentlig før de trekker en konklusjon.

Jeg foreslår forøvrig at du også linker til debunking-nettsteder på bloggen din, slik at de som er innom kan få belyst også den siden av saken. Blant annet i dine skriverier om Pentagon florerer det av faktafeil, fordreininger og rene spekulasjoner (jeg orker ikke gå inn på de konkrete).
 

OddInge

Fersking
Ble medlem
07.03.2007
Innlegg
3
Antall liker
0
Odd Inge, så langt jeg kan se, er det eneste man har gjort å påpeke løgner, faktafeil og logikkbrister i de alternativene som har blitt fremlagt her.

Å tenke selv innebærer heller ikke å ukritisk svelge alt som dukker opp fra alle disse mer eller mindre spekulative konspirasjonssidene. Det viser seg jo påfallende ofte at konspirasjonsteoretikerne rett og slett ikke har gjort leksa si ordentlig før de trekker en konklusjon.

Jeg foreslår forøvrig at du også linker til debunking-nettsteder på bloggen din, slik at de som er innom kan få belyst også den siden av saken. Blant annet i dine skriverier om Pentagon florerer det av faktafeil, fordreininger og rene spekulasjoner (jeg orker ikke gå inn på de konkrete).
Helt enig. Jeg bør legge inn linker til de offisielle forklaringene. De 9/11 debunk sidene jeg har sett til nå inneholder mange feil og såkalte "stråmannargument" der de ser vekk fra det som virkelig er relevant.

Pentagon har splittet mange "9/11 aktivister". Et fly traff helt klart pentagon! Men flyet er fremdeles en UFO, for jeg har enda ikke klart å indifisert flyet, om det virkelig var et boing fly eller en global hawk (eller en annen drone). Muligens en kryssemissil også, men helt klart et fly.

Send gjerne en e-mail til meg anngående Pentagon, er svært interessert. Veldig få som kritiserer meg på en skikkelig måte, de fleste slenger dritt eller så er de generelt sett positiv.

Hilsen Odd Inge
 
Topp Bunn