8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.347
    Antall liker
    8.441
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Den mannen gir seg ikke på tørre møkka før det er slik han vill ha det.
    Slikt står det respekt av.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Er heldig å ha muligheten for å følge og ta fordeler av en gjeng idealister som jobber knallhardt og målbevisst mot stor ytelse/kr. De jobber mot det proffe markedet og har derfor helt andre kriterier å forholde seg til. Det må virke etter hensikt, og ikke bare se bra ut. Prisene på slike produkter er sikkert ikke helt billig men i direkte sammenligning med galskapen i hobbyen vår vil jeg tro det er en innvestering som passer meg bra.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Bedre kontroll på rommets etterslep i bassen? Som trøndervennene mine ville ha sagt det: "du ær stæin hakke tullat"!:D
    Tenkte noe av det samme, og at fortsettelsen på tråden kan hete noe slik som "8x12_TOM's anlegg fase 2: The Shy har fått blod på tann" :D
    Nå må ikke dere tenke så fælt!;) Fase 2: The Shy har tippa rundt:confused:....:)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Bedre basskontroll er et fornuftig mål når en liker bassen tørr og kontant!

    I hvilke frekvensområder er det etterslep, og hvor i rommet?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Fornøyd ned til 70 Hz, men under der kan jo ting bli litt bedre. Jobber for best resultat i lytteposisjonen.

    homogent vannfall 2.jpg
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Ser bra ut!

    Med hvor i rommet er det mest utfordrende mente jeg hvor det er mest opphopning av stående bølger? Altså der tiltak vil ha best effekt.

    Hos meg er det for eksempel flere steder langs gulv og tak på sidevegger og vegg bak i rommet, og i noe varierende frekvenser. De fleste stedene er bredbåndet bassdemping best, et område vil konkret 80hz demping være best.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Ikke hold pusten, dette vil ta noe tid. Du bør vel rekke en lytt og litt innside info før det:)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Dette blir spennende The Shy.
    Tar gjerne en tur når du er ferdig og føler att ting er som du ønsker :)
    Gøy og følge med på tråden din og din iver etter å hele tiden strekke grenser.


    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Dette blir spennende The Shy.
    Tar gjerne en tur når du er ferdig og føler att ting er som du ønsker :)
    Gøy og følge med på tråden din og din iver etter å hele tiden strekke grenser.


    Mvh: Espen L

    Takk for det. Vi setter sammen eller bygger jo anlegg med litt forskjellig mål for øye, eller skal jeg si øre:), I så måte kan jo vi stå som eksempel på at det går an å ha forskjellig vinkling på hobbyen uten å gå i "skyttergraver" og hamre løs på hverandre. Gir noen stikk i din retning innimellom, men jeg mener ikke så mye med det. Ingen har rettigheter på hvordan denne hobbyen skal drives, men ulike synspunkt bør bare være positivt.
    Du er velkommen når ting er oppe igjen:)

    Tor
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Da har jeg bestemt meg for at det blir ny diskant før anlegget er oppe på nytt.

    Valget blir Satori TW29BN-B Beryllium.

    Link til en test. https://www.audioxpress.com/article/the-sb-acoustics-satori-tw29bn-beryllium-dome-tweeter
    En link til. TW29BN

    Vis vedlegget 513419
    Har bare et spørsmål til de som har litt erfaring med netthandel. Jeg har null erfaring og tar gjerne i mot tips om hvor det er lurest å handle disse diskantene.
    Du finner jo flere gode alternativer her: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Satori+TW29BN-B+Beryllium&_sacat=0 Og etablerer du en PayPal-løsning, så kan du være relativt trygg.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Jeg ville gå for Tyskland. Har bare haft problemer med et tysk firma. Schuro Elektronik.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.879
    Antall liker
    4.317
    Jeg har kjøpt SB-elementer hos Falcon Acoustics, Tor. Det var helt knirkefritt.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.975
    Antall liker
    10.714
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    SB-elementer kan vel også kjøpes fra Dynabel.. - Det skader uansett ikke å sende en mail til Kjetil :).
    Alle elementene til Bendit-prosjektet (foruten Raal), Tmm,Wvt og kommende CBT (med 48 Sb65wbac) har jeg kjøpt igjennom Dynabel.. - Viktig å støtte våre "lokale" butikker.. Også er det samtidig så enkelt mtp garantier etc..
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Nu spændt på resultatet men der går vel nogle måneder. Hvilken diskant har du nu?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Siden hifi er lagt litt på hylla for tiden blir det prioritert litt utbedringer på hytta som vil gjøre bruken enklere til vinteren.. Montert ferdig et kjøkken og bygd en ny terrassen i helgen pluss diverse andre ting.
    En liten tur på snaue milen ble det også tid til i dag.

    Et par bilder under veis.
    snekker 2.jpg

    snekker 3.jpg
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Blir helt sikkert bra, kjenner jeg deg rett! Meeen, det elektriske da? Du er vel neppe heelt komfortabel med opplegget rundt den stikkontakten?! ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Blir helt sikkert bra, kjenner jeg deg rett! Meeen, det elektriske da? Du er vel neppe heelt komfortabel med opplegget rundt den stikkontakten?! ;)
    Enig i at det ikke ser optimalt ut, men åpnet å så etter om alt var forsvarlig skrudd. Noen letti klammer så ser det i hvert fall litt bedre ut. Har ellers en plan på det elektriske anlegget.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Var det kaldt hos dere i helga på hytta?
    Var fanden meg -10 i Tuddal.
    Var nede på -11,9 grader natt til søndagen, så vinteren har så smått startet.
    Er vell kjent for kulda der du er:)
    Men fanden så fint i Telemark.
    Hele Telemark blir jo kalt mini Norge.
    Joda, det kan til tider bli småkaldt, men full kontroll har jeg ikke. Har bare holdt til her oppe i fem år, og det har vel krøpet under -30 et par ganger - finnes vel kaldere steder. Telemark er fint det, og skiterrenget er det jeg liker best her på Rauland/vierli, men at det er et miniatyr-Norge er vel å ta litt, og kommer sikkert fra en telemarking;). Vestlandet med sine fjorder og fjell og det over polarsirkelen har unike ting som ikke Telemark kan skilte med
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Må bare dra denne tråden fram fra nederst på side tre. Ingenting har skjedd nede i hulen og stillstanden er faretruende. Savnet etter lyd hjemme har også gitt seg....men jeg sitter oftere og kikker etter konsertbilletter med klassisk tilsnitt.
    Er snart i dytten igjen når det kommer til snekring av de stygge klossene av noe horn/linje subber - blir 8 stk til, i nærmeste framtid:).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    8 til.. Det høres voldsomt ut. Blir slagkraftig det oppsettet nå. Er i en nede periode selv. Anlegget står der uten å bli noe særlig brukt. Håper det løsner igjen når jeg får på ny PU på platespilleren.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.630
    Antall liker
    14.606
    Sted
    Langesund
    Det er ikke jeg som skal ha de. Det er noen andre som ikke klarer seg med det normale mennesker synes er stort. Bygging av disse stopper seg sikker nå, for tettheten mellom de som dra slikt inn i lydrommet er ikke stor.

    Kommer forreste ikke til å bytte ut den lukkede konstruksjonen i scenen min. Den står seg fint mot alt annet.:cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er ikke jeg som skal ha de. Det er noen andre som ikke klarer seg med det normale mennesker synes er stort. Bygging av disse stopper seg sikker nå, for tettheten mellom de som dra slikt inn i lydrommet er ikke stor.

    Kommer forreste ikke til å bytte ut den lukkede konstruksjonen i scenen min. Den står seg fint mot alt annet.:cool:
    Ahh. Missforstått jeg da. Ja ville tro at bassen hos deg er mer en nok. Er det 8 shyhorns som skal til samme person?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn